Skip to main content

Hallo, 

Misschien kan iemand in dit forum ons helpen..

Wij hebben recent een nieuwe TV ontvanger van KPN mogen ontvangen.
Wij zijn in twijfel of deze goed gaat werken hier..
Het zit als volgt: wij kijken TV via de KPN app, omdat wij geen kabels in het zicht willen hebben. Dit werkt prima. Echter nu hebben we een nieuw abonnement afgesloten en krijgen wij er een nieuwe TV ontvanger bij. Deze moet veel zuiniger zijn, je hebt meer opties qua tv kijken ed.

Achter de TV zit een gat in de muur waar enkele kabels doorheen getrokken kunnen worden. Deze loopt dan via een buis naar beneden, gaat dan onder de vloer door richting de meterkast. Deze zit vlak achter de TV aan de andere kant van de wand.

Onze vraag nu: Als wij nu de nieuwe TV ontvanger in gebruik nemen in de meterkast met kabeltrekken door de buis, doet de afstandsbediening het? De blokkade is een betonnen muur van ca. 10 cm.

KPN zegt dat dit wel kan, maar wij twijfelen een beetje. Anders is het zonde van al het werk.

Horen graag.

Groeten Grietje

 

Hallo @Grietje20 ,

Onze vraag nu: Als wij nu de nieuwe TV ontvanger in gebruik nemen in de meterkast met kabeltrekken door de buis, doet de afstandsbediening het? De blokkade is een betonnen muur van ca. 10 cm.

 

Eerdere reactie verwijderd, Het kan mogelijk wel. Zie hieronder. 


Waarom plak je die nieuwe TV ontvanger niet vast op de achterkant van jouw televisie?


@Grietje20 De nieuwe ontvanger zou de DIW7022 zijn. de AB werkt op bluetooth, dus 10cm beton is geen belemmering


Het werkt op bluetooth, dus ik zou eigenlijk ook zeggen: probeer het gewoon. Kans is aanwezig dat het wel gewoon werkt. En anders het doosje achter de tv plakken zoals WJB voorstelt.


Ik weet niks van beton, maar bij mijn ouders klaagde de TV+ Box al over een verbroken verbinding als de afstandsbediening met vrij zicht drie of vier meter van de ontvanger lag. Maar die melding is in een update van december uitgezet (of in ieder geval minder agressief gemaakt).

Ik denk trouwens dat de app ook gewoon beschikbaar blijft bij je nieuwe abonnement? (Maar dat was niet je vraag, en met de TV+ Box krijg je een hogere beeldkwaliteit, als ik het goed begrijp.)

Waarom plak je die nieuwe TV ontvanger niet vast op de achterkant van jouw televisie?

Precies. En hoewel bekabeld aansluiten misschien beter is: dat kan ook met WiFi, in bepaalde configuraties. (Maar een netwerkkabel is dunner dan een HDMI kabel, dus dat hoeft waarschijnlijk niet eens.)

Trouwens, als je wilt testen: de TV+ Box knippert als die een signaal van de afstandsbediening ontvangt. (In ieder geval als je de eerste installatie doorlopen hebt...)

Heb je er ook over nagedacht hoe je je televisie aan gaat zetten, en het volume gaat regelen? Dat kan de KPN afstandsbediening met infrarood. Dat gaat niet door de muur heen. Maar als je geluk hebt werkt het ook via HDMI CEC als je dat aanzet in de TV+ Box en in je televisie.


 

Waarom plak je die nieuwe TV ontvanger niet vast op de achterkant van jouw televisie?

Precies. En hoewel bekabeld aansluiten misschien beter is: dat kan ook met WiFi, in bepaalde configuraties.

Ook als die TV+ Box achter de televisie geplakt is kan deze bij @Grietje20 prima met een netwerkkabel aangesloten worden door een netwerkkabel via die buis en het gat in de muur naar de achterzijde van de televisie te trekken.


een netwerkkabel via die buis en het gat in de muur naar de achterzijde van de televisie

Check. En excuses voor de verwarring: ik denk dat je jouw reactie al aan het tikken was, of de pagina al even geladen had, toen ik “(Maar een netwerkkabel is dunner dan een HDMI kabel, dus dat hoeft waarschijnlijk niet eens.)” toevoegde. 😎


Dank voor alle reacties.

We gaan het uitproberen binnenkort.

Zijn er vele voordelen wat betreft kijken met TV ontvanger versus app?

Dat bevalt ons namelijk ook prima. 

Als er vele voordelen aan vast zitten, gaan we over. 

 

 


Zijn er vele voordelen wat betreft kijken met TV ontvanger versus app?

De beeldkwaliteit is beter.

De functionaliteit is beter.

De snelheid is hoger.

Er zijn meer zenders beschikbaar.

De stabiliteit is hoger.

M.a.w. je doet jezelf echt tekort door die app te gebruiken.