Skip to main content
Vraag

Kan ik terug naar de Arris Vip5202 tv-ontvanger?

• February 16, 2026
  • 7 reacties
  • 57 keer bekeken

Ben de problematiek met de nieuwe kpn tv+ box langzamerhand meer dan zat aan het worden. Gids die helft van de tijd maar half werkt, vooruit en terugspoelen doet de box rebooten, lijst van geplande opnamen niet volledig te zien of te bewerken, etc…

Daarom mijn vraag of het mogelijk is terug te gaan naar de Arris VIP5202 box (desnoods scharrel ik er zelf eentje op), anders wordt het tijd om over te stappen naar andere provider. Abbo loopt toch bijna ten einde dus overstappen is ook optie. Liefst blijven want internet van KPN is werkelijk prima. Was de nieuwe tv box dat ook maar….

7 reacties

JanD
Superuser
  • February 16, 2026

Beste ​@FrankVerstraeten als je eenmaal op TV+ zit kun je niet terug.

Een zelf gekochte tv-decoder gaat niet werken.

Solcon, een 100% dochter van KPN, biedt nog wel de 5202 aan en je kunt je KPN mailaccounts behouden.

Solcon, een 100% dochter van KPN, biedt nog wel de 5202 aan en je kunt je KPN mailaccounts behouden.

Solcon heb ik naar gekeken, ook reviews op gezocht. komen niet zo best uit de bus (als je de reviews mag geloven tenminste). Maar al met al kan het een overstap optie zijn natuurlijk.

JanD
Superuser
  • February 16, 2026

Beste ​@FrankVerstraeten Mijn zwager heeft in het buitengebied waar hij woont al jaren (zakelijk) glasvezel van Solcon en ik hoor hem er nooit over.

Beste ​@FrankVerstraeten Mijn zwager heeft in het buitengebied waar hij woont al jaren (zakelijk) glasvezel van Solcon en ik hoor hem er nooit over.

Bedankt voor je antwoorden ​@JanD , helpt me zeker een stuk verder! Zometeen eens een en ander gaan nakijken en beslissen.

JanD
Superuser
  • February 16, 2026

Laat s.v.p. de (goede) afloop even weten ​@FrankVerstraeten 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 16, 2026

Via de VIP5202 van Solcon is het aanbod niet gelijk aan kpn. Zo kun je van een 63 tal zenders niet opnemen. 

Verder bevat de box geen apps bij Solcon.

Bij het pluspakket ontbreekt het on demand aanbod. 

Of films huren via het Pathé aanbod kan durf ik m'n hand niet voor in het vuur te steken. 

Forum|alt.badge.img+3

Ben de problematiek met de nieuwe kpn tv+ box langzamerhand meer dan zat aan het worden. Gids die helft van de tijd maar half werkt, vooruit en terugspoelen doet de box rebooten, lijst van geplande opnamen niet volledig te zien of te bewerken, etc…

Daarom mijn vraag of het mogelijk is terug te gaan naar de Arris VIP5202 box (desnoods scharrel ik er zelf eentje op), anders wordt het tijd om over te stappen naar andere provider. Abbo loopt toch bijna ten einde dus overstappen is ook optie. Liefst blijven want internet van KPN is werkelijk prima. Was de nieuwe tv box dat ook maar….

Niet dat het helpt maar gedeelde smart is halve smart....  We begrijpen je frustraties maar al te goed.

Dat van de opnames is wel nieuw voor me maar de gids is een drama!