Skip to main content
Beantwoord

Kan KPN TV+ ook alleen via app of zonder live tv?

• February 2, 2026
  • 5 reacties
  • 90 keer bekeken

xxxmh
Deelnemer

Vraagje, ik heb nu internet, mobiel en tv van kpn. Ik merk dat ik amper tv live kijk. Gebruik meer streaminsdiensten. Kun je ook alleen via de kpn app tv kijken of is dat alleen mogelijk met het tv abonnement erbij? Hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd. Alvast bedankt.

Beste antwoord door Marlon92

Je kunt tv opzeggen. Dan moet je de tv ontvanger terug sturen. Dan kan je geen tv van KPN meer kijken. Ook niet via de app. Maar je kan nog wel naar de streamingsdiensten kijken. Maar dat moet je dan dus op je eigen smarttv doen. Of op eigen streamingskastje.

Je kunt kiezen voor "streaming-only". Kost € 3,50 dacht ik. Dan krijgt je wel de tv ontvanger waarop je streamingsdiensten kan kijken. Maar geen zenders meer. Niet meer terug kijken, geen gids en opnames meer. Ook niet via de app.

Je kunt kiezen voor "app-only". Dan krijg je geen tv ontvanger. Maar je kunt wel de tv app van KPN op de smarttv gebruiken en zo tv kijken. Maar dat kost ook gewoon € 12,50. Dus financieel niet interessant. Niet goedkoper. 

5 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • February 2, 2026

Als je een tv+ abo hebt kun je ook kiezen voor streaming only.

Je kunt dit allemaal regelen in mijn kpn app.

Succes

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 2, 2026

Beste ​@xxxmh je hebt wel een tv abo nodig om om via de kpn tv app tv te kunnen kijken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 2, 2026

Streaming only is zonder tv zenders. Je kunt via NPO Start/Plus wel de zenders van de NPO zien natuurlijk. En via Videoland RTL 4, 5, 7, 8, Z.

Verder heeft kpn KPN TV app-only. Maar dat kost hetzelfde als met één ontvanger. Je kunt ook nú al gebruik maken van de app. Maar daar is dus wél de tv dienst “KPN TV” voor nodig natuurlijk.

• Antwoord
  • February 3, 2026

Je kunt tv opzeggen. Dan moet je de tv ontvanger terug sturen. Dan kan je geen tv van KPN meer kijken. Ook niet via de app. Maar je kan nog wel naar de streamingsdiensten kijken. Maar dat moet je dan dus op je eigen smarttv doen. Of op eigen streamingskastje.

Je kunt kiezen voor "streaming-only". Kost € 3,50 dacht ik. Dan krijgt je wel de tv ontvanger waarop je streamingsdiensten kan kijken. Maar geen zenders meer. Niet meer terug kijken, geen gids en opnames meer. Ook niet via de app.

Je kunt kiezen voor "app-only". Dan krijg je geen tv ontvanger. Maar je kunt wel de tv app van KPN op de smarttv gebruiken en zo tv kijken. Maar dat kost ook gewoon € 12,50. Dus financieel niet interessant. Niet goedkoper. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@xxxmh, ik snap wel bij zo weinig gebruik dat je overweegt om tv stop te zetten. Het is alleen wel zo dat als je tv helemaal opzegt, er dan ook geen gebruik van de TV+ app mogelijk is. Op die manier bespaar je dan wel het volledige bedrag dat je kwijt bent voor tv. 
Daarnaast heeft KPN ook een app-only variant voor het tv abonnement. Kies je daarvoor dan betaal je wel voor het tv-gedeelte van een KPN abonnement.