@Maja van KPN, ik heb alle gegevens en het serienummer van de tv ontvanger genoteerd in mijn profiel.
Bedankt @MMMarion, we gaan er mee aan de slag!
Ik heb een aantal vervolgvragen voor je @MMMarion!
- Welke kleur heeft het ledje aan de voorzijde, als de ontvanger weer aanspringt?
- Wat gebeurt er als je de televisie zelf aan laat staan in de eerste 15 minuten nadat de tv-ontvanger in standby is gezet? Want als het goed is moet je de eerste 15 minuten een screensaver op beeld houden en pas na 15 minuten moet scherm op zwart gaan. Gebeurt dat ook?
@Maja van KPN als ik de tv aan laat nadat de tv-ontvanger in stand-by is gezet krijg ik de mededeling “De TV-ontvanger schakelt over naar de eco-stand. Druk op ø om de TV-ontvanger weer aan te zetten.” als screensaver.
Na 15 minuten: Led is rood, beeldscherm TV zegt “Geen signaal”
Na 25 minuten: Led is nog steeds rood, beeldscherm TV zegt “Geen signaal”…
Eerder werd de Led na 15 minuten groen als de ontvanger vanzelf weer aan sprong.
Dit zou kunnen betekenen dat het probleem door jullie gevonden en opgelost is?
Dat durf ik nog niet zo snel te zeggen @MMMarion, al hoop ik natuurlijk van wel!
Zou je nu nog de volgende 2 dingen willen testen?
- eerst de ontvanger uitzetten en de tv aan laten staan totdat je de screensaver ziet. Als je die ziet, ook de tv uitzetten
- als dat goed gaat, ook direct de tv uitzetten, nog voordat je de screensaver te zien krijgt.
Hoor graag wat er bij deze 2 scenario's gebeurt nu!
@Maja van KPN
Gisteravond heb ik de TV en de ontvanger in de eco-stand uitgezet en vanmorgen was de ontvanger nog steeds uit (led was rood).
Vanmiddag heb ik beide gevraagde dingen getest en helaas is het probleem weer terug. Na 15 minuten gaat de ontvanger vanzelf aan, led wordt groen.
Balen dat het weer terug is Ik geef je bevindingen door aan de juiste mensen zodat ze verder kunnen met het onderzoek @MMMarion
Marion, ik ben dit even uit het oog verloren, sorry.
Speelt dit nog steeds? Zo ja, kun je me dan nog een ding verduidelijken?
Je geeft aan in je laatste bericht:
Vanmiddag heb ik beide gevraagde dingen getest en helaas is het probleem weer terug. Na 15 minuten gaat de ontvanger vanzelf aan, led wordt groen.
Was het dan zo dat ook bij beide dingen de ontvanger na een kwartier weer aanging? Of ging de eerste, waarbij de tv aanblijft, wel goed, en bij de tweede niet meer?
En iets anders, wat ik zo gauw even niet kan terugvinden, heb je ook al eens getest of dit ook gebeurt als je snelle start actief hebt?
Wij hebben exact hetzelfde probleem sinds een paar maanden. Spontaan gaat de ontvanger ('s nachts) aan.
Eerst dachten we dat we waren vergeten om uit te zetten. Daarna begonnen we aan onszelf te twijfelen. Maar op een gegeven moment zag ik zelf de ontvanger spontaan aangaan!
Toen heb ik dit forum gevonden. En hoopte een oplossing te vinden. Blijkbaar is dit probleem voor KPN niet belangrijk genoeg om serieus opgelost te worden.
En de 'Eco stand' niet gebruiken is natuurlijk geen oplossing!
Wij hebben exact hetzelfde probleem sinds een paar maanden. Spontaan gaat de ontvanger ('s nachts) aan.
Eerst dachten we dat we waren vergeten om uit te zetten. Daarna begonnen we aan onszelf te twijfelen. Maar op een gegeven moment zag ik zelf de ontvanger spontaan aangaan!
Toen heb ik dit forum gevonden. En hoopte een oplossing te vinden. Blijkbaar is dit probleem voor KPN niet belangrijk genoeg om serieus opgelost te worden.
En de 'Eco stand' niet gebruiken is natuurlijk geen oplossing!
's Nachts of na gebruik gewoon de stekker eruit trekken...er is geen enkele reden waarom-ie aan de stroom zou moeten blijven. Hij start misschien iets langzamer op, maar dan zet je 'm iets eerder aan, @MLan.
Hallo, wij ook sinds een paar weken last van dit probleem. Nadat we de televisie uitzetten springt deze na ongeveer 2 min vanzelf weer aan.
Zet hem weer uit en weer gaat hij aan. Dit gaat zo een keer of 7/8 en dan blijft hij onderhand uit.
We zitten nu 2 mnd bij kpn, voorheen hadden we dit probleem niet.
@MLan en @Sunshine1103, welke tv-ontvanger hebben jullie precies van ons? Hoe zijn deze aangesloten? Kunnen jullie meer vertellen over wat er precies gebeurt als dit zich voordoet? Wij zien niet wat jullie zien, wij weten alleen wat jullie vertellen. Om mee te kunnen denken hebben we meer informatie nodig.
@Jasper van KPN
wij hebben zo’n klein plat kastje, staat voor DIW7022 op.
Hij zit aangesloten via een HDMI rechtstreeks in de tv en natuurlijk een internetkabel rechtstreeks in de router.
Als we tv gekeken hebben krijgen we hem niet uit. Ja voor even.
Ik zet hem uit en dan springt hij na ong 2 minuten weer aan.
ben gisteren een half uur bezig geweest om de tv uit te krijgen.
Nog ff en had de stekker eruit getrokken!
Soms ben ik al boven, en dan hoor ik dat de tv beneden weer aanstaat.
zo is het iedere keer als de tv is aangeweest.
heb al een software update gedaan, had dat ergens gelezen. Stekkers eruit en weer erin. Alles los gekoppeld en weer eraan. Het helpt allemaal niets.
Hoi @Sunshine1103! Welke afstandsbediening gebruik je dan exact? Je bedient zowel de tv als de ontvanger met de afstandsbediening van KPN? Als je kijkt bij de Instellingen>Apparaatvoorkeuren>Weergave en geluid>HDMI CEC. Staat daar dan ook wat actief?
@Remco van KPN
we hebben de witte afstandsbediening.
we zitten pas vanaf juli bij kon dus neem aan de nieuwste.
We bedienen daar idd het kastje en de tv mee.
bij HDMI CEC staat alles actief behalve de taalselectie.
moet dat allemaal uit dan?
Heb net alles uitgezet. Daarna de rv uitgeachakeld en hij springt weer aan.
Dus dat is het ook niet.
Om de verwarring nog maar even te vergroten: hier sinds deze week exact hetzelfde “probleem”.
Ook spontaan begonnen.
Geen veranderingen aangebracht zoals bijvoorbeeld updates.
Wat als je de HDMI-kabel losmaakt en dan de ontvanger uitzet? Wordt het lampje van de TV+ Box dan ook weer groen na een tijdje rood geweest te zijn?
Hardop denkend, aangezien de apparaten (even) uitstaan: het kan denk ik niet veroorzaakt worden door apps in de TV+ Box, of in de televisie zelf? (Eerder zorgde de Ziggo Go app op Philips televisies voor problemen met spookregeling van een Sonos soundbar. Maar goed, dan stond die televisie wel aan natuurlijk.)
bij HDMI CEC staat alles actief behalve de taalselectie.
Heb net alles uitgezet. Daarna de rv uitgeachakeld en hij springt weer aan.
Dus eerst de ontvanger uitgezet, en daarna de televisie.
Welke televisie heb je? Want de kans is groot dat een moderne televisie vanzelf uitgaat zodra je de ontvanger uitzet. Dat gaat dan via HDMI CEC. Dat staat niet standaard aan in de TV+ Box, maar heb je blijkbaar wel aangezet. En dan moet het ook aanstaan in je televisie. Daar heet het soms anders en bij sommige staat dat standaard aan, bij andere niet.
Misschien even wachten totdat je televisie vanzelf uitgaat? Of HDMI CEC in de TV+ Box uitzetten?
Spontaan gaat de ontvanger ('s nachts) aan.
@MLan, is dat elke nacht? En is dat steeds eenmalig, en niet zoals bij @Sunshine1103 meerdere keren achter elkaar?
Ik heb een Philips televisie gezien die ‘s nachts even aanging, voor bijwerken CI-module van de Ziggo kabeltelevisie, of misschien andere updates. In ieder geval ging dan zelfs het beeldscherm aan. En hoewel “zwart” beeld, zag je bij het LCD scherm dan nog steeds licht. De mensen bij wie dat was, zien dat niet meer sinds de TV+ Box: “maar nu zien we het niet meer of slapen te vast”. Die televisie heeft sinds de TV+ Box geen CI-module, en geen internet meer.
En televisies gaan misschien ook aan voor OLED-onderhoud?
Dat zou allemaal niet een signaal via de HDMI-kabel of de elektra mogen geven waardoor de TV+ Box ook wakker wordt. Maar wie weet?
Bij mij gebeurt het ook zo nu en dan. Tot nu toe dacht ik dat het aan mij lag. Maar nu ik dit topic vond ben ik er op gaan letten.
Nog geen uur geleden gebeurde het twee keer achter elkaar. Binnen een paar minuten na het uitzetten ging hij weer aan. Niet de tv als eerste, maar het kastje. De tv volgt dan.
Nu is hij al weer een half uurtje uit.
Hebben jullie mogelijk de ECO stand aanstaan, of staat die uit? En hebben jullie het ook al eens geprobeerd met Snelle start aan, zoals Erik eerder noemde?
En iets anders, wat ik zo gauw even niet kan terugvinden, heb je ook al eens getest of dit ook gebeurt als je snelle start actief hebt?
Ik heb snelle start aan staan.
Ik kan er geen peil op trekken. Het is nu al weer een paar dagen niet gebeurd
Heb je net als anderen eerder in dit topic HDMI-CEC aanstaan? Als dat zo is, zou je dat als test eens uit kunnen zetten (op de TV+ Box en de tv zelf), en kijken of er dan nog steeds iets vanzelf aangaat? Dat is puur om te testen of de ontvanger dan ook aan gaat, of dat deze dan wel uit blijft staan.
Hdmi cec staat aan. Ik zal het testen. Ik ben alleen nu een paar dagen afwezig. Dus dat duurt nog wel even
Of dat HDMI-CEC (wat dat ook moge zijn) nu uit of aan stond maakt toch niet uit?
Jaren lang zette ik het kastje uit en bleef het uit.
En sinds enige weken gaat hij weer zomaar aan.
Zelfde tv, geen updates gehad, niets anders ingesteld.
Dat ding is gewoon kapot.
(Maar dat zal wel geen optie zijn?)