Skip to main content
Vraag

Kan niet meer inloggen in KPN TV + app op iPhone

• 31 mei 2025
  • 9 reacties
  • 89 keer bekeken

Mirzwi
Topper
Forum|alt.badge.img

Goedemorgen,

Sinds een paar dagen kan ik niet meer inloggen in de KPN TV+ app op mijn IPhone. Ik krijg de melding dat de combinatie van mijn abonnementsnummer en pincode niet klopt. Op mijn Samsung tablet en via de laptop is er geen probleem, dus aan die gegevens ligt het niet.

Ik heb op dit forum al rondgekeken of andere mensen hetzelfde probleem hebben en daar wordt gesproken over VPN uitzetten. Voor zover ik na kan gaan heb ik dit echter niet aanstaan op mijn telefoon.

Ik heb de app al meerdere malen verwijderd, telefoon opnieuw opgestart, app weer geïnstalleerd, etc. Het probleem blijft.

Hebben meer mensen hier last van en heeft iemand een oplossing?

Groeten, Mireille

9 reacties

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+17
  • Community Manager
  • 7602 reacties
  • 1 juni 2025

Goedemorgen ​@Mirzwi, dank je wel voor je uitgebreide toelichting en fijn dat je zelf al hebt rondgekeken op de community!

Je geeft aan dat VPN waarschijnlijk niet actief is, maar het is goed om dit even zeker te weten. Je kunt het zo controleren op je iPhone:

VPN controleren op je iPhone:

• Ga naar Instellingen
  • Tik op VPN (of via Instellingen > Algemeen > VPN en apparaatbeheer > VPN)

Hier zie je of er een VPN actief is en met welk profiel.

Daarnaast kun je nog het volgende proberen, dit lost in sommige gevallen het probleem met inloggen op:

• Log in via tv.kpn.com
  • Ga naar Profiel
  • Kies voor Apparaatbeheer.
  • Verwijder daar alle apparaten waarop je bent ingelogd.
  • Probeer daarna opnieuw in te loggen in de KPN TV+ app op je iPhone.

Laat je me weten of dit helpt? Ik geef je bevindingen graag door aan het TV+ app-team.

Mirzwi
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 1 juni 2025

Hoi Shyrin,

Dank voor je bericht. Ik heb nogmaals VPN gecontroleerd, die is echt niet actief.

Ik ben naar apparaatbeheer gegaan, waar idd een hele rij apparaten in stond. Ik heb deze allemaal verwijderd, met als gevolg dat ik nu ook niet meer op mijn tablet kan inloggen. Ook daar nu de foutmelding dat de combinatie van abonnementsnummer en pincode niet klopt. Ik kan nu dus alleen nog maar via het web inloggen.

Wat nu te doen?

Groeten, Mireille

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+17
  • Community Manager
  • 7602 reacties
  • 1 juni 2025

Dank voor de dubbelcheck!

Om je beter te kunnen helpen, wil ik graag weten of je probeert in te loggen met je abonnementsnummer en pincode of met je KPN ID (je e-mailadres gekoppeld aan je abonnement). Krijg je bij beide manieren dezelfde foutmelding dat de combinatie niet klopt, of alleen bij één van de twee? 
Als je inlogt met het abonnementsnummer en pincode, heb je de pincode al eens gereset? Dat kan online, via onze website: Kies je pincode

Dit verschil is belangrijk, omdat beide inlogmethodes soms anders werken. Afhankelijk van jouw antwoord kunnen we verder kijken en het account eventueel laten resetten.

Zou je ook het IP-adres dat je kunt vinden via www.whatsmyip.com willen vermelden in het vakje ‘Persoonlijke opmerkingenin je community profiel? Dat helpt ons om de situatie beter te onderzoeken.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1174 reacties
  • 1 juni 2025

Ik heb even uitgelogd op iOS. Op WiFi, 5G én VPN (NordVPN) kan ik wel inloggen met mijn KPN ID. Vervolgens hetzelfde opnieuw gedaan voor Abonnementsnummer + Pincode, en dit werkte ook. Dit deed ik op de BETA app én de normale. 

Dit betekend alleen dat jouw probleem niet ineens minder is, natuurlijk. Wellicht wel handige informatie voor de ontwikkelaars.

Kan er ook een kans bestaan dat je jouw pincode bent vergeten? Heb je ‘m al eens geprobeerd te wijzigen? 

Als je TV+ hebt, en bijvoorbeeld in de buurt bent, zou je eventueel via Instellingen > Kinderslot kunnen kijken of jouw pincode werkt. Als je dan wel in de instellingen komt, is het duidelijk de app. 

Mirzwi
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 1 juni 2025

Ik log in met abonnementsnummer en pincode. Beide zijn correct, want ik kan via tv.kpn.com nog wel inloggen met deze zelfde gegevens. Ik heb vervolgens de pincode gewijzigd via de tv zelf, ook dit lost het probleem niet op.

Ik heb het IP-adres in mijn profiel gezet, hopelijk komen jullie daar verder mee.

Dank voor de hulp!

Groeten, Mireille

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+17
  • Community Manager
  • 7602 reacties
  • 2 juni 2025

Dank! Wil jij nog jouw klantgegevens toevoegen aan je profiel: het klantnummer, postcode en huisnummer? Dan schakel ik een extra hulplijn in!

Mirzwi
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 2 juni 2025

Adresgegevens zijn aangevuld. Klantnummer van KPN heb ik niet, mijn account loopt via Budget. Ik heb uiteraard eerst bij Budget aangeklopt met dit probleem, maar zij geven aan dat het probleem bij KPN ligt, dat zowel klanten van hun als van jullie hetzelfde probleem ervaren. 

Vandaar mijn vraag in dit forum, in de veronderstelling dat er meer mensen met dit probleem zijn.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+17
  • Community Manager
  • 7602 reacties
  • 3 juni 2025

Bedankt voor je toelichting.

Omdat je geen directe klant bij ons bent en je account via Budget loopt, kan ik helaas geen hulplijn inschakelen 🙁. Wij hebben wij helaas geen toegang tot je klantgegevens als je bij een andere provider klant bent. Daardoor kunnen we ook geen verdere gegevens opvragen, logbestanden bekijken of bijvoorbeeld je account resetten.

Ik begrijp dat dit erg vervelend is. Inlogproblemen kunnen helaas voorkomen en we zijn voortdurend bezig om deze te verbeteren. Meer informatie daarover vind je in onze Product Update: 

We raden aan om opnieuw contact op te nemen met de technische dienst van Budget. Zij kunnen mogelijk je account resetten of verder onderzoek doen naar het probleem.

Hopelijk wordt het snel opgelost!

Mirzwi
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 4 juni 2025

Dat snap ik, dank voor je hulp tot dusver.

Ik heb net weer contact gehad met Budget en ze geven aan dat ze er met man en macht aan werken. Maar ze weten niet wat het probleem is, ze weten zelfs niet welke klanten er last van hebben en welke niet. Iets met een bepaalde combinatie van abonnementsnummer en pincode, een beetje een raar verhaal.

Hopelijk lossen ze het inderdaad snel op. En ik ben benieuwd of er zich nog meer mensen melden met hetzelfde probleem.

Fijne avond nog!

Reageer