Klacht: KPN TV 'updates' 'afspelen is mislukt' 'geen verbinding'
Vanavond zet ik de TV en het boxje en de ontvanger aan en zie welke schermen ik allemaal krijg. hoe kan dit nou? Wil KPN nou echt dat ik overstap naar Ziggo, kan het ze iets schelen. Ik krijg niet het idee……Jarenlang ging het goed maar het laatste jaar heb ik heel vaak problemen. Waarom stuurt KPN niet een keer een monteur langs om te kijken of alles hier wel klopt, dit is toch erg, ik betaal iedere maand genoeg geld voor mijn TV en Internet abonnement…
ik weet niet meer wat ik moet doen. Overstappen op? Ziggo? Vodafone? Ik weet het niet meer. Kan KPN niet een keer een monteur langssturen om mijn aldoor optredende problemen op te lossen? Jarenlang heb ik nooit problemen gehad maar het laatste jaar om de paar dagen weer een of andere melding dat ik niks kan opnemen, niet terug kan kijken. Word ik gehackt of zo?
Bladzijde 1 / 1
Is de ontvanger met een kabel aangesloten op het modem.
Wat voor een TV ontvanger heb je?
Als dat een Motorola VIP1853 of een ZTE ZXV8001 is dan wordt die sinds 15 oktober niet meer ondersteund en moet deze omgeruild worden.
Edit: Ik zie dat je een Arris VIP5202 hebt.
Of ik zie het verkeerd op uw foto's: maar zie ik nou geen UTP kabel (internetkabel) in de TV ontvanger zitten? Of is het de zwarte kabel in het midden?
Maakt u gebruik van een switch of een rechtstreekse kabel?
Probeer even het modem en TV ontvanger te resetten
Hoi @Marian van Wijk, welkom op onze community! Zoals je leest denken we graag mee naar een oplossing! Dit hoort natuurlijk gewoon goed te werken. Heb je de reacties hierboven gelezen? Ik ben wel benieuwd hoe alles aangesloten zit. Kun je dat toelichten?
Er wordt een netwerkprobleem aangegeven. Dat is 99/100 een inhome probleem. Is de STB goed aangesloten, is er onlangs nieuwe apparatuur in het netwerk geplaatst?
Met inhome problemen lost wisselen naar een andere ISP niks op … .
Beste allemaal, ik vind het heel fijn dat jullie reageren (dank daarvoor!) maar ik ben een dame op leeftijd en ik weet het allemaal niet goed. STB? ISP? switch of rechtstreekse kabel?
Ik heb nu wat foto’s gemaakt van alles rondom mijn TV. Dat zegt jullie vast wel iets….
Het vierkante kastje voor de televisie zit aangesloten over WiFi, het ronde kastje.
Waarschijnlijk is deze WiFi verbinding verbroken.
Toen ik monteur was, voor consumenten, losten wij dit op door :
1 - direct bekabelen naar modem (voorkeur);
2 - Ronde WiFi kastje opnieuw instellen door deze tijdelijk aan modem te hangen.
Wellicht kan een KPN’er hier naar kijken met kennis / ervaring van deze hardware.
Dank voor je reactie Lievense! Heeft het zin om een KPN monteur te laten komen. Die is hier ik denk ruim een jaar geleden geweest en heeft toen dat ronde KPN wifi kastje aan mij verkocht en geinstalleerd.
Daarnet zette ik de TV aan en kreeg weer de melding , zie foto.
Ik pak dan de TV afstandsbediening en druk op het knopje met een schermpje en een pijltje naar rechts erdoorheen en dan krijg ik wat meldingen waaronder Tuner1 HDMI , ik klik op ok en kom weer terug bij de Televisie. Dit ben ik nu al gewend maar normaal is het natuurlijk niet. Als ik op mijn KPN afstandsbediening op OK druk bij onderstaand scherm dus voor het “opnieuw opstarten” gebeurt er niks.
@Marian van Wijk
Vervelend dat u deze melding steeds ontvangt.
Het lijkt erop dat de melding van de update niet afkomstig is van het KPN-kastje(Ziet er anders uit), maar van de tv zelf. In veel gevallen kan een update van de tv-software dit probleem oplossen. Een KPN-monteur kan u hier uiteraard bij ondersteunen, maar hier zijn wel kosten aan verbonden. Mogelijk kunt u ook iemand in uw omgeving vragen om de tv te updaten. Het is een relatief eenvoudige handeling, maar het is begrijpelijk dat niet iedereen hiervan op de hoogte is. Verder lijkt alles in orde te zijn met de bekabeling op de foto's.
Dus de meldingen van verbroken verbinding zal (vermoedelijk) te maken hebben tussen het Superwifi punt en de modem. U kunt inloggen in uw modem via https://192.168.2.254 en daarin kunt u zien hoeveel demping er is naar het wifipunt. Ik adviseer dat deze maximaal -65 dbm mag zijn.
Hopelijk is het snel opgelost.
Zou het kunnen zijn dat dat een Android/Google TV is?
Pak de afstandsbediening van de televisie en druk op de OK knop.
Zou het kunnen zijn dat dat een Android/Google TV is?
Pak de afstandsbediening van de televisie en druk op de OK knop.
Ja is Android interface inderdaad. ;)
De nieuwe meldingen zijn van de televisie (wat de KPN monteur schrijft), de eerdere wel van het KPN kastje.
Een KPN monteur kan de WiFi verbinding zeker controleren (en de optie van bekabelen bekijken). Een slimme buur kan dat waarschijnlijk ook, zal misschien wat langer duren.
Wellicht kost het tegenwoordig iets, maar zal het zeker waar zijn.
Ik zie op de eerdere foto's trouwens dat het statuslampje van de WiFi groen is. Wellicht doet de WiFi het wel en is er iets met uw internet verbinding. Doet uw internet het verder wel?
Ik raad u in ieder geval aan KPN te bellen en vragen de internet lijn na te meten, dat kost niks. Als dit de oorzaak is kunnen ze gelijk een afspraak inplannen.
DAnk allemaal! Ik zal de eerstvolgende keer dat ik een systeemmelding krijg op de TV, de TV afstandsbediening proberen.
Maar ook in de ochtend als ik naar NPO Klassiek luister stopt ie om de haverklap met wifi en valt het geluid dus ook de WIFI laat het regelmatig afweten.
Ik zal morgen de KPN bellen om te vragen de internet lijn na te meten.
Ik heb KPN gebeld en de dame aan de telefoon heeft van alles nagekeken. Alles lijkt in orde maar ik heb een 50 Mb abonnement (..) en 100 Mb is op dit adres niet mogelijk. Volgens de dame aan de telefoon zou dat de oorzaak kunnen zijn van de haperende wifi (want ook daar heb ik regelmatig last van). Glasvezel zou een oplossing kunnen zijn en er ligt glasvezel in mijn straat maar dat is door andere omstandigheden lastig om in mijn huis aan te brengen. Dus ik denk dat ik het hier mee moet doen.
Uw tip over de afstandsbediening van de TV en op OK drukken bij de vraag over Systeemopdate vereist zal ik doen bij de eerstvolgende keer dat die tekst weer verschijnt.
Dit is een mooi verkoop praatje. Maar 50 Mb is prima, als deze stabiel binnen komt dan heeft uw WiFi, en uw televisie kastje voldoende snelheid. Al kan het abonnement 50 Mb zijn, werkelijk kan lager liggen (afstand naar centrale KPN).
Komt er echt te weinig snelheid binnen, dan heeft KPN soms een andere oplossing. Heeft KPN de gemeten snelheid aan u doorgegeven?
Alles bij elkaar verwacht ik dat de ronde WiFi versterker (hij versterkt niks hoor) te ver van het modem staat. Dan valt deze soms uit (lampje oranje/rood)
Ik begrijp dat bekabelen lastig is Zit er niet toevallig een huistelefoon / coax aansluiting vlak bij de televisie?. Wellicht kan via deze bekabeling een nieuwe / juiste kabel getrokken worden (TV en WiFi gelijk beter).
Kan dit niet, kan een extra WiFi versterker een oplossing zijn, eventueel ergens waar deze bedraad aangesloten kan worden.
Beide opties moet een (KPN) monteur kunnen, al zal dat niet gratis zijn.
Dank je wel ! Ik heb in ieder geval de systeeminstelling van mijn TV gedaan, met de afstandsbediening van de TV. Dat had ik eerder niet door, dus dat euvel is beantwoord,daar ben ik al heel blij mee.
Verder heb ik de snelheid van het internet gemeten , zie foto.
De Superwifi (ronde apparaatje) en het modem staan tegenover elkaar op ca 3 meter afstand van elkaar. Zou dat niet voldoende moeten zijn voor een redelijk ongehinderde wifi verbinding? Het gekke is dat de uitvallende wifi pas sinds een paar maanden optreedt,dat vind ik zo merkwaardig.
3 meter tussen de wifi punten zou niet voor problemen mogen zorgen, ligt een kabel in de weg dat deze niet gebruikt kan worden?
Deze snelheid is naar KPN begrippen wel erg laag. Zonder locatie gegevens kan ik niks exact benoemen, ik weet niet of een KPN moderator dit via een privé bericht wel kan.
De oude postcodecheck voor koper (fourstack) is helaas niet meer online beschikbaar.
Kan het zijn dat u buiten de stad woont (buitengebied) ? Dan is de afstand naar de KPN (wijk-) centrale vaak erg lang en kan de snelheid enkel verhoogd worden met een extra 4/5G modem (gratis). Goed voor internet, voor televisie geen verbetering.
Woont u dichterbij de (wijk-)centrale kan de verbinding last hebben van kabelschade waardoor deze trager wordt. Dan krijg je ook dit soort snelheden. Wel stabiel, maar traag. Moet fysiek (op locatie) de lijn nagemeten worden (kopermeting) voor eventueel herstel.
Bij aanleg van glasvezel beschadigen ze nogal eens de oude kabel waar de huidige verbinding over gaat.
Bij beschikbaarheid van glasvezel zal kapot koper niet hersteld worden.
DAnk voor weer voor uw bericht. Dat laatste zou ik bijna gaan denken maar dat zou betekenen dat ik dus wel glasvezel MOET nemen. Want het is echt iedere dag raak, of de wifi stopt even.
Daarnet zette ik de TV aan , stond de superwifi op rood, ik kreeg beeld maar dat bleef opeens stilstaan. Naar het volgende kanaal, ging even goed en bleef toen ook stil staan. Ik probeer dan altijd maar weer met de TV a/b en dat icoontje van een schermpje met een pijltje erdoor of dat helpt maar ook nu niet. Al gauw ging de superwifi weer op groen. Ik probeerde of de app “film huren” werkte, kreeg ik dit beeld, zie foto. En zo modder ik maar door. Ik heb jarenlangs nooit last gehad, maar toen had ik ook nog mijn oude TV. Deze is nu denk ik een halfjaar oud, Sony, maar daar kan het toch niet aan liggen?
Ik woon niet in een buitengebied, gewoon in een klein stadje, in het centrum.
Ik betaal iedere maand een behoorlijk bedrag voor Internet en TV maar op deze manier met iedere keer onderbrekeningen of het helemaal niet werken, vind ik toch wel heel erg vervelend worden…..
Ik vind eigenlijk dat KPN zelf eens een monteur kosteloos langs moet sturen zo langzamerhand. Wat vindt u? maak ik daar kans op?
Met een monteur krijgt u in ieder geval uitsluitsel. Alle abonnementen bij KPN beginnen al enige tijd over koper bij 50 Mb, bij glas 100 Mb. Dan is uw 15 Mb wel laag. Welk modem heeft u, is de enige factor die ik nog kan bedenken.
Wat is de beperking voor glas, als deze al voor de deur / in de straat ligt ? Als glas overal beschikbaar is gaat KPN in de (nabije) toekomst het oude kopernetwerk uit faseren.
Goedemorgen, ik heb een KPN Box 12 modem. De beperking is absoluut oplosbaar maar nogal wat werk. Ik heb een hele grote zware oude kast gevuld met van alles en nog wat die voor de aansluiting staat dus toen de Ziggo monteur (ik wilde overstappen vanwege de klachten maar dat was nog voordat de glasvezel er lag,dat is nog maar pas) kwam, kon hij er niet bij. Of ik moest de kast ter plekke leegmaken en dat is heel veel werk, vandaar. Maar zoals ik schrijf, dat is op te lossen. Raadt u mij dat toch aan?
Glasvezel zou een oplossing kunnen zijn en er ligt glasvezel in mijn straat maar dat is door andere omstandigheden lastig om in mijn huis aan te brengen.
Waarom is die lastig in jouw huis aan te brengen?
Glasvezel zou namelijk wel heel veel problemen kunnen voorkomen.
De snelheid van jouw huidige VDSL aansluiting is met 15Mbps eigenlijk ontoereikend.
Glasvezel wint van alles wat over een koperdraadje (van KPN of Ziggo) binnen. U krijgt ruim de snelheid van het abonnement en deze is stabiel (en afstand tot de wijkcentrale is, tot iets van 7 kilometer, niet relevant meestal staat deze in de wijk).
De box 12 is een prima modem (ik kom soms nog oude v7 of v8 modems tegen).
Als bij de aansluiting van de glasvezel een stroompuntje zit zou ik zeer zeker zeggen doen.
Zelf heb ik onlangs mijn oude abonnement vernieuwd, bespaarde gelijk nog een klein bedrag per maand.
Ik heb een afspraak met een monteur om de glasvezel mijn huis in te brengen (ligt al klaar bij ons in de straat voor de deur ) als dat tenminste lukt.
Gisteren zowaar zonder problemen TV kunnen kijken.
Maar daarnet (ik wil een programma terugkijken) volgt weer een nieuw scherm, ik moet er zo langzamerhand om lachen…..
Ah dat is ook niet fijn kijken, is het inmiddels nog gelukt? Dit kan een melding zijn dat er op het netwerk iets niet helemaal goed gaat. We hebben er een online stappenplan voor! Foutcode stb-zap-03 KPN TV oplossen
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.