Skip to main content

Vandaag gebruik gemaakt van de 3 maanden HBO gratis, daarna betalen geen probleem.

Nu kom ik erachter dat ook HBO niet als app op onze verouderde ontvanger wordt doorgegeven

We hebben HMB2260 van 2016 !! (toen nog via telfort) .

Ik heb de omwisseldienst geraadpleegd, we komen niet in aanmerking..

omwisselen tegen bijbetaling schijnbaar niet mogelijk.. We hoeven eens niet het nieuwste van het nieuwste, maar wat wij hebben is in computerland prehistorisch….

is de enigste oplossing het abonnement opzeggen en overstappen, en misschien over een jaar weer terugkomen als het niet bevalt bij de concurent ???

we hebben dus ontvangers (2 st) van 7 jaar oud

  • amazon prime hebben we al moeten opzeggen, kwaliteit was te slecht via kanaal 203
  • elke week moeten we de kastjes wel es resetten
  • nu ook geen HBO

Als bestaande abonnee mag je gewoon naar het nieuwe abonnement waar de nieuwe kastjes bij horen.

En HBO? Die zit ook in een smart-tv. En in een tablet en smartphone uit de app store te downloaden; beide weer te casten via chromecast.

En via laptop met hdmi met tv te verbinden. http://hbomax.com .

En je huidige tv geen smart-tv? Dan maak je 'm voor weinig kosten wel smart. Met een chromecast HD met Google-tv en afstandsbediening à slechts € 39,99. Ben je weer helemaal up to date. Zit ook HBO op.

Nieuwe abonnement met de nieuwste Android-TV ontvangers

 


Je kan overstappen naar tv+*. Deze heeft Android TV diverse streaming apps waaronder HBO.
Je krijgt dan een nieuw jaarcontract, nieuwe voorwaarden en een andere prijs (oude kortingen /voordelen komen te vervallen).

Als je dit niet wilt kan je mogelijk binnen het huidige contract 4K (á 2,50 per maand extra voor 2 zenders) aanzetten. Als het goed is krijg je dan als leentoestel een Arris 5202 met de HBO app*.

Een andere optie is een “Google Chromecast met Google TV”.
De HD versie kost momenteel 39,99*, maar is ook regelmatig goedkoper verkrijgbaar.
Er is ook een 4K versie voor als u een 4K TV heeft.


Tip: rond zwarte vrijdag zal de Chromecast HD Google-TV vast weer afgeprijsd zijn naar € 29,99.


ik begrijp dat veel handige mensen hier altijd op het forum antwoorden geven, maar wij zijn niet handig, en hebben die wens ook niet meer om dit te worden.

ik wil gewoon tv kijken op een groot scherm, en niet via een telefoon of tablet dit casten naar de tv.

ook zo'n google chromecast hebben kennissen van ons geen goed ervaring mee.

ook wil ik geen extra uitgebreid abonnement, heb ik niet nodig. maar betaal bijna 70 euro per maand, dan mag ik toch wel apparatuur verwachten die up to date is.

als ik 4K opplus dan kan ik dus op 1 tv wel die apps kijken, maar op de andere niet, kolder….

 


@patricia4funn 

Je kan gratis 0800-0402 bellen en je abonnement omzetten naar KPN tv+

Dan krijg je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en dat is een mediabox.

Je huidige abonnement moet dan wel vrij zijn (of te wel ouder dan 1 jaar).

 

Meestal ben je ook nog eens goedkoper uit.


ons a

@patricia4funn

Je kan gratis 0800-0402 bellen en je abonnement omzetten naar KPN tv+

Dan krijg je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en dat is een mediabox.

Je huidige abonnement moet dan wel vrij zijn (of te wel ouder dan 1 jaar).

 

Meestal ben je ook nog eens goedkoper uit.

ons contract is in 2020 al gestopt


De “Google Chromecast met Google TV” heeft een afstandsbediening.
Welke snelheid en extra's heeft u voor €70,=?

Voorbeeld bij overgaan op TV+:
1e TV+ ontvangers  á  €12,50 + 2e TV+ ontvanger (met gratis opnemen) á €5,00 = €17,50
100Mbit/s = €42,50 samen €60,=
Bij 200 Mbit/s (via pairbonding met v10 of via glasvezel) + €7.50 = €67,50


ik wil gewoon tv kijken op een groot scherm en niet via een telefoon of tablet dit casten naar de tv.

Chromecast werkt hier al 3 jaar probleemloos. Sinds december 2022 een 'broertje’ erbij a la de nieuwe chromecast. Werkt ook als een zonnetje. Met die NIEUWE chromecast kijk je gewoon, zelfs zonder casten, op je grote scherm. En ook met casten dus de combinatie van bovenstaande opmerkingen volg ik niet. En mijn moeder van 85 die gewoon Chromecast op 'groot’ scherm gebruikt en diverse apps in de Android-TV smart tv van Philips vast ook niet.

☑️ Het nieuwe tv kastje is eigenlijk niets anders dan die NIEUWE chromecast (met eigen apps dus) maar dan aangevuld met een speciale app voor kpn televisie. Dus je huidige ontvanger aanvullen met zo'n losse Chromecast Google-TV en je hebt dezelfde mogelijkheden. En de apps in de nieuwste chromecast gaan als een zonnetje. Dus kan kun je ook Amazon weer nemen. Terwijl je de voordelen van KPN TV via het oude kastje hebt. Want daar liggen nog wel wat dingetjes in het nieuwe kastje…. Daarvan is de ontwikkeling nog bezig.


Chromecast is een éénmalige uitgave @VwDt . Meer snelheid enzo is maandelijks terugkerend.

Voor de meeste mensen is de HD versie van Chromecast Google-TV voldoende. Die is maar € 40,-- .


ik begrijp dat veel handige mensen hier altijd op het forum antwoorden geven, maar wij zijn niet handig, en hebben die wens ook niet meer om dit te worden.

ik wil gewoon tv kijken op een groot scherm, en niet via een telefoon of tablet dit casten naar de tv.

ook zo'n google chromecast hebben kennissen van ons geen goed ervaring mee.

ook wil ik geen extra uitgebreid abonnement, heb ik niet nodig. maar betaal bijna 70 euro per maand, dan mag ik toch wel apparatuur verwachten die up to date is.

als ik 4K opplus dan kan ik dus op 1 tv wel die apps kijken, maar op de andere niet, kolder….

 

Als je het 4K pakket afsluit, dan krijg je nieuwe ontvangers, de VIP5202, die heeft ook de HBO Max app. @patricia4funn . Het 4K pakket kost € 2.50 per maand en is na een half jaar weer op te zeggen. De ontvangers kunnen dan gewoon behouden worden. Voor € 15 heb je dan nieuwe ontvangers. 

Overstappen naar TV+ is ook een mogelijkheid en misschien is het wat goedkoper, maar met ontvanger die daarbij hoort, worden door sommige gebruikers nog problemen ervaren en vinden ook het bedieningsgemak (nog) niet optimaal.


@Berteman 

Dan betaald @patricia4funn € 2,50 voor 2 4K zenders extra en is dan € 72,50 per maand kwijt.

Dus nog veel duurder.

Ze kan dan beter overstappen op KPN tv+, dan krijg ze 2 KPN tv decoders Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en is ze € 60,-- per maand kwijt. 

Dus mijn advies aan @patricia4funn bel gratis 0800-0402😉


@joop2011, de KPN TV+ propositie is misschien goedkoper dan het huidige abonnement van @patricia4funn. Het lijkt erop dat je in iedereen in de richting van het KPN TV+ abonnement wilt duwen maar Patricia4funn geeft in haar posts duidelijk aan, wat haar wensen zijn.

Leuk dat je zo enthousiast bent en een warm pleitbezorger voor KPN TV+ maar het is naar mijn mening dan ook wel zo zuiver  te vermelden dat sommige gebruikers met de Sagemcom DIW7022 (KPN TV+ box)de nodige problemen worden ervaren en ook het gebruiksgemak niet optimaal vinden. En ook, dat wanneer de Sagemcom DIW7022 (KPN TV+ box) niet bevalt, het (officieel) niet mogelijk is, terug te gaan naar een ander type ontvanger. 

Ik ben overigens niet negatief over de Sagemcom DIW7022 (KPN TV+ box) maar objectief. 😉


@joop2011, de KPN TV+ propositie is misschien goedkoper dan het huidige abonnement van @patricia4funn. Het lijkt erop dat je in iedereen in de richting van het KPN TV+ abonnement wilt duwen maar Patricia4funn geeft in haar posts duidelijk aan, wat haar wensen zijn.

 

Nee, maar ik adviseer wat het beste is en wat makkelijk werkt.😉😊

 

En de Sagemcom is na de vele updates ondertussen aardig stabiel.

En er komen nog vele updates.

Maar als mediaspeler is hij natuurlijk beter dan de Arris 5202. 

Ook bij TV kijken is hij momenteel best wel goed.

 

En objectief zeg je, maar als ik het goed heb heb jij de Sagemcom DIW7022 niet zelf.

 

En @patricia4funn wil graag HBO goed en makkelijk kunnen zien.

In dat geval adviseer ik geen Arris 5202, want dan gaat ze alleen maar meer betalen.

Ik denk ook aan het financiële plaatje. 😉😊

 

En, gelukkig, beslist @patricia4funn zelf waar zij voor gaat kiezen.

 


Heren bedankt, na telefonisch overleg met een medewerk van KPN toch voor het nieuwste abbonement gegaan, ben straks zelfs nog 7 euro per maand goedkoper uit, maar dat komt omdat ik nu veel extra's heb die straks standaard zijn:

  • ik betaal nu 5,- /mnd voor opnemen ( gratis bij nieuw abbo bij 2e box)
  • ik betaal nu 5,-/mnd voor sneller internet 100 Mb/sec ( straks standaard)
  • de 2e box kost straks hetzelfde als nu
  • en mijn husselvoordelen op mijn abbonement van mijn mobiel blijven intact

Hierbij gaat @Berteman er maar ‘even’ vanuit dat je een Hussel abonnement hebt. Als je nog een Alles in één abonnement hebt gaat onderstaande niet op. Dan kan je voor een 4k ontvanger alleen naar het huidige abonnement. Dat is dan de Sagemcom DIW7022 (TV+ noemt kpn 'm) en niet de Arris VIP5202.

Berteman schrijft:

 

Als je het 4K pakket afsluit, dan krijg je nieuwe ontvangers, de VIP5202, die heeft ook de HBO Max app. @patricia4funn . Het 4K pakket kost € 2.50 per maand en is na een half jaar weer op te zeggen. De ontvangers kunnen dan gewoon behouden worden. Voor € 15 heb je dan nieuwe ontvangers. 

Overstappen naar TV+ is ook een mogelijkheid en misschien is het wat goedkoper, maar met ontvanger die daarbij hoort, worden door sommige gebruikers nog problemen ervaren en vinden ook het bedieningsgemak (nog) niet optimaal.


We waren tegelijk @patricia4funn 

Tip: noteer vast je itv abonnementsnummer (14 cijfers; meestal 2000000xxxxxxx) en pin. Deze zijn nodig bij de installatie van de nieuwe ontvangers.