Skip to main content
Beantwoord

Kan ik tijdelijk een TV+ box ontvangen om uit te proberen?

• June 5, 2025
  • 16 reacties
  • 249 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb momenteel een Arris 5202 als settop box, en die werkt redelijk goed. Om te kijken of TV+ het nog beter doet wil ik graag tijdelijk een tweede box, maar dat moet dan wel een TV+ exemplaar zijn. 

Krijg je die nu automatisch als je in mijn kpn een tweede box bestelt, of stuurt KPN dan alsnog een Arris kastje ? 

Beste antwoord door joop2011

Dat ligt aan het abonnement wat je hebt.

Alleen als je het abonnement KPN tv+ hebt, krijg je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Bij de “oudere” abonnementen krijg je de Arris VIP 5202

Als je nog een “ouder” abonnement hebt en contractvrij bent, kan je gratis 0800-0402 bellen en het abonnement omzetten naar KPN tv+

Dan wordt ook de “oude” KPN tv ontvanger vervangen door de DIW7022

Uit proberen kan helaas niet.

Als je overstapt naar KPN tv+, kan je (helaas voor sommige) niet meer terug. 

P.S.

Ik zag dat je het onderwerp had aangepast.

Vandaar dat ik een zin heb toegevoegd. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

16 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • June 5, 2025

Dat ligt aan het abonnement wat je hebt.

Alleen als je het abonnement KPN tv+ hebt, krijg je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Bij de “oudere” abonnementen krijg je de Arris VIP 5202

Als je nog een “ouder” abonnement hebt en contractvrij bent, kan je gratis 0800-0402 bellen en het abonnement omzetten naar KPN tv+

Dan wordt ook de “oude” KPN tv ontvanger vervangen door de DIW7022

Als je overstapt naar KPN tv+, kan je (helaas voor sommige) niet meer terug. 

P.S.

Vandaar dat ik een zin heb toegevoegd. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • June 5, 2025

Jammer dat er dus geen “mixed mode” mogelijk is. 

P.S.

Viel mij ook al op, maar dat heb ik niet gedaan. Ik kan het zelf niet eens veranderen. Actie mods??? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 5, 2025

Ja. De moderators verduidelijken (...) de titels. Dekt toch wel de lading?

Het is niet mogelijk om ontvangers voor "interactieve tv" en die voor "KPN TV+" door elkaar te hebben. 

Bij de Alles-in-1 abonnementen is het Arris. 

Bij hussel kun je switchen naar TV+ (Sagemcom). Je houdt dan hussel. Je kunt niet terug naar interactieve tv.

Forum|alt.badge.img+3

Ik zou blijven bij de Arris ontvanger!

Beeld is gelijk waardig. TV + geeft geen beter beeld.

tv+ is alleen handig als je .., eh , eh..........…

Als je formule 1 kijkt via F1tv pro. Deze app kan je rechtstreeks draaien op het kastje ipv streamen via Chromecast ofzo 

Verder zou ik er ver van blijven.

Kan wel een hele bups nadelen vertellen tov het systeem wat je nu hebt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • June 5, 2025

Ja. De moderators verduidelijken (...) de titels. Dekt toch wel de lading?

Doet het zeker. Dank!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • June 6, 2025

Just for fun: heb vanmiddag een tweede TV-box in mijn-kpn besteld. Apparaat wordt morgen afgeleverd. Volgens de insiders wordt dat dus een Arris VIP5202. We gaan het zien 😎. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 7, 2025

Je hebt al één Arris VIP5202. Die is dus hetzelfde. Uitstekende zeer stabiele ontvanger. 

En heb je nu een (redelijk) moderne smart-tv dan heb je qua streaming de mogelijkheden die TV+ biedt ook al. Zeker als die televisie ook Android-TV of Google-TV is. 

• June 7, 2025

Jammer dat er dus geen “mixed mode” mogelijk is. 

Dat is ook wel logisch. Dat "uitproberen", dat zou veel te veel kosten voor KPN. Elke keer bij klanten de tv ontvanger omruilen kost gewoon geld. 

Als er dat op de TV+ ontvanger een update uitgerold word die niet zo lekker werkt, dan heeft KPN een paar 1000 klanten aan de telefoon hangen die allemaal hun haperende TV+ ontvanger om willen ruilen voor de 5202 😁

En een paar maanden later, als het probleem van de TV+ ontvanger opgelost is, dan willen die paar 1000 klanten allemaal die TV+ ontvanger weer terug. 🙈

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 7, 2025

Ik zou blijven bij de Arris ontvanger!

Beeld is gelijk waardig. TV + geeft geen beter beeld.

tv+ is alleen handig als je .., eh , eh..........…

Als je formule 1 kijkt via F1tv pro. Deze app kan je rechtstreeks draaien op het kastje ipv streamen via Chromecast ofzo 

Verder zou ik er ver van blijven.

Kan wel een hele bups nadelen vertellen tov het systeem wat je nu hebt.

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) is ondertussen een goede KPN tv ontvanger en tevens een goede Android mediabox.

Wij zijn er ook dik tevreden over.

Ik heb hem nu meer dan 3 jaar en in het begin waren er nog wat bugs, maar die zijn gelukkig ondertussen verholpen. 

Als ik het goed hier en daar heb gelezen, komt in de loop van dit jaar Android TV 14 versie erop (nu draait hij nog op Android TV 11. (TV versie is niet hetzelfde als de mobiele versie)

Waarom bent u zo negatief?

Ook over de Arris 5202 lees ik regelmatig erg veel klachten.

Forum|alt.badge.img+3

Waarom zo negatief..... Ik weet niks positiefs behalve dan de F1tv pro app tov de Arris 5202.

Wij zitten nu bijna een jaar met dit kastje en hebben vanaf dag 1 al problemen.

We moeten elke dag herstarten (dus niet alleen uitzetten maar echt opnieuw opstarten). Dit omdat bv de gids niet goed werkt.

Ik kan de gids ook zo over de zeik krijgen als ik dat wil., keer op keer.

Lip synchronisatie klopt niet altijd.

Soms spontane reboot (al is het ondertussen wel even geleden)

Opnames willen soms ook niet lekker afspelen.

Film kijken met pluspakket gaat maar daarna tv kijken vraagt een reboot.

Kastje is al eens vervangen, 2x monteur van kpn over de vloer. Vanalles geprobeerd. Bedraad of wifi geen verschil.

Wij kijken tv of iets uit pluspakket. Netflix, Disney etc gebruiken we niet.

De Arris was snel en betrouwbaar. Dat duurde ook wel even maar het was stabiel (uiteindelijk).

Wij smachten nog steeds terug naar de Arris. De interface was misschien niet zo modern maar dat nemen/namen we voor lief.

Beeldkwaliteit is hetzelfde!

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 7, 2025

@Martijn en Lies 

Maak een eigen topic aan.😉

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 7, 2025

@Martijn en Lies 

Maak een eigen topic aan.😉

Als js goed kijkt zie je dat ze al heel lang aan het tobben zijn ​@joop2011 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • June 7, 2025

Tweede box ontvangen en 

Heb vanmiddag een tweede TV-box in mijn-kpn besteld. Apparaat wordt morgen afgeleverd. Volgens de insiders wordt dat dus een Arris VIP5202. We gaan het zien 😎. 

Tweede box ontvangen en het klopt helemaal, het is idd een Arris.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 8, 2025

Tweede box ontvangen en 

Heb vanmiddag een tweede TV-box in mijn-kpn besteld. Apparaat wordt morgen afgeleverd. Volgens de insiders wordt dat dus een Arris VIP5202. We gaan het zien 😎. 

Tweede box ontvangen en het klopt helemaal, het is idd een Arris.

Als je de nieuwste Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) wilt hebben, dan moet je (als je abonnement vrij bent) je abonnement omzetten naar KPN TV+

Kan gratis vis 0800-0402

Het is een mooie en (ondertussen) een goede Android mediabox.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • June 8, 2025

Let wel: als je je abonnement eenmaal hebt omgezet naar TV+, kun je niet meer terug naar de Arris tv ontvangers, mocht de nieuwe TV+ ontvanger toch tegenvallen.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hi ​@John Goets,

Ik zie dat de community je al van het antwoord op je vraag heeft voorzien, én dat je inmiddels een 2e Arris in huis hebt. Heel fijn aangezien je goed bevalt 😊