Skip to main content

Ik heb sinds 2 weken kpn hiervoor had ik ziggo

mijn vraag: kun je de tv kanalen zelf rangschikken bij kpn.

Hoi, welkom bij kpn 🙂

Nee, eigen nummering is niet mogelijk. En gaat dat ook niet worden. Bij veel zenders heeft kpn contractueel een zendernummer. De zenders adverteren daar vervolgens ook mee.

Wat wel komt is eigen favorietenlijst. Maar de nummering blijft wat ie is. En dus ook de volgorde binnen je eigen favorietenlijst.

Dan krijg je bijvoorbeeld

1 npo 1

2 npo 2

3 npo 3

4 rtl 4

6 sbs 6

26 bbc 1 

27 bbc 2

34 Love Nature

 


Hallo @Robmax, wat hierboven door een forumlid wordt gezegd, klopt. Je kunt niet zelf RTL4 op bijvoorbeeld kanaal 3 zetten of SBS6 op kanaal 4. 


dus je kunt geen favoriet lijst maken zoals

1 NPO1

2 NPO2

3 NPO3

4 RTL 4

5 RTL 5

6 SBS 6

7 RTL 7

8 RTL 8

9 SBS 9

10 NET 5


Eigen nummering, dus eigen volgorde, kan überhaupt niet bij kpn. @Ed Mo .

Dat komt op TV+ zeer waarschijnlijk ook niet. 

Eigen zenderlijst staat nog wel op de lijst feature requests tv+. Gelijk als de oudere ontvangers. 

Jouw lijst wordt dan ook 

1 NPO1

2 NPO2

3 NPO3

4 RTL 4

5 RTL 5

6 SBS 6

7 RTL 7

8 NET 5

10 RTL 8

19 SBS 9

 


Eigen nummering, dus eigen volgorde, kan überhaupt niet bij kpn. @Ed Mo .

Dat komt op TV+ zeer waarschijnlijk ook niet. 

Eigen zenderlijst staat nog wel op de lijst feature requests tv+. Gelijk als de oudere ontvangers. 

Jouw lijst wordt dan ook 

1 NPO1

2 NPO2

3 NPO3

4 RTL 4

5 RTL 5

6 SBS 6

7 RTL 7

8 NET 5

10 RTL 8

19 SBS 9

 

 

waarom doet KPN er dan niks aan, waarom kan het wel bij Ziggo en Canal Digitaal 


@Ed Mo 

Omdat deze met DVB-C werken (werkte).

En dan kan het heel makkelijk in de decoder gedaan worden.

Maar ook Ziggo gaat over op IPTV en ik betwijfel of het dan nog wel kan bij Ziggo (Ziggo Next, etc). 


@Ed Mo

Omdat deze met DVB-C werken (werkte).

En dan kan het heel makkelijk in de decoder gedaan worden.

Maar ook Ziggo gaat over op IPTV en ik betwijfel of het dan nog wel kan bij Ziggo (Ziggo Next, etc). 

ja dat blijft mogelijk, in de Ziggo Go app en www.ziggogo.tv kan dat en zover mij bekend kan dit met hun Mini ook en die is volledig IP. Naast favorieten kan men dus ook de volgorde van die favorieten wijzigen.

Ook Ziggo heeft dezelfde afspraken wat betreft kanaal indeling. De NPO extra kanalen zitten daar niet voor niks ook op 81, 82 en 83

 

Verder wordt bij DVB-C net als bij DVB-T2 en DVB-S een vast kanaal nummer mee gestuurd zover mij bekend is dat de LCN(Logical Channel Numbers ) dat bepaald meestal de volgorde van de kanaal indeling en welke cijfers je op je afstandsbediening moet ingeven. Bij sommige tv's of losse dvb_c tuners is die zender volgorde inderdaad aan te passen maar lang niet altijd, met de analoge etherzenders was dit veel makkelijker.

 

De werkelijke kanaal nummers hoeven niet eens te veranderen hooguit de volgorde waarin deze worden weergegeven op het scherm. Voor de apps en website zou dit hoe dan ook mogelijk moeten zijn. 

zie het als voorkeuze knoppen zoals auto radios hebben.


ik vindt het toch wel een minpunt, raar dat ze bij de vorige arris vip5202 het wel kon.

we willen graag overstappen maar dit is wel een ZEER GROTE MINPUNT.


ik vindt het toch wel een minpunt, raar dat ze bij de vorige arris vip5202 het wel kon.

we willen graag overstappen maar dit is wel een ZEER GROTE MINPUNT.

Ik heb een vip5202 ik kan hooguit zenders verbergen of een favorieten lijst aanmaken maar zeker geen andere volgorde. dat is bij KPN zover ik weet en herinner met geen enkele tv ontvanger mogelijk geweest.

Naast het vanuit de app de zenders niet kunnen wisselen op de Arris inderdaad een minpunt.


Op zich maakt het ook weinig uit, want de meest gebruikte zenders weet je snel genoeg de nummers uit je hoofd. 


Op zich maakt het ook weinig uit, want de meest gebruikte zenders weet je snel genoeg de nummers uit je hoofd. 

Het maakt zoveel uit dat ik niet alle zenders hoef te zien als ik door de gids blader. En wil ik de zenders in de gids zien in de door mij gewenste volgorde.

Dan staan de NPO kanalen zeker niet op de eerste plek.

Voor de keuze via de afstandsbediening is het inderdaad niet noodzakelijk.

Zelf heb ik geen opname pakket ook daarvoor is het handig met opnames inplannen vanuit de gids of zoals voor ons met het terugkijken.


De negatieve ervaring ligt aan de manier waarop je een zender kiest.  Als ik vooraf weet waar ik naar wil kijken is het veel minder hinderlijk dan de manier waarop ik mijn zender zoek.  Als ik het vooraf weet wat ik wil zien neem ik het op.  Als ik even tijd heb en TV wil kijken ga ik langs de zenders totdat ik iets vind waar ik naar wil kijken.  Van alle zender is mij voor hooguit 25% interessant.  Ik moet langs talen die ik niet spreek, kookzender die iets maken wat niemand eet, kinderzenders en muziek die mij niets interesseren.  In mijn volgorde staan alle nieuwszender bij elkaar en Nederlandse zender bij elkaar. Als ik nieuws zoek hoef ik niet alles zender langs.   Het nummer van de zender is niet belangrijk wel de volgorde en een favorieten lijst.  Als ik dit had geweten zou ik waarschijnlijk niet van Ziggo zijn over gestapt.   Voor mij is dit een zeer negatieve ervaring.


Op zich maakt het ook weinig uit, want de meest gebruikte zenders weet je snel genoeg de nummers uit je hoofd. 

Het maakt zoveel uit dat ik niet alle zenders hoef te zien als ik door de gids blader. En wil ik de zenders in de gids zien in de door mij gewenste volgorde.

 

Juist @Galdor68 jij wil zenders verbergen net zoals op o.a. de Arris VIP 2952 kon.

Maar daar gaat deze topic helemaal niet over.

Hier willen ze de volgorde zelf bepalen, zoals ik vroeger op de Humax bij Ziggo deed.

 

@Galdor68 

Zie ook deze topic van @wjb 

Daar loopt deze vraag / verzoek ook al lange tijd.

En zenders verbergen, dat is inderdaad handig. 😉


@P_dB 

Misschien ouderwets, maar daar gebruiken wij de papieren tv gids voor.😉

Die kan je ook digitaal vinden, o.a. hier. 


@P_dB

Misschien ouderwets, maar daar gebruiken wij de papieren tv gids voor.😉

Die kan je ook digitaal vinden, o.a. hier. 

Het kon trouwens ook al niet bij radio distributie.


Op zich maakt het ook weinig uit, want de meest gebruikte zenders weet je snel genoeg de nummers uit je hoofd. 

Het maakt zoveel uit dat ik niet alle zenders hoef te zien als ik door de gids blader. En wil ik de zenders in de gids zien in de door mij gewenste volgorde.

 

Juist @Galdor68 jij wil zenders verbergen net zoals op o.a. de Arris VIP 2952 Maar daar gaat deze topic helemaal niet over.

@joop2011  goed lezen ik wil het liefst beiden dus en zelf de volgorde bepalen en welke ik zie!!  En niet alleen op de tv ontvanger ook in de app en de website. Als we zelf de volgorde mogen/kunnen bepalen hoeft er niks te worden verborgen.


Als ik even tijd heb en TV wil kijken ga ik langs de zenders totdat ik iets vind waar ik naar wil kijken.

Dat doe ik sinds jaar en dag ff anders P_dB.

Ik open de EPG. Dan zie je van meerdere zenders tegelijk wat er is. En maak zo m'n keuze.

Met P- blader je 7 zenders tegelijk. 

Veel minder tijdrovend dan zappen. 


lees toch wel dat er meerdere niet zo blij zijn, wat heb ik eraan om een zender wat je nooit kijkt vooraan de lijst staat


Op zich maakt het ook weinig uit, want de meest gebruikte zenders weet je snel genoeg de nummers uit je hoofd. 

Het maakt zoveel uit dat ik niet alle zenders hoef te zien als ik door de gids blader. En wil ik de zenders in de gids zien in de door mij gewenste volgorde.

 

Juist @Galdor68 jij wil zenders verbergen net zoals op o.a. de Arris VIP 2952 Maar daar gaat deze topic helemaal niet over.

@joop2011  goed lezen ik wil het liefst beiden dus en zelf de volgorde bepalen en welke ik zie!!  En niet alleen op de tv ontvanger ook in de app en de website. Als we zelf de volgorde mogen/kunnen bepalen hoeft er niks te worden verborgen.

 

Ben je leraar of zo?

Lekker vrindelijk. 😣😣

Sorry @Galdor68 ik ben een mens en mensen kunnen tekst soms anders lezen of interpreteren.

 

Zenders verbergen, zoals ik al aangaf, is inderdaad handig.

Zie de topic die @wjb gemaakt heeft, daar staat deze wens ook erbij.


Reageer