Skip to main content
Vraag

Kanaal 205 werkt niet meer op mijn tv-ontvanger, werkt dat met de TV+ Box wel? Abonnement daarom opgezegd

• February 19, 2026
  • 10 reacties
  • 93 keer bekeken

Het is al eerder aangekaart, kanaal 205 op de settop box valt uit. Het is nu veel beter dan het ooit was, maar toch. Het advies om het kanaal op de tv te gebruiken kan bij mij niet, app wordt op de philips tv niet meer ondersteund. TV is niets meer dan een scherm, alle betsuring zit in de setop box. 
KPN heeft volgens mij een verberde opvolger, een setop box met soundbar. Daar zou dit probleem van de linux software niet meer spelen. Is dat zo? Is daar het probleem mee opgelost?
Toen ik daarover begon met een medewerker die ik na heel veel proberen en bellen eindelijk aan de telefoon kreeg, bleek dat mijn abonnement pas over een jaar afloopt en dat er tot die tijd niks aan gedaan kon worden. Toen ontplofte ik en heb ik mijn abonnement opgezegdf.  Wat een ongeloofklijke arrogantie. Je levert een ondeugdelijhk prioduct en weigert het te vervangen omdat het abonnement nog loopt. 

10 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 19, 2026

Welk merk en type tv-decoder heb je nu dan?

Bij de TV+decoder werkt kanaal 205 (NPO Start) gewoon.

Bij de TV+decoder soundbox werkt dat ook gewoon, is dezelfde als de TV+, alleen met ingebouwde luidsprekers.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 19, 2026

De arris VIP2952 V2 en philips tv weet ik niet precies ambi light maar apps worden niet meer ondersteund. Het ligt aan de decoder 100%, linux. Heetf iets met bufferen te maken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 19, 2026

het is de philips 42pfk7109 uit 2014

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 19, 2026

Met een Philips uit 2014 kun je alle apps wel vergeten. Zo ook op mijne uit 2012. Die is gemoderniseerd met een chromecast Google-TV. 

Die Linux ontvangers gaan niet lekker met de apps. Zijn er ook nooit op gemaakt, ontwikkeld voor die tijd. 

Je kunt 2 dingen doen. 

Je tv upgraden met een los streaming apparaatje. Dat hoeft helemaal niet veel te kosten

Of in MijnKPN 'interactieve TV' wijzigen naar 'TV+'. Je krijgt dan de nieuwste ontvanger met Android-TV. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 19, 2026

Ja dat weet ik maar het ergert me enorm dat er een oplossing is en dat pas bij abonnement verlengen die in beeld komt, terwijl kpn gewoon in gebreke blijft

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 19, 2026

Ja dat weet ik maar het ergert me enorm dat er een oplossing is en dat pas bij abonnement verlengen die in beeld komt, terwijl kpn gewoon in gebreke blijft

KPN blijft niet in gebreke.

Kanaal 205 is ook geen kanaal maar een snelkoppeling naar een streamingdienst.

De Arris VIP 2952 en de VIP 5202 en de Arcadyan HMB 2260 zijn destijds kunstmatig aangepast om een streamingdienst op te kunnen kijken.

Maar ze zijn daar eigenlijk helemaal niet voor gemaakt en ze zijn ook te traag om het goed te kunnen doen.

KPN heeft nooit (de concurenten ook niet) een nieuwer model KPN tv ontvanger verzonden, voordat de oude stuk is.

Uitzondering is als je je abonnement omzet naar KPN tv+

En de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) die je dan krijgt is een echter Android mediabox en kan perfact omgaan met app's van streamingdiensten.

Je gaat dan naar de app en je opent hem daarop.

Aan jou de keus.

En vaak ben je ook nog eens goedkoper uit.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 19, 2026

Je hoeft je abonnement helemaal niet te verlengen. Je kunt het tv product gewoon al wijzigen in je huidige abonnement! ​@Reinoud2 . Ga daarvoor naar MijnKPN

En pas op met verlengen. 

Kpn heeft twee opties. Via MijnKPN leg je je huidige abonnement en dus ookkosten, Alles-in-1 of Hussel neem ik aan, weer vast voor 1 of 2 jaar.

Met vernieuwen via deze link ga je ook voor internet naar de huidige tarieven. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 19, 2026

Wel de meneer van de klantenservice??? Wist me alleen te zeggen dat zolang mijn abonnement loopt er niets mogelijk is. Loopt nog tot november dit jaar. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 19, 2026

Ga nou maar naar MijnKPN en wijzig daar je tv product. Onder Producten → thuis → interactieve tv → abonnement aanpassen 

Of… koop dus dit apparaatje.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Reinoud2, dat gesprek wat je had klinkt niet prettig, en de informatie die je daarbij hebt gekregen klopt ook niet meer. Dit is een aantal maanden namelijk geleden aangepast, waardoor je tegenwoordig wel binnen de looptijd van het contract kunt wijzigen van iTV naar TV+.

Als je naar MijnKPN gaat zoals Peter al noemt, zal je het daar kunnen wijzigen. Dan zal je de nieuwe ontvangers krijgen en de oude terugsturen. Op de TV+ Box kan je de streamingdiensten die je wilt kijken installeren en gebruiken.