Skip to main content
Beantwoord

Kapotte afstandsbediening vervangen; alleen telefonisch te bestellen?

• February 23, 2026
  • 3 reacties
  • 103 keer bekeken

Ik werd door de KPN chatbot hier naar toe verwezen om suggesties te doen ter verbetering van de dienstverlening van KPN:

Mijn afstandsbediening is kapot, en wil graag nieuwe aanvragen. Ik volg de volgende stappen:

1. https://www.kpn.com/service/televisie/afstandsbediening-aanvragen : Ik krijg al 2 weken de volgende melding, en heb het gevoel dat niemand bij KPN hier iets mee doet, op z'n minst had ik verwacht dat ze even contact met mij zouden opnemen: 

Het lijkt erop dat de tool het even niet doet.

We hebben meteen een bericht gestuurd naar onze collega's. Die gaan het zo snel mogelijk oplossen.

Probeer je het over een paar uurtjes nog een keer?

1. Ik bel met 0800-0402 , en krijg de mogelijkheid om mijn vraag in te spreken. Ik krijg vervolgens een SMS met een link waarmee ik een nieuwe afstandsbediening kan aanvragen, maar die doet het ook niet: http://ga.kpn/gratisab  Deze site is niet bereikbaa
  2. Vervolgens hang ik niet op en krijg ik een hele aardige KPN medewerker aan de lijn die mij een nieuwe afstandsbediening gaat sturen. Toch nog blij :-)

Vooral 1 geeft bij mij irritatie omdat ik het een aantal keren geprobeerd heb, en er geen alternatief pad wordt aangeboden. 2 is gewoon niet goed. 3. de menselijke factor is dan gelukkig toch weer een uitkomst. 
Deze verbetering is vooral bedoeld voor mensen die niet in staat zijn om te telefoneren.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Rob MK ,

Mooi dat het toch gelukt is via de telefonische klantenservice. Een winkel (wat JanD al schreef) is inderdaad ook een optie, maar normaliter werkt de tool voor een nieuwe KPN afstandsbediening gewoon prima.

Lees meer over de mogelijkheden in: 

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 23, 2026

Beste ​@Rob mijnkpn je kunt ook in een lokale KPN winkel een nieuwe AB ophalen tegen inlevering van de oude defecte.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 23, 2026

Hallo ​@Rob MK ,

Mooi dat het toch gelukt is via de telefonische klantenservice. Een winkel (wat JanD al schreef) is inderdaad ook een optie, maar normaliter werkt de tool voor een nieuwe KPN afstandsbediening gewoon prima.

Lees meer over de mogelijkheden in: 

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Rob MK, welkom op de community. De servicetool voor het vervangen van de afstandsbediening hoort het wel te doen natuurlijk. Als ik 'm hier nu open krijg ik het ook in beeld, mogelijk was er een storing gaande op dat moment die nu is opgelost.

De link die Noordzee noemt geeft alle opties hiervoor aan.

Gelukkig is het inmiddels, via extra stappen, toch gelukt om een afstandsbediening aan te vragen! Heb je 'm ook al in kunnen stellen en in gebruik nemen?