Skip to main content
Beantwoord

Kan ik nog een DVS 1200 kopen via KPN?

• February 19, 2025
  • 3 reacties
  • 2755 keer bekeken

Ik probeer een verbindingsset te kopen van kpn. De DVS 1200. Het lukt maar niet om deze te vinden en te kopen bij kpn. Wel staat er uitleg op de site.

Zijn ze uit de tijd? Is er iets anders?

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@Dutchie72 

KPN is begin februari gestopt met de verkoop van de DVS1200.
De vooraad liep op z’n eind en er is besloten die niet meer aan te vullen.

Als alternatief zijn er al geruime tijd de KPN SuperWifi 2 punten.

Je kan eventueel de Devolo powerline adapters overwegen.
Te koop bij Media Markt, Coolblue en dergelijke.

Bedenk wel dat internet via het lichtnet tegenwoordig vaak storing ondervindt door overbelasting, ledlampen, zonnepanelen en andere bronnen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 19, 2025

Hallo ​@Dutchie72 

KPN is begin februari gestopt met de verkoop van de DVS1200.
De vooraad liep op z’n eind en er is besloten die niet meer aan te vullen.

Als alternatief zijn er al geruime tijd de KPN SuperWifi 2 punten.

Je kan eventueel de Devolo powerline adapters overwegen.
Te koop bij Media Markt, Coolblue en dergelijke.

Bedenk wel dat internet via het lichtnet tegenwoordig vaak storing ondervindt door overbelasting, ledlampen, zonnepanelen en andere bronnen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 19, 2025

Of op een verkoopsite kijken, zoals MP ​@Dutchie72 daar worden er nog genoeg aangeboden.

Zorg wel dat je de DVS1200 te pakken krijgt en niet de oudere typen.

wjb
Wijsgeer
  • February 19, 2025

Persoonlijk zou ik toch echt overwegen om geen “draadloze” verbindingsset meer te gebruiken maar te kiezen voor een mesh netwerk waarbij, indien noodzakelijk, apparaten met een netwerkkabel op een mesh node aangesloten kunnen worden. Dit is anno 2025 veel stabieler dan Intenet via het lichtnet.

Overweeg dus de aanschaf van één of twee “super”WiFi’s van KPN of een mesh systeem van andere makelij. Als je een V12 of V14 hebt dan ligt het gebruik van een “super”WiFi 2 van KPN voor de hand immers die zal ook “meshen” met de V12/V14.

Als je kiest voor een ander mesh systeem, en je televisie van KPN hebt, vergewis je er dan van dat het mesh systeem multicast to unicast ondersteunt. Dat is echt nodig om via wifi live televisie te kunnen kijken met de hoogste beeldkwaliteit. Zelf gebruik ik EAP610 wifi accesspoints van TP-Link.