Skip to main content

Wie kan mij vertellen waarom de google streamer niet werkt met de kpn tv+ app op een ander wifi netwerk dan het huisadres. Kpn tv+ app werkt wel op een Android tablet of telefoon op dat zelfde wifi netwerk.

Het verschil is volgens mij dat de kpn tv+ app op de google streamer met endroid tv werkt en dat is niet met een tablet.

Bij het opstarten kun je niet ik inloggen omdat je dan een melding krijgt dat je niet op het netwerk zit van je huisadres.

Wie weet de oplossing

Mvg Roelf 

Klopt, deze werkt alleen op het eigen KPN netwerk thuis.

Je kan wel casten vanaf mobiel of tablet.

Wie weet de oplossing 

Daar is eigenlijk geen oplossing voor. Want dit is zo bedoelt door KPN. De app op mobiele apparaten zoals tablet of smartfoon mag je buitenshuis gebruiken. De tv ontvanger niet. En ook de app op Android TV sticks of in dit geval de Google Streamer niet. 

Tv kijken met de afstandsbediening in je hand mag alleen thuis. Niet elders. Dat is niet alleen bij KPN. Dat is bij andere providers zoals bijvoorbeeld Ziggo of Odido ook zo.

Als je handig bent met ict, dan is er wel een oplossing: VPN. Maar dan moet die VPN server dus bij jou in huis staan.

Hoi ​@Winkie, de app op de GoogleTV Streamer is de smart-tv versie van de app. Zoals Marlon en Peter al aangeven is die app enkel voor gebruik op je thuisnetwerk. Wel kan je de mobiele app gebruiken op jouw telefoon of tablet gebruiken en casten naar de Chromecast. Op die manier kan je het alsnog op de tv kijken 🙂

Op mijn Nokia 8000 werkt de app elders wel MITS IK EERST thuis erop ben ingelogd.

En… je moet op het vaste kpn netwerk zitten.

Dank voor de reacties.

Het blijft vreemd dat dit geblokkeerd wordt natuurlijk maar oké alle providers hebben dat.

VPN kan ik maken dat is geen probleem.

Nu opgelost door nlziet te gebruiken dat werkt wel en zonder hapering.

Streamen vanaf je telefoon of tablet is trager en gebruikt meer data heb ik het idee. Ook is het altijd geen vloeiende stream.

Nogmaals dank voor de berichtgeving. 

Roelf 

Streamen vanaf je telefoon of tablet is trager en gebruikt meer data heb ik het idee. Ook is het altijd geen vloeiende stream.

Nee, want je cast vanaf de mobiel of tablet naar de mediaspeler. (b.v. Chromecast, Google tv streamer, etc.)

De mediaplayer streamt dan de film, serie.

De mobiel of tablet is dan eigenlijk een soort veredelde afstandsbediening (en dat heet casten)

Moeten wel beide op hetzelfde WIFI netwerk zitten.

Reageer