Skip to main content

De kpn tv app op mijn Samsung geeft erg vaak een foutcode 403-10146_64. De tv is met utp 6 kabel rechtstreeks aangesloten op de modem met voldoende bandbreedte. Hoe krijg je dit weer draaiend?

 

Via het streamkastje is ook alleen maar ellende. Slecht geluid, synchroon loopt het ook niet. Je kunt alleen maar geluid vertragen terwijl het andersom is. Alles geprobeerd, unicast, multicast enz enz. Hoe dan???

Dus 2 vragen die toch een keer opgelost moet worden na meer dan een jaar klungelen met updates en nog steeds slecht.

Hi en welkom in de KPN community @Barry72.

We denken hier graag met je mee. Kan je daarvoor meer informatie delen? 

Voor wat betreft je Smart TV app:

  • Maakt het verschil als je de tv (tijdelijk) met een andere kabel aansluit op het modem?
  • Werken andere apps wel goed op je tv?
  • Als je de Smart TV app verwijdert en opnieuw installeert, maakt dit verschil?

En ik lees daarnaast dat tv kijken via de tv-ontvanger niet goed werkt. Ook daar ben ik naar een paar dingen benieuwd:

  • Heb je een TV+ box of een andere tv-ontvanger?
  • Hoe is de TV box aangesloten op je modem?
  • Zit er andere apparatuur tussen en zo ja welke?
  • Gezien je slecht geluid noemt; gebruik je het geluid via de tv of heb je er geluidsapparatuur bij? En in het laatste geval, hoe is dit aangesloten?

 

Alle details zijn welkom. Zo wordt het zowel voor mij als voor andere behulpzame gebruikers makkelijker om met je mee te denken om dit op te lossen.


smart tv app: ik heb verschillende kabels geprobeerd, van goedkoop tot de beste kwaliteit. geen verschil.

alle apps werken naar behoren op mijn tv van het jaar 2020.

verwijderen helpt ook niet. probleem blijft terug komen.

 

tv ontvanger: ik heb een tv+ box aangesloten volgens aansluitschema van jullie met een zeer goede HDMI kabel op HDMI 2(tv)

de box is met een utp Cat 6 kabel rechtstreeks op de Experiabox v10a aangesloten

op HDMI ARC(tv) heb ik mijn soundbar van Harman Kardon q90r met een zeer goede HDMI (ook volgens Samsung aangesloten)

alle instellingen van mijn tv en de box heb ik al geprobeerd. Geluid van alle andere apps werken naar behoren, normaal volume en lopen synchroon. Kpn tv+ via de box is het geluid erg zacht en loopt niet synchroon. geluid moet iets sneller i.p.v. vertragen (en dat kan niet met jullie software).

Gebruik ik de Chromecast met google tv HD dan is het geluid weer goed en loopt het ook synchroon.

het probleem zit toch in de tv+ box want in de testfase helemaal in het begin(september 2022) was het geluid helemaal goed en liep ook synchroon maar, na de eerste update was het al mis gegaan.

 


@Barry72 Ik splits de onderwerpen weer even, om het overzichtelijk te houden :)

Ik ben wel benieuwd: Gebruik je de Smart TV app op dezelfde tv of op een tweede tv? Of is dit puur als alternatief op de TV+ Box? Deze foutcode geeft een communicatieprobleem aan tussen de app en ons netwerk. Weet dat de Smart TV app een optie is, maar geen volwaardige vervanger voor een tv-ontvanger. Er wordt wel onderzoek gedaan naar deze foutcode bij onze technische dienst, maar ik kan je niet beloven hoe snel dat verbeterd of opgelost gaat worden. Ons advies is eigenlijk vooral om een tv-ontvanger bij je tv te gebruiken voor de beste ervaring.

 

Voor wat de TV+ Box betreft: Kan je me vertellen hoe je jouw geluidsinstellingen nu hebt staan, in de TV+ Box? In dit artikel lees je hoe je die geluidsinstellingen kunt vinden en je vindt er ook meteen tips over hoe je ze het beste kunt instellen. Vooral ook de geavanceerde geluidsinstellingen (verder onderin het artikel). Die zijn van grote invloed.

En probeer dit eens voor dat je noemt dat het geluid zacht is: Google knopje gebruiken en inspreken ‘volume maximaal’. Dit wil wel eens helpen bij zacht volume. Ik ben benieuwd of het bij jou ook helpt!


Reageer