Skip to main content

Hallo,

Zelf werk ik bij Omroep Assen als hoofd techniek en bestuurslid.

Mijn woonplaats is Vries, 9481HP (gemeente Tynaarlo).

Tynaarlo grenst aan de gemeente Assen maar Omroep Assen is hier niet te zien en te beluisteren.

Ik zou graag Omroep Assen in Vries willen kunnen bekijken en beluisteren, is dat mogelijk en wat moet ik daaraan doen om dat voor elkaar te krijgen.

Met vriendelijke groet  Gert Lutter.

Hallo @Gert Lutter .

Dat is helaas niet mogelijk. KPN geeft de lokale zenders alleen maar binnen de gemeente door. 

en wat moet ik daaraan doen om dat voor elkaar te krijgen.

Met vriendelijke groet  Gert Lutter.

Je kunt natuurlik verhuizen naar Assen. 😉


weet dit is het KPN forum, maar bij ziggo zijn de gebieden met het zelfde lokale aanbod groter, waardoor je meerdere lokale omroepen kunt ontvangen, grote kans dat je via hun wel naar "jou" lokale omroep kan kijken ( vraag het wel even na voor de zekerheid, er is een kans dat de grens net tussen Assen en Tynaarlo is   ) 


Hoe kan het dan dat ik in gemeente Tynaarlo wel, Omroep Het Hogeland (Winsum provincie Groningen notabene), Omroep Zulthe (gem Noordenveld) en Gigant FM (Erica zuid Drenthe) kan ontvangen?

Allemaal zenders die voor Tynaarlo niet interessant zijn maar Assen wel omdat dat een buurgemeente is.


Dat kunnen foutjes zijn.

 

En Gigant FM is een regionale zender. 

Die zit tot in Noord-Holland aan toe :  

 

Luisteren naar Gigant FM

DAB+

  • Kanaal 7C in Groningen en Drenthe

FM

  • 89.8 FM in Winschoten en wijde omgeving
  • 97.3 FM in Coevorden en wijde omgeving

Kabel Digitaal

  • Kanaal 1154 - KPN en XS4ALL
  • Kanaal 901 - Trined 
  • Kanaal 923 - Ziggo
  • Kanaal 836 - Kabeltex (Noord Holland + Texel)
  • Kanaal 842 - Kabel Noord (Noordoost-Friesland, Ameland en Schiermonnikoog)
  • Kanaal 1335 - SKV (Veendam)
  • Kanaal 2044 - Odido (T-Mobile)

Kabel Analoog

  • 98.1 FM - Noordoost-Friesland - Kabel Noord

 


Dank voor je reacties.


Bij wie zou ik moeten zijn bij kpn om hier eens over te hebben?


Kpn is niet verplicht om omroepen buiten hun postcode door te geven. En daardoor kost dat extra. 

Is je omroep bereid om de extra rechten aan Buma / Stemra te betalen voor de extra rechten voor doorgifte buiten hun gebied? Ook aan kpn? Dan zal doorgifte geen probleem zijn.

De verantwoordelijke bij je omroep mag gewoon contact opnemen. De afdeling weet ik even niet maar start eens met 0800-0402. 

Verder. Geen doorgifte via DAB+, FM, die je gewoon kunt krijgen? Via de ether komt het wel wat over de gemeente grens heen. En tv kanaal en radio via jullie website?

 


Bedankt voor je reactie Peter,

Over de extra betaling buma/stemra moet ik intern overleggen.

Met DAB+ zijn we bezig en op fm zitten we.

We zenden ook uit op onze site www.omroepassen.com 

Met vriendelijke groet Gert Lutter 


Ah. Je kan het dus via andere wegen wel beluisteren. Zelf had ik jarenlang voor onze omroep de FM tuner met antenne. Ging prima. Overige zenders via de kpn ontvanger. 

Dat was in de tijd dat kpn nog helemaal geen lokale omroepen had.

Zelf ben ik in 2012 na 24 jaar gestopt bij de lokale omroep. En met de huidige omroep wil ik niets te maken hebben. Die waren nooit zo aardig voor onze nu opgeheven zender.


Als je de KPN TV+ decoder hebt kun je via de PlayStore een app als TuneIn Radio (of één van de vele anderen) kunnen installeren. Dan heb je het luisteren al opgelost.


Kpn is niet verplicht om omroepen buiten hun postcode door te geven. En daardoor kost dat extra. 

Is je omroep bereid om de extra rechten aan Buma / Stemra te betalen voor de extra rechten voor doorgifte buiten hun gebied? Ook aan kpn? Dan zal doorgifte geen probleem zijn.

De verantwoordelijke bij je omroep mag gewoon contact opnemen. De afdeling weet ik even niet maar start eens met 0800-0402. 

Verder. Geen doorgifte via DAB+, FM, die je gewoon kunt krijgen? Via de ether komt het wel wat over de gemeente grens heen. En tv kanaal en radio via jullie website?

 

In de gemeenten in de regio Leiden werden tot 1 februari door KPN twee lokale omroepen doorgegeven: Sleutelstad (lokale omroep voor Leiden) en Unity (lokale omroep voor Oegstgeest, Leiderdorp, Voorschoten en Zoeterwoude). Dat was mogelijk omdat beide lokale omroepen in de gehele regio Leiden te ontvangen wilden zijn en ook bereid waren om daarvoor aan KPN te betalen. Per 1 februari zijn beide omroepen echter gefuseerd, waardoor er ook daar nog maar één lokale omroep wordt doorgegeven.