Skip to main content
Beantwoord

Kan je de 'thumbnails' uitschakelen bij het terugkijken van opnames?

• November 10, 2025
  • 1 reactie
  • 21 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik neem regelmatig volledige programma's en series op en deze kijk ik dan later als ik zin/tijd heb terug. 
Nu stoor ik me helaas al een tijdje aan dat als je online je programma's wilt terugkijken je standaard al de thumbnails ziet van alle opgenomen afleveringen. Hierbij begin je ook nog eens bovenaan de lijst (met de nieuwste aflevering), en moet je dus langs alle thumbnails om onderaan op de eerst opgenomen aflevering te klikken.

Bij de meeste series zijn de thumbnails vrij neutraal, echter kijk ik redelijk wat programma's waarbij mensen ‘afvallen’, ‘naar huis gestuurd worden’ etc. waarbij vaak op de thumbnail al te zien is wie die aflevering behaald heeft (en soms ook gewoon groot inbeeld staat, ook bij de finale...). Dit valt gewoon niet te missen. En verpest soms een beetje het kijkplezier.

Ik zou graag een optie willen hebben om de weergave te veranderen. Het uitschakelen van de thumbnails of dat je bijvoorbeeld een lijstweergave hebt (met alleen titel en details). 

Edit: aanvullend hierop. Voormij is het het niet altijd mogelijk via de TV zelf terug te kijken. Mocht ik dan wel doen, krijg je eerst de thumbnail van de nieuwste aflevering te zien (soms ook al grote spoiler) en daarna zie je pas individuele thumbnails als je een aflevering aanklikt. Over het algemeen is dit al beter. Al ligt het er net aan of de nieuwste aflevering wel of niet toevallig een spoiler heeft. 

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@gebruiker5, ik kan mij best voorstellen dat de thumbnails soms iets kunnen verraden. Voor de KPN TV+ Box staat het op de planning om een keer de sortering te kunnen wijzigen. Zie ook de uitgelichte reactie van mijn collega Erik in het Feature request topic. Onder punt 42. 

Uit jouw verhaal maak ik op dat je dit ook graag zou zien voor de TV+ app en voor de TV+ website. De wens geef ik door aan het technische team. 

1 reactie

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 12, 2025

Hallo ​@gebruiker5, ik kan mij best voorstellen dat de thumbnails soms iets kunnen verraden. Voor de KPN TV+ Box staat het op de planning om een keer de sortering te kunnen wijzigen. Zie ook de uitgelichte reactie van mijn collega Erik in het Feature request topic. Onder punt 42. 

Uit jouw verhaal maak ik op dat je dit ook graag zou zien voor de TV+ app en voor de TV+ website. De wens geef ik door aan het technische team.