Skip to main content

Ik heb 2 KPN android tv kastjes geïnstalleerd en ik heb heb HA (Home Assistant) draaien.

HA heeft de kastjes gevonden en ik heb ze toegevoegd aan HA. Mooi, maar het probleem is dat het virtuele toetsenbord nu weg is op het kastje.

Wanneer ik iets moet typen kan ik de afstandsbediening niet meer gebruiken en staat er de melding. Gebruik het toetsenbord van het mobiele apparaat.

Weet iemand hoe ik het virtuele toetsenbord op het scherm weer terug krijg?

Oké, dat is een heel specifiek probleem. Dit is wel iets wat wij niet direct kunnen reproduceren, maar ik wil wel kijken of ik dit door kan zetten naar het TV team. Daarvoor is dan wel meer en uitgebreide informatie nodig. Ik ga je vragen stellen en wil je vragen deze allemaal te beantwoorden. Hoe meer informatie, hoe beter.

  • Home Assistant, bedoel je daarmee de open source Home Assistant, of gebruik je Google Home?
    • Als je Home Assistant gebruikt, kan je dan meer vertellen over jouw setup? Welke apparatuur gebruik je? Een tekening van jouw thuisnetwerk zou hierbij enorm helpen.
  • Welk mobiel apparaat is gekoppeld?
  • Heb je screenshots, foto's of filmpjes van het probleem?
  • Welke versie van KPN TV+ heb je?

Hallo Denise,

Ik bedoel inderdaad open source Home Assistant, dus niet google chrome.
Door met de instellingen van het virtueel toetsenbord te spelen heb ik het voor elkaar kunnen krijgen dat er weer een toetsenbord verschijnt.

Daarmee is het probleem voor nu opgelost. Wat me nog niet lukt is om het toetsenbord van mijn mobiel dan te gebruiken om tekst in te kunnen voeren, dat is jammer, maar de afstandbediening is belangrijker voor nu (lees voor mijn vrouw 😉 )


Ah, top dat je het virtuele toetsenbord weer aan de praat hebt gekregen! Kun je voor toekomstige lezers misschien toelichten hoe je dit hebt gedaan?


@Denise van KPN  schijfje voor virtuele keyboard aan en uit. Gboaed als standaard toetsenbord opnieuw geselecteerd terwijl deze al geselecteerd was.


Top, dank je wel!


Reageer