Skip to main content
Vraag

Kan TV+ app op TCL Model 32S59K niet vinden en kanalen komen niet door

• September 14, 2025
  • 12 reacties
  • 171 keer bekeken

Ik heb twee nieuwe smart tv TCL Model 43P79K en Model 32S59K, de eerste is aangesloten aan de KPN Box via een kabel en werkt goed, de tweede smart tv hangt aan de muur in een andere kamer, zonder KPN box, de Google account werkt en alle andere apps, maar ik kan niet vinden de Kpn app en de kanalen komen niet door. Hoe kan ik dit probleem oplossen?

GRT

Georges Abels

12 reacties

• September 14, 2025

Heb je de app geïnstalleerd vanuit de app store?

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • September 14, 2025

Ik lees dit:

Hoe weet ik of mijn televisie geschikt is?

De KPN TV+ Smart TV app is geschikt voor apparaten met Android TV OS. Dit zijn bijvoorbeeld sommige televisies van Sony en Philips, mediaspelers zoals de Nvidia Shield of de Xiaomi box, en ook de nieuwe Google Chromecast 4K met Google TV. Je kunt heel makkelijk controleren of jouw Android TV apparaat geschikt is voor de app door de KPN TV+ Smart TV app te zoeken in de Play Store. Kun je de app niet vinden? Dan is je apparaat helaas niet geschikt voor de app. 

Waar vind ik de KPN Smart TV app?

Je kan de app downloaden in de appstore van je TV. Zoek naar KPN en download daarna de app. Na het starten van de app vul je het abonnementsnummer (14 cijfers) en de pincode (4 cijfers) in. Je kan deze gegevens vinden in MijnKPN onder: Producten > Thuis > Informatie & Instellingen. Je kunt ook inloggen met je KPN ID. Daarna kan je televisie kijken.

De KPN TV+ Smart TV app voor Android TV | KPN Community

Marilina Fiorini
Nieuwkomer

In de Playstore staat bij mijn smart-tv geen KPN TV-app …. 

Marilina Fiorini
Nieuwkomer

Dank voor je reactie … 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 15, 2025

Je kunt ook gemakkelijk via de Google Play website of de store op een Android telefoon kijken of je apparaat geschikt is. Gebruik dan hetzelfde account als waarmee je op je televisie ingelogd bent bij Google.

Je ziet dan bijvoorbeeld de knop “Installeren op meer apparaten” en “Deze app is beschikbaar voor sommige van je apparaten”:

Google Play: startpagina KPN TV+ Android TV

Dat kan er natuurlijk anders uitzien als je geen enkel apparaat binnen je Google account hebt dat geschikt is.

Na klikken zie je dan op welke apparaten de app geïnstalleerd kan worden:

Google Play: lijst met apparaten voor KPN TV+ Android TV

Let op dat je wel de KPN TV+ Android TV app zoekt. Er is ook de Android KPN iTV app, maar die moet je niet hebben voor je televisie (maar wel voor je telefoon).

Ik lees dit:

Je kunt heel makkelijk controleren of jouw Android TV apparaat geschikt is voor de app door de KPN TV+ Smart TV app te zoeken in de Play Store.

De naam in dat Kennisbankartikel is fout; de naam is “KPN TV+ Android TV”.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 15, 2025

Ik lees hier dat je minimaal Android tv versie 7.0 moet hebben voor de KPN tv+ app.

Welke versie heeft uw TLC tv?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 15, 2025

Deze televisie uit 2025 zal toch wel al Google-TV OS 12 hebben ​@joop2011 ?

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 15, 2025

Misschien is ie te nieuw? 😉

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 15, 2025

Hallo ​@G.J. Abels ,

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_tcl-32s5k-fhd-qled-android-tv-2025-1884209.html?srsltid=AfmBOope8dq7odxBPpP0McuWhzW-QsLzug_OpK8t2Oc76BSD-a4Wx6og

Ik lees in de recensies dat deze TV niet uitblinkt in apps en dat die apps best traag opstarten. Ik zie meerdere recensies van klanten die de KPN-app niet werkend krijgen. Sowieso wordt deze goedkope TV erg laag beoordeeld door de klanten. 

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@G.J. Abels, welkom op de community. Als jouw TCL gebruik maakt van AndroidTV zou je de TV+ app moeten kunnen installeren inderdaad. Is dat gelukt met de tips die de anderen al hebben gegeven?

Je zegt ook dat de kanalen niet doorkomen, gaat dat ook over deze app? Of gaat dat over iets anders?

Marilina Fiorini
Nieuwkomer

Beste Jasper, dank voor je reactie - we zijn naar Hello TV gestapt en hebben de TCL ingeruild voor een Samsung in de hoop dat daarmee alle problemen zijn opgelost - dank voor je expertise - grt 

Jasper van KPN
Moderator

Goed om te lezen dat het op die manier gelukt is ​@Marilina Fiorini. Samsung maakt gebruik van het Tizen besturingssysteem op hun TV's, ze gebruiken geen AndroidTV. De TV+ versie van de app is nog niet beschikbaar voor Tizen, maar daar kan je de 'oude’ iTV app nog installeren en gebruiken.