Skip to main content

Hey KPN. Is er al bekend of KINK wordt toegevoegd aan het radio aanbod.

Super jammer dat zij laatst niet zijn verkozen om een FM plek te krijgen. Maar jullie kunnen ze toch wel in de radio zetten op de interactive tv?!

Gr. Koen

Ze zitten wel op DAB+. Gebruik ik vaak via de portable. 

Via de kpn box, en dus de grote set, gebruik ik de app Nederland.fm in mijn mobiel. En dan met één druk casten naar de box.

En ook. Als je de app MyTuner download kan je die gebruiken. Daar is kink ook beschikbaar. 

En natuurlijk is te hopen dat er contact is tussen de 2 partijen. 


Is helaas niets over te zeggen, Koen. We doen over het algemeen 1x per jaar wijzigingen in het zenderaanbod, en voor 2023 is dat al gedaan. Daar zat het niet bij. Misschien bij de volgende. In ieder geval bedankt voor de suggestie!

Peter geeft verder goede tips hoe je op andere manier naar KINK kunt luisteren.

Ze zitten wel op DAB+. Gebruik ik vaak via de portable. 

Via de kpn box, en dus de grote set, gebruik ik de app Nederland.fm in mijn mobiel. En dan met één druk casten naar de box.

En ook. Als je de app MyTuner download kan je die gebruiken. Daar is kink ook beschikbaar. 

 


Het nu 2024 waar om nog steeds geen kink radio bij kpn wel dah+ en op fm .of die dat besluit is geen fan van kink radio !!!!!!

 


KINK is nog bij geen enkele provider. Het kost KINK (en de provider) ook extra geld. En via een provider zijn er meteen het aantal potentiële luisteraars aangezien precies bekend is hoeveel decoders / tv-radio abonnementen er zijn. Dus de rechten voor BUMA/STEMRA tikt direct aan via al één provider.

Vooralsnog heeft KINK ervoor gekozen om via streaming beschikbaar te zijn. Dan hoeven ze alleen af te dragen wat precies verbruikt is: aantal luisteraars x de tijd.

In de nieuwste box van kpn, TV+ DIW7022, heb ik de MyTuner app gedownload. KINK en Joe en nog zo'n 10.000 wereldwijde radiozenders.

Ze konden al niet eens een FM licentie betalen. Terwijl dat hele veiling gedoe kwam door hun rechtszaak. Overigens zitten ze in het Westen nu wel op de FM ! Ze hebben een regionaal pakket gehuurd van een andere eigenaar.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/radiozender-kink-wil-via-overname-op-fm-gaan-uitzenden/ 

Irritante club met al hun bezwaren en rechtszaken terwijl ze niet eens voldoende financiën hebben voor een landelijke FM frequentie. 


Peter kink zit wel delta!!!!! Dan wordt eens tijd om gaan praten met kink dat ook kpn komt wat je betaalt al zo veel in de maand .

 


Delta heeft wel véél minder abonnee's. Geen landelijke dekking; hooguit plukjes middels her en der Delta Fiber glasvezel. Dus minder rechten kosten voor KINK. 

Omdat KINK armlastig is maakt dat de onderhandelingen met grotere providers als Odido, Ziggo en KPN veel lastiger. Want die providers zullen die rechten zelfs niet deels willen betalen.


De wens voor KINK staat er al in, zoals ik al eerder hierbover vermeld. @Nico Prins 

 


KINK is nog bij geen enkele provider. Het kost KINK (en de provider) ook extra geld. En via een provider zijn er meteen het aantal potentiële luisteraars aangezien precies bekend is hoeveel decoders / tv-radio abonnementen er zijn. Dus de rechten voor BUMA/STEMRA tikt direct aan via al één provider.

Vooralsnog heeft KINK ervoor gekozen om via streaming beschikbaar te zijn. Dan hoeven ze alleen af te dragen wat precies verbruikt is: aantal luisteraars x de tijd.

In de nieuwste box van kpn, TV+ DIW7022, heb ik de MyTuner app gedownload. KINK en Joe en nog zo'n 10.000 wereldwijde radiozenders.

Ze konden al niet eens een FM licentie betalen. Terwijl dat hele veiling gedoe kwam door hun rechtszaak. Overigens zitten ze in het Westen nu wel op de FM ! Ze hebben een regionaal pakket gehuurd van een andere eigenaar.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/radiozender-kink-wil-via-overname-op-fm-gaan-uitzenden/ 

Irritante club met al hun bezwaren en rechtszaken terwijl ze niet eens voldoende financiën hebben voor een landelijke FM frequentie. 

Wel op Ziggo nu....


In hun zenderlijst zie ik het nog niet. https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/radio 

Weet je toevallig het kanaalnummer @Coen1 ?


In hun zenderlijst zie ik het nog niet. https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/radio 

Weet je toevallig het kanaalnummer @Coen1 ?

817💪🤘


Dank je.

Waar is NPO Soul & Jazz dan naartoe??? @Coen1 .

En weet je ook waar Joe nu zit?

FF i.v.m. met mijn overzicht.

Breedbeeldweetjes: Zenderoverzicht Ziggo 


Kijk hier eens, Peter: https://radiowereld.nl/medianieuws/2024/05/forse-uitbreiding-digitaal-radiopakket-ziggo-9-nieuwe-stations/

Piet.


Ah, dat is mooi Piet. Dank!

Er lijken ook een hoop Xite non stop kanalen verdwenen.

Voorlopig zet ik ze allemaal bij mijn overzicht “ongecodeerd”. Hoewel ik dat bij sommige toegevoegde kanalen betwijfel.


Net even gecheckt, en de nieuwe zenders zijn allemaal ongecodeerd, Peter.

Piet.


Een aantal zenders staat op de site van Ziggo nu toch als gecodeerd. Eerder vandaag waren ze ongecodeerd te ontvangen.

Piet.


Nog steeds ongecodeerd te ontvangen, Peter.

Piet.


Kink is inmiddels bijna overal te beluisteren behalve bij KPN.

is er al zicht op wanneer Kink in het zenderpakket wordt opgenomen?


Ik hoorde vandaag op Kink dat ze vanaf 1 augustus ook te beluisteren zijn via KPN 🤘🏻


Ik hoorde vandaag op Kink dat ze vanaf 1 augustus ook te beluisteren zijn via KPN 🤘🏻

Top! Dat is goed nieuws. 


Staat al sinds 1 juli 2024 op KPN website.

KINK – kanaal 833
Radio JND – kanaal 834
4EVER49 – kanaal 810
 

810 is al sinds 1 mei te luisteren. de andere 2 misschiens per 1 augustus

 


Nou hier is kink helaas nog niet in mijn zenderpakket. We wachten het af


(Ik hoorde wel een aantal spots op kink deze week dat ze vanaf vandaag te beluisteren zouden zijn...)

Inmiddels werkt het wel :)


Hij staat er tussen!

kanaal 833

Veel luister plezier allemaal!!


Ja, kanalen 833/834 is vanaf vandaag te beluisteren


Mooi dat KINK nu ook via KPN is te beluisteren.

En ook via FM tegenwoordig.

 


Reageer