Skip to main content

Gisteren heb ik de update naar UHD, op NPO1 vanwege het EK, aangezet. Het beeld wer toen donker en flets, ook na het omschakelen naar HDR10.

Dat zou gemakkelijk weer uit te zetten zijn, maar ik kan het nergens vinden.
Wie kan me helpen, liefst zonder eerst weer te moeten resetten.

Hoi,

 

Je tv op NPO1 zetten en dan met pijltje 2x naar beneden. Daar zie je EK in UHD staan. Als je daar op drukt kan je het uitzetten.

Hier idd ook nog wel donker na de aanpassingen.

 

Groet,

 

Frans


Bedankt Frans, normaal beeld terug. 

Groet,

Ben


Het UHD kanaal zit op TV+ óók op 690. Die gebruik ik bij de wedstrijden. 


Ben al de hele tijd bezig om op "uitzetten" te klikken, maar hij blijft niet op uitzetten staan. Je krijgt dan een balkje met wat er op tv is.

Uhd vinden wij niks, niet helder, te donker en te vaag!


Als je op uitzetten staat moet je op ok drukken


Ja natuurlijk Frans, die snap ik


Bedankt voor de hulp. Ook bij mij te donker op UHD dus met de tips uitgezet.


Ik heb UHD niet uitgezet vanwege het fletse beeld maar omdat elke keer ik van NPO1 wil overschakelen naar een andere zender, het beeld zwart wordt maar het geluid komt wel door. Dat valt me tegen van het superieur geachte glasvezel.


Bedankt voor de tip. UHD ek24 zojuist ook uitgezet. Nu weer een helder en duidelijk beeld in plaats van het matte donkere beeld in de UHD modus. Miskleun KPN? LG OLED 65cm 


Ik heb UHD niet uitgezet vanwege het fletse beeld maar omdat elke keer ik van NPO1 wil overschakelen naar een andere zender, het beeld zwart wordt maar het geluid komt wel door. Dat valt me tegen van het superieur geachte glasvezel.

 

Heeft helemaal niets en dan ook helemaal niets met glasvezel te maken.

Maar met de KPN tv ontvanger (ik weet niet welke u heeft) en of de tv het ondersteund. 


Bedankt voor de tip. UHD ek24 zojuist ook uitgezet. Nu weer een helder en duidelijk beeld in plaats van het matte donkere beeld in de UHD modus. Miskleun KPN? LG OLED 65cm 

Elke TV gaat anders om met de instellingen.

De Samsung TV beneden is het echt perfect maar bij me zoontje op de kamer moet het uit ziet het er niet uit.

TV beneden is het  juist Spatzuiver beeld op UHD duidelijker van kleur en erg scherp beeld beter als kanaal 690.

Wat bij mij ook hielp was op de TV eerst me beeld instellingen resetten op de TV zodat het op standaard staat toen was het meteen goed.


Dank voor je duidelijke oplossing, zeer tevreden. 


Dank voor deze correcte tip, nu kunnen we de tweede helft weer goed zien👌


Hier ook uitgezet toch prettiger kijken


Hallo allemaal! Jammer om te lezen dat UHD soms wat donker beeld oplevert! Fijn dat het met het uitzetten wel opgelost is, maar dat zou niet hoeven natuurlijk. Hieronder nog wat tips! Ik ben benieuwd of jullie dan wel goed beeld ervaren:

 

Bij donker beeld is het probleem vaak dat de HDR niet daadwerkelijk wordt gebruikt (om wat voor reden dan ook). Zie je, zodra je naar zender 690 gaat, wel kort het HDR-logo in beeld rechts bovenin beeld? Zo niet, dan pakt 'ie waarschijnlijk geen HDR op en ervaar je donker beeld. Controleer sowieso onderstaande instellingen op de TV+ Box.

 

Om HLG HDR goed te kunnen weergeven moet je de HDR-prioriteit instellen op HDR10.
Standaard hebben we echter de HDR-prioriteit op Dolby Vision staan.

 

Ga naar menu / instellingen / apparaat / apparaat voorkeuren / weergave en geluid / Schermresolutie

Kies dan de volgende instellingen:


Automatisch beste resolutie = AAN
HDR-instelling = HDR-automatisch
HDR-prioriteit = HDR10

 

Zie je wel het HDR-logo kort rechtsboven in, maar toch donker beeld?  Bij veel tv's pakt de tv een ander beeldscherminstelling/profiel zodra HDR wordt gedetecteerd. Zorg dat dat profiel goed is gekalibeerd. Rtings (bijv. LG C2) is een bekende site die daar bij kan helpen.  


Wel heel veel mensen met dezelfde problemen. Ik kan dit niet anders zien dan een misser van Kpn


Reageer