Skip to main content
Beantwoord

Kan ik opnames instellen op vaste tijden in de week?

• March 8, 2025
  • 8 reacties
  • 136 keer bekeken

March of the Day kan niet meer met een serie-opname worden ingesteld. Is het mogelijk om een vaste tijd in te stellen om op te nemen. Bijvoorbeeld BBC1 iedere zaterdag van 23.15 uur tot zondagochtend 01.30 uur. Nu moet ik dat namelijk iedere week handmatig doen. 

Beste antwoord door Jan van KPN

Hoi ​@HRozen en dank voor jouw bericht :)

Er is momenteel sprake van een probleem met het seriematig opnemen van 'Match of the Day' (toevallig ook een lievelingsprogramma van mij). Ons TV Team is hiervan op de hoogte en werkt hard aan een oplossing voor dit irritante probleem. Excuses voor het ongemak!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

• March 8, 2025

Nee. Dat kan niet.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • March 8, 2025

Nee. Dat kan niet.

Toch eigenlijk vreemd dat zo’n opnamemogelijkheid niet (meer) aanwezig is?
Dat was toch een basisfunctie van de vroegere VCR/DVD/HDD recorders.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 8, 2025

Vandaag kun je i.i.g. live naar Liverpool - Southampton kijken ​@HRozen . Via 19 Viaplay TV. En morgen, zondag, Chelsea - Leicester City.

Het opnemen verloopt heel anders nu ​@Doman . Via de cloud, gekoppeld aan de tijden van de epg. KPN heeft een daarmee synchroon lopende opname server. Daardoor zijn eigen tijden niet meer mogelijk. Ook bij Ziggo niet meer bij mijn weten.

De nieuwe epg leverancier heeft nog heel wat aan te passen.

• March 8, 2025

Nee. Dat kan niet.

Dat is niet zo vreemd. Er word namelijk niet meer letterlijk opgenomen zoals vroeger. 

KPN bewaard gewoon alle programma's. Dat doet KPN dus 1 keer, centraal. En alle klanten die van tevoren aangeven hebben dat ze een programma op willen nemen krijgen een soort van linkje in ontvanger/app naar dat ene programma.

Zo kost dat programma dus maar 1 keer schijfruimte op de servers van KPN. En niet 1000en keren voor alle klanten apart.

Dat houd dus ook in dat opnemen van een bepaald specifiek tijdvak moeilijk gaat worden. Niet onmogelijk maar ... best wel een beetje complex.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • March 8, 2025

Dat is niet zo vreemd. Er word namelijk niet meer letterlijk opgenomen zoals vroeger. 

KPN bewaard gewoon alle programma's. Dat doet KPN dus 1 keer, centraal. En alle klanten die van tevoren aangeven hebben dat ze een programma op willen nemen krijgen een soort van linkje in ontvanger/app naar dat ene programma.

Zo kost dat programma dus maar 1 keer schijfruimte op de servers van KPN. En niet 1000en keren voor alle klanten apart.

Dat houd dus ook in dat opnemen van een bepaald specifiek tijdvak moeilijk gaat worden. Niet onmogelijk maar ... best wel een beetje complex.

Ik weet wel hoe het werkt hoor,
Ik loop ook al een tijdje mee hier bij Ziggo. 😀
Maar je geeft het al aan: KPN bewaard gewoon alle programma's.
Dus met een eenvoudige macro/scheduler moet dat toch ook eenvoudig kunnen in deze modern(ere) tijd?
Hoe moeilijk kan het zijn om zoiets ook te implementeren ?

Ziggo Humax 5200c Scheduler

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 9, 2025

Doman schrijft: Ik weet wel hoe het werkt hoor,

Volgens mij niet. Die Humax 5200c en Cisco ontvanger nemen het zelf op een harddisk op. Daarbij is een zender één lang "blok".

Dat is helemaal andere techniek dan IPTV via blokken. Namelijk de afzonderlijke programma's. 

Ik loop ook al een tijdje mee hier bij Ziggo.

Ziggo heeft nu ook al een paar jaar IPTV met opnemen via epg blokken. Exact als kpn. Op de XL, Next en Next Mini kan zo'n scheduler ook niet op.

Haha, hier bij Ziggo. Je bent hier bij kpn. Althans in ieder geval de community. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 10, 2025

Hoi ​@HRozen en dank voor jouw bericht :)

Er is momenteel sprake van een probleem met het seriematig opnemen van 'Match of the Day' (toevallig ook een lievelingsprogramma van mij). Ons TV Team is hiervan op de hoogte en werkt hard aan een oplossing voor dit irritante probleem. Excuses voor het ongemak!

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 10, 2025

Goed dat er aan gewerkt wordt. Hopelijk snel met succes. Bedankt voor het antwoord.