Skip to main content
Beantwoord

Kanaal 81 is op de TV niet te vinden

• March 9, 2025
  • 5 reacties
  • 131 keer bekeken

Hoi,

Kanaal 81 is onvindbaar op mijn tv. Via de app op mijn iPad is deze er wel.

Vandaag contact gehad met klantenservice. Eerst het begin riedeltje met daarin veel foute aannames. " Uw router werkt onbedraad, nee alles met kabel aangesloten. O dan moet u aan en uit zetten en alles is weer goed. Helaas was het maar zo simpel. Dan maak ik een formulier aan voor onze interne dienst, die lossen het wel op. Krijg ik hier bericht over? Nee daar doen we niet aan, u moet maar blijven proberen.

Beetje moedeloos wordt ik hiervan, weinig tot geen gerichte kennis aan de telefoon buiten dat stel standaard vragen.

Dus aan een KPN medewerker die wel ter zaken kundig is. Hoe los ik het ontbreken van kanaal 81/Npo1exstra op.

Groet, Marcel 

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Woody2020 ,

Mijn eerste ingeving is dat deze zender per ongeluk "verborgen" is. Check daarvoor het menu van jouw ontvanger. 

Heb je TV+? 

1. Druk op het "Huisjeknop" middenonder de "OK-knop";

2. Druk op de pijltjesschijf naar boven en vervolgens naar rechts tot je op het "tandwieltje" van het "instellingenmenu" bent;

3. Ga met de pijltjestoets naar beneden naar “Menu Weergave” en druk op "OK";

4. Ga met de pijltjestoets naar beneden tot je op "Favoriete Zenders" staat en druk op "OK";

5. Ga met de pijltjestoets naar beneden tot je op "Alleen favoriete zender”  staat en klik op "OK" zodat er een "groen bolletje" staat voor deze optie;

6. Nadat je op "OK" hebt gedrukt, wordt deze instelling opgeslagen en keer je terug in het menu "Favoriete zenders";

7. Je kunt het menu verlaten door telkens op de "terugtoets" (gebogen pijltje) te drukken of je kunt eerst nog je gewenste "Favoriete zenders" selecteren!

Ga voor deze laatste mogelijkheid met de pijltjestoets naar beneden tot je op "Favoriete zenders beheren" staat en druk op "OK";

8. Je krijgt nu een blokkenoverzicht met alle zenders. Door op een zender te gaan staan met de pijltjestoets en op "OK "te drukken, wordt het "open hartje" een "groen hartje"💚, ten teken dat je deze zender als favoriet hebt geselecteerd;

9. Nadat je al je favoriete zenders hebt geselecteerd, moet je met je pjjltjestoets weer helemaal naar boven scrollen en bovenaan de optie "Opslaan" selecteren. Als je daarop staat, druk je op de "OK", waarmee je je geselecteerde favoriete zenders bevestigd;

10. Als je nu teruggaat naar gewoon TV-kijken krijg je bij het zappen/scrollen alleen nog je favoriete zenders te zien.

Heb je een oudere ontvanger? 

Op de tv-ontvanger

Stap: 1

Ga naar je instellingen

Druk op de [MENU]-knop op je afstandsbediening. Blader naar 'Instellingen' en druk op [OK].

Stap: 2

Blader naar 'Zenders verbergen'

En druk op [OK]. Daar verberg je zenders. Of zorg je dat je ze weer kan zien.

Stap: 3

Toets je KPN TV pincode in

Daarna zie je een lijst met zenders.

Stap: 4

Verberg de zenders of maak ze zichtbaar

Verborgen zenders herken je aan een wit kruisje voor de naam van de zender.

• Wil je een zender verbergen? Blader dan naar die zender en klik op [OK].

• Wil je de zender weer tonen? Ga er naartoe en klik op [OK]. 

Ga naar 'Bewaar en sluit' en klik op [OK]. Nu zijn je instellingen opgeslagen.

bron : https://www.kpn.com/televisie/installeren/kinderslot-instellen

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 9, 2025

Allereerst. Welke ontvanger gebruik je?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 9, 2025

Hallo ​@Woody2020 ,

Mijn eerste ingeving is dat deze zender per ongeluk "verborgen" is. Check daarvoor het menu van jouw ontvanger. 

Heb je TV+? 

1. Druk op het "Huisjeknop" middenonder de "OK-knop";

2. Druk op de pijltjesschijf naar boven en vervolgens naar rechts tot je op het "tandwieltje" van het "instellingenmenu" bent;

3. Ga met de pijltjestoets naar beneden naar “Menu Weergave” en druk op "OK";

4. Ga met de pijltjestoets naar beneden tot je op "Favoriete Zenders" staat en druk op "OK";

5. Ga met de pijltjestoets naar beneden tot je op "Alleen favoriete zender”  staat en klik op "OK" zodat er een "groen bolletje" staat voor deze optie;

6. Nadat je op "OK" hebt gedrukt, wordt deze instelling opgeslagen en keer je terug in het menu "Favoriete zenders";

7. Je kunt het menu verlaten door telkens op de "terugtoets" (gebogen pijltje) te drukken of je kunt eerst nog je gewenste "Favoriete zenders" selecteren!

Ga voor deze laatste mogelijkheid met de pijltjestoets naar beneden tot je op "Favoriete zenders beheren" staat en druk op "OK";

8. Je krijgt nu een blokkenoverzicht met alle zenders. Door op een zender te gaan staan met de pijltjestoets en op "OK "te drukken, wordt het "open hartje" een "groen hartje"💚, ten teken dat je deze zender als favoriet hebt geselecteerd;

9. Nadat je al je favoriete zenders hebt geselecteerd, moet je met je pjjltjestoets weer helemaal naar boven scrollen en bovenaan de optie "Opslaan" selecteren. Als je daarop staat, druk je op de "OK", waarmee je je geselecteerde favoriete zenders bevestigd;

10. Als je nu teruggaat naar gewoon TV-kijken krijg je bij het zappen/scrollen alleen nog je favoriete zenders te zien.

Heb je een oudere ontvanger? 

Op de tv-ontvanger

Stap: 1

Ga naar je instellingen

Druk op de [MENU]-knop op je afstandsbediening. Blader naar 'Instellingen' en druk op [OK].

Stap: 2

Blader naar 'Zenders verbergen'

En druk op [OK]. Daar verberg je zenders. Of zorg je dat je ze weer kan zien.

Stap: 3

Toets je KPN TV pincode in

Daarna zie je een lijst met zenders.

Stap: 4

Verberg de zenders of maak ze zichtbaar

Verborgen zenders herken je aan een wit kruisje voor de naam van de zender.

• Wil je een zender verbergen? Blader dan naar die zender en klik op [OK].

• Wil je de zender weer tonen? Ga er naartoe en klik op [OK]. 

Ga naar 'Bewaar en sluit' en klik op [OK]. Nu zijn je instellingen opgeslagen.

bron : https://www.kpn.com/televisie/installeren/kinderslot-instellen

• Auteur
  • Topper
  • March 10, 2025

Hoi,

Geen idee, een zwarte

• Auteur
  • Topper
  • March 10, 2025

Beste Noordzee,

Jij gaat deze ronde  door voor de magnetron😁. Kwam er achter dat er 120 zenders verborgen zaten. Geen idee hoe en waarom. Blijft soms een mystery hoe dit soort zaken werken. 

Zou dus mooi zijn als medewerkers van KPN dit soort zaken ook lezen en vertellen aan hun klanten🤔
Voor nu ben ik je dankbaar. 

Fijne dag, Marcel

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 10, 2025

Hoi,

Geen idee, een zwarte

Dat zijn ze allemaal. Je valt bij deze quiz net buiten de prijzen 😁. 

Maar goed, type staat gewoon op de voorkant. 

VIP5202, VIP2952, HMB2260

En je hebt de zender weer op de ontvanger begrijp ik. 😀👍