Skip to main content

Als ik een film kijk kan ik deze niet halverwege opnemen, maar krijg hem helemaal. Dat vind ik niet altijd handig. Kun je kiezen voor hele programma of vanaf moment van kijken?

De meeste mensen vinden dat juist wel handig.

Vroeger gebeurde precies wat u wilde: opnemen vanaf het moment dat de opname gestart werd.

Maar daar werd nogal eens over gemopperd. Bij Ziggo word namelijk wel het hele programma opgenomen, waarom bij KPN niet? Als je het eerste gedeelte niet gezien hebt, dan mis je dat. Bij Ziggo kun je het gewoon nog helemaal kijken. Veel beter.

Daarom heeft KPN dat bij de nieuwe ontvangers gewijzigd. Nu wordt het hele programma opgenomen. En daarmee zijn heel veel mensen blij.

Maar nu moppert u daar weer over 😄 ik denk dat u maar gewoon even door moet spoelen...


Nee, dat kan niet. Dan had je voor 23 januari 2023 lid moeten worden. Dan kreeg je nog een oude ontvanger op het OUDE platform.

Op veler verzoek ( en geklaag ook van overstappers van uit ziggo ) neemt het nieuwe platform de uitzending helemaal op. Ongeacht wanneer je tijdens de uitzending de opname start. Dat kan niet gewijzigd. En gaan ze mijns inziens ook niet doen. Want dat hele (online) platform (TV+, apps, tv.kpn.com) heeft dat niet.

Opnames kun je gelukkig doorspoelen. En als je al een uur gekeken hebt, bijvoorbeeld bij een film, met 1 0 0 0 0 en dan ⏩ meteen een uur doorspringen. ( 1 3 0 is dan weer bijvoorbeeld anderhalve minuut).


Oke helder. Het is zeker fijn dat je een programma nog helemaal kunt opnemen als het al begonnen is!! Superservice!  Maar soms wil je nog een stukje kijken maar moet je weg of zo.  Thanks!


Bij mij is het andersom, nog steeds start de opname vanaf het moment dat ik op de opnametoets druk. Ik zou juist graag het hele programma opgenomen zien. Is daar wel iets aan te doen?


@makzzz

Ik denk maar zo dat je een Arris of Arcadyan ontvanger hebt. Die gebruiken een ander platform waarop met terug werkende kracht niet mogelijk is.

Maar je kunt je opnames dan via de app of tv.kpn.com kijken. Dat is het nieuwe platform waarop het dan weer wel helemaal opgenomen wordt. 

Ik gebruikte dat regelmatig toen ik nog de Arris VIP2952 gebruikte. 


@PeterG Dank je voor de tip! Dat ga ik proberen.


IK heb sinds een paar dagen TV+, een van de positieve verrassingen is dat hele programma’s opgenomen worden!


IK heb sinds een paar dagen TV+, een van de positieve verrassingen is dat hele programma’s opgenomen worden!

En je kunt gemakkelijk doorspoelen of terugspoelen door het aantal minuten plus het aantal seconden in te toetsen zoals @PeterG  ook al zegt.
Dus 20 minuten is 2000 waarbij de laatste 00 staat voor het aantal seconden.
Je zou b.v2030 kunnen in toetsen voor 20 minuten en 30 seconden. 
daarna op  de knop » voor doorspoelen of « voor terugspoelen.
En met de blauwe knop spoel je 5 minuten door.


@huistijger Oh die optie kende ik nog niet, da’s ook mooi!

 

Overigens: met het feit dat bij TV+ hele programma’s opgenomen worden (bij halverwege inschakelen) rijst wel de vraag waarom programma’s uit het verleden (dus van de afgelopen week) niet opgenomen kunnen worden. Technisch zal dat toch mogelijk moeten zijn (als het ook kan bij halve programma’s?

 

Ik zit nog maar kort op dit forum, is hier wel eens discussie over geweest?


je kunt wel terugkijken, maar niet langer dan 1 week terug @zz1 
Het nadeel is dan wel dat je de commerciële programma's niet kunt doorspoelen, wil je dat, dan had je het moeten opnemen.


je kunt wel terugkijken, maar niet langer dan 1 week terug @zz1 
Het nadeel is dan wel dat je de commerciële programma's niet kunt doorspoelen, wil je dat, dan had je het moeten opnemen.

Wat je schrijft klopt. Toch stelt @zz1 een logische vraag. Want als programma's tot 1 week terug teruggekeken kunnen worden, dan staan die programma's dus op de servers van kpn. Dan zou het toch ook mogelijk moeten zijn om tot 1 week terug dat programma ‘op te nemen’? Immers, dat ‘opnemen’ is niet meer of minder dan een vinkje bij het programma op de server zetten. Of zie ik dit verkeerd?

Misschien iets voor de feature request-lijst van @wjb ?


Reageer