Skip to main content

Als ik naar de zender Sat3 kijk dan kan ik de ondertiteling aanzetten. Als ik het programma of film hiervan opneem dan krijg ik geen ondertiteling te zien terwijl dit wel bij andere Duitse zenders wel krijg ???

Welke ontvanger heb je? 

De nieuwste TV+ ofwel DIW7022? Of een Arris of Arcadyan?


Ik heb de TV+


Okee. Een kpn moderator kan aan de ontwikkelaars doorgeven dat op 3sat de ondertiteling niet werkt bij kijken via opname. Want als het live werkt zou dat in principe ook moeten werken. Maar het zijn andere streams dus er is iets vergeten denk ik.

Een moderator komt doorgaans met 2 tot 3 dagen. 


Ok bedankt, het wachten nu is dus op de actie van kpn als ik het goed begrijp.


Hallo @jetta01, hier lijkt dan iets niet goed te gaan met het terugkijken. Ik ga hiervan melding maken. 


Dankje 👍


Dank voor het melden @jetta01 en @Jeroen_dB.

Ik heb de betreffende collega's aan de mouw getrokken en er wordt zo naar gekeken. Ik zie overigens ook dat het op 'live’ ook niet functioneert (al weet ik niet of dat het ooit gedaan heeft en/of dat dit een bewuste keuze is geweest van SAT3 om ermee te stoppen). Wordt vervolgd,


Op de oude ontvangers zou het moeten werken via TT 777, @TijtheMan .

Bron: https://static.hoerbehindert.ch/2018/03/untertitel_liste_2017.pdf 


En ik maar wachten tot er uit 888 ondertiteling tevoorschijn komt 🤡

777 werkt wel zie ik net...


Goed, huidige stand van zaken:

Op de oude ontvangers werkt de ondertiteling zowel op live als in de opnames via TT pagina 777

Op de nieuwe ontvangers en in de app werkt de ondertiteling niet (en heeft dat eerder ook niet gedaan heb ik me laten vertellen). Er wordt nu naar gekeken of en hoe dit toe te voegen. Op zijn vroegst zal dit aankomende vrijdag gelukt zijn en anders (zonder verdere problemen) in de loop van komende week.


Goedemorgen @jetta01, @Jeroen_dB, @PeterG,

Als ik het goed zeg zijn de ondertitels inmiddels te selecteren.


Dat is mooi nieuws, TijtheMan.🙂👍

Voor iedereen met het Duitse pakket. Dat heb ik niet.


Ik krijg net wel nog een kanttekening mee… Het lijkt nog niet op alle devices te werken (op de TV+ stb die ik hier heb staan werkt het nu in ieder geval wel), want daar is een meer ingrijpendere change voor nodig. Met de feestdagen en jaarwisseling voor de boeg gaan we deze wijziging naar volgend jaar trekken (niet omdat er niemand is die het kan doen, maar omdat we niet aan de knoppen mogen zitten in deze periode 😉 ).


Vanavond op sat3 Duitse crimi met ondertiteling opgenomen maar bij terug kijken nog geen ondertiteling aanwezig 😡


Ai, @TijtheMan . Het is dus nog niet volledig.


Goedemorgen @jetta01,

Begrijp ik het goed dat tijdens de live uitzending de ondertiteling er wel was, maar bij het afspelen van de opname niet? (en welke aflevering gaat het om?)


Het gaat om de Duitse crimi van dinsdagavond van 20.15 tot 21.45 uur en de film van gisteren op de zelfde tijd ; Weihnachtstochter.


Goedemiddag @jetta01,

Ik heb nog even gekeken en navraag gedaan. De fix die uitgerold is heeft inderdaad alleen effect (momenteel) op de live uitzendingen. Wanneer we in het nieuwe jaar weer aan de knoppen mogen zitten wordt de fix in de gehele breedte uitgerold en vanaf dan is de ondertiteling ook beschikbaar op StartOver/Opnames.


Momenteel hebben unicast kijkers dus ook live nog geen ondertitels op 3sat, @TijtheMan ? Alleen multicast?


Klopt @PeterG


We mogen weer aan de knoppen zitten 😉, momenteel staat het voor komende vrijdag (12-01) op de planning.


Ben zeer benieuwd! Bedankt voor je medewerking tot nu toe☀️


Goedemorgen @jetta01 en @PeterG,

Zonet gehoord dat ze eerder aan de knoppen hebben gedraaid en dat het vanaf nu zou moeten werken. Kunnen jullie dat bevestigen?


Ik heb het Duits pakket niet, @TijtheMan .


Dat wordt dan lastig controleren 😂