Skip to main content

Mijn buurman kijkt nog TV via een oude TV ontvanger van KPN 
Zelf had ik de VIP5202 hij heeft nog een oud vierkant kastje.
Ik moet hem terug sturen maar kan hem ook aan hem geven stuur ik zijn oude terug.

Maar kan dat?

Dat kastje is eigendom van KPN. KPN wil dat kastje terug. Deze word dan weer aan een andere klant gegeven. 

Sowieso word het kastje ook geblokkeerd als jij het abonnement stop zet of aanpast.

Elk kastje heeft een uniek serienummer. Het serienummer van jouw kastje word geblokkeerd. Dus stiekem kastjes omruilen gaat niet werken.

Dat heeft geen zin en geeft niet het gewenste resultaat. Gewoon de tv-ontvanger terugsturen zoals KPN je al verzocht heeft. 

Jouw ontvanger staat op jouw abonnement. Dat kan je niet veranderen. 

Hij kan kpn bellen en zeggen dat zijn ontvanger niet meer goed werkt. Dan krijgt ie bij omruil een 5202.

Meneer heeft de online tool gebruikt omruilen.

Daarna kreeg hij Netflix werkt gewoon……

Tja waarom hebben mensen dan een 4K tv vraag ik mij af, en een NAD Dolby Atmos.

Heeft de buurman een probleem met zijn tv ontvanger? 

Nee dit doet het nog maar zend niet uit in 4K 

En werkt een stuk trager dan de nieuwe

Nee dit doet het nog maar zend niet uit in 4K 

En werkt een stuk trager dan de nieuwe

Dat is geen reden om hem om te ruilen. 

De 5202 zend ook niet uit in 4K. Want KPN heeft bijna niks in 4K. Je kunt bij KPN voor € 2,50 (geloof ik) het 4K pakket nemen. Dan zijn er 3 zenders die dan in 4K beschikbaar komen. Verder veranderd er niets.

Bij Netflix moet je ook extra betalen voor 4K. Anders heb je geen 4K.

Geen aanleiding om te vervangen.

Daarom maar geadviseerd om naar Odidio over te stappen. 😬

Buurman kan ook overstappen naar nieuwe tv+ abonnement. Krijgt die een ontvanger met Google TV. Kan je allerlei leuke apps op installeren vanuit de Google Playstore 😬

En die ontvanger kan ook 4K aan 😎

Reageer