Skip to main content
Beantwoord

Kan niet verder met Terugkijken na melding 'We zetten nieuwe dingen voor je klaar'

• July 24, 2026
  • 8 reacties
  • 173 keer bekeken

Dit gebeurd regelmatig en behoorlijk irritant want: ik kijk een film terug van een paar dagen geleden. Zit meestal op de helft of bijna aan het einde en dan komt de melding. Daarna start de tv op programma wat op dat moment bezig is en als ik dan terug ga naar de film start deze ook weer aan het begin ( ik kan niet doorspoelen, dat pakket heb ik niet) en gaat niet verder waar ik gebleven was. Zeer irritant. Net dus ook weer gebeurd. Had me helemaal verheugd op deze film en (Robin Hood, afgelopen zondag op  net 5) zit op 3/4de van de film en ik kan fluiten naar de rest. Hoogst irritant en grote teleurstelling. Iemand een oplossing want ik vind dit geen service! Je zou toch de mogelijkheid moeten hebben om weer door te gaan waar je gebleven bent???

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@Jacqueline694, welkom op de KPN Community. Helaas is het TV platform tot op heden zo ingericht dat er enkel een "bookmark" wordt geplaatst wanneer je zelf actief pauzeert, zelf het teruggekeken programma afbreekt of een eventuele opname stopt. Bij het vastlopen van de TV+ box of als de box opnieuw opstart gebeurd dat helaas niet. 

A;s ik jouw verhaal zo lees, dan start de TV+ Box regelmatig opnieuw op en loopt ook vast zonder echte aanleiding. Wat ik je wat dat betreft wil adviseren: De KPN TV+ launcher updates opnieuw  installeren 

Instellingen (tandwiel) -> Apparaat -> Apps -> KPN TV+ -> Updates verwijderen. Home-knop indrukken als beeld zwart blijft. Daarna updates opzoeken via Instellingen -> Informatie -> KPN TV+ launcher -> Controleer nu.

8 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 24, 2026

Ik kijk nooit films terug bij de commerciële omroepen. Zonde van het uur (!) extra wat je kwijt bent met de reclames. Nog afgezien van dat je dus niet door kunt spoelen. 

Wel gek dat dat zomaar tijdens weergave komt. Dat hoort niet. 

Al eens een herstart gedaan? Houdt de kon knop op de afstandsbediening ingedrukt totdat de pop up komt. Kies opnieuw opstarten. 

Maar ja. Hier het opnemen pakket. Binnen Combivoordeel kun je dat kiezen. Maar dan is Netflix weer niet gratis. 

Zonder Combivoordeel is opnemen maar € 4,99. Het biedt hiervoor veel voordeel. Al moet je er wel aan denken programma's daadwerkelijk op te nemen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 24, 2026

Hoi Peter, Dank voor je bericht. Maar dat is nu net mijn probleem ( ik begrijp wat je schrijft hoor) maar ik wil daar niet extra voor betalen. KPN veroorzaakt dit probleem en het zou wel zo netjes van ze zijn als je daarna gewoon verder kunt kijken vanaf het moment waar je gebleven bent. Ik hoop dat ze hier iets mee gaan doen want wel zo klantvriendelijk. Daar betaal ik tenslotte toch ook voor!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 24, 2026

Nog vergeten te melden: het euvel is wel in onderzoek. Maar omdat het zo random is en lang niet iedereen het heeft is het een lastige.

Tip: af en toe het kijken via terugkijken stoppen met de terug-knop. Dat kromme pijltje linksonder het kompas. Dan wordt dat punt vastgelegd en hoef je niet de héle film en alle reclamezooi weer te kijken om het eind te zien danwel verder te kijken. Maar in ieder geval een de herstart doen.

Als ik niet kon opnemen zou ik m'n héle tv abonnement opzeggen. Er was eens een tijd dat ik zelfs 2 VHS recorders had. Waarom je er geen opnemen bij wilt snap ik dus niet.

Maar terugkijken van de commerciëlen doe ik sowieso niet. Als zij ons die beperking van het niet doorspoelen opleggen leg ik hun de beperking op dat ik ze niet kijk. Zeker niet via terugkijken.

Maar stiekem doe ik het wel eens, maar dan via NLziet. Daar kan ik het wel '’terugkijken'’ zonder reclame. Maar vrijwel alle blockbusters die zij uitzenden (niet veel) heb ik al gezien.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • July 25, 2026

Als ik niet kon opnemen zou ik m'n héle tv abonnement opzeggen.

Of ik zover zou gaan weet ik, maar misschien ook wel. Dat terugkijken moet gewoon werken.  Maar dat werkt niet altijd, en bij VRT uitzendingen terugkijken , kan het überhaupt niet, tenminste dat is mijn ervaring. En dan mis je dus een aflevering, en ga je alternatieven zoeken, bijvoorbeeld NLziet om de aflevering als nog te kijken of je zet het opname pakket weer aan.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Jacqueline694, welkom op de KPN Community. Helaas is het TV platform tot op heden zo ingericht dat er enkel een "bookmark" wordt geplaatst wanneer je zelf actief pauzeert, zelf het teruggekeken programma afbreekt of een eventuele opname stopt. Bij het vastlopen van de TV+ box of als de box opnieuw opstart gebeurd dat helaas niet. 

A;s ik jouw verhaal zo lees, dan start de TV+ Box regelmatig opnieuw op en loopt ook vast zonder echte aanleiding. Wat ik je wat dat betreft wil adviseren: De KPN TV+ launcher updates opnieuw  installeren 

Instellingen (tandwiel) -> Apparaat -> Apps -> KPN TV+ -> Updates verwijderen. Home-knop indrukken als beeld zwart blijft. Daarna updates opzoeken via Instellingen -> Informatie -> KPN TV+ launcher -> Controleer nu.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 9, 2026

Hoi Jeroen, dank voor je antwoord, blij mee! Net je advies opgevolgd en ik hoop dat het probleem hiermee verholpen is.

Fijne avond!

Jacqueline 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Dat hoop ik ook van harte. Mocht het toch toch terug komen, laat het dan vooral weten! 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 11, 2026

Zal ik doen!