Skip to main content

Nu het kpn tv+ kastje met afstandsbediening met zwarte achterkant. Lukt niet om de Silvercrest soundbar te koppelen aan de AB. Heeft iemand de code?

Hi en welkom @LPW., zo

We hebben in dit artikel in onze kennisbank een boel informatie over het koppelen van de TV+ afstandsbediening verzameld, zowel voor koppelen met je televisie als geluidsset. Ik hoop dat je daarmee verder komt:

 


Dank voor reactie. In de lijst staat geen Silvercrest en dan heb ik geen 3-cijferige code.


Het merk staat er niet bij. Dan kan je dus de volume knoppen van de kpn afstandsbediening niet instellen voor je soundbar. 

Hier met Polk soundbar, ook niet in de lijst, tijdje zo gedaan. 

Polk via Bluetooth verbonden met de Philips televisie. Vervolgens werkt het met de code voor Philips televisie. 


Als je een minder gangbaar merk hebt dan is dat dus een probleem. Geen code om te koppelen en uitproberen wat werkt. Nu met optische kabel verbonden want ik wil radio luisteren met uitgeschakelde tv. Afstandsbediening van soundbar nodig om volume te regelen. Onhandig!
Bedankt voor het meedenken allemaal.


Nou, zeg maar niet gangbaar.

Het wordt in Nederland, België en Duitsland en vast nog wel meer landen alleen via Lidl verkocht….

Voor de tv’s van Silvercrest (Lidl) en Medion (Aldi) zijn wel codes. De audio niet. En als het er voor audio niet is lukt het gewoon echt niet. Heb voor de Polk soundbar van mijn moeder wel 50 HC codes geprobeerd.

Het eigen merk van Mediamarkt, PEAQ, wordt door de afstandsbedieningen helemaal niet ondersteund.

Overigens ligt dat niet aan kpn maar de leverancier van de afstandsbedieningen T4H. De oude D3 afstandsbediening ondersteunde audio apparaten al helemaal niet.


Dat bedoel ik ook. Wel voor de tv een code, maar niet voor audio. De zg eigen merken worden toch ergens geproduceerd dus misschien is er toch een code van het “broertje”.


Nu met optische kabel verbonden want ik wil radio luisteren met uitgeschakelde tv.

Loopt het geluid voor televisiekijken dan ook via die kabel?

Je kunt overwegen om het volume te regelen op de TV+ Box zelf. En de soundbar (en eventueel televisie) op een vaste geluidssterkte zetten. Kies dan “Uit” bij het instellen van de afstandsbediening:

Bedien je tv met de KPN afstandsbediening

...

Uit: bedien het volume van de TV+ Box met onze afstandsbediening. En bedien het volume van je tv met je eigen afstandsbediening.

Je ziet dan voortaan het groene lampje branden als je de volumeknoppen gebruikt (opdracht gaat met Bluetooth naar de TV+ Box), in plaats van het rode lampje (met infrarood naar een televisie of soundbar). En de TV+ Box laat dan ook een volumeregeling onderin in beeld zien.

Maar let op: helaas werken de “TV” en “bron” knoppen dan niet meer.


Ja het geluid van tv gaat via deze kabel naar soundbar. Dit geluid vind ik beter dan het geluid van de tv luidsprekers.