Skip to main content
Beantwoord

Klacht: na opzeggen tweede TV-box opnemen niet meer gratis

• 17 februari 2025
  • 17 reacties
  • 389 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 3 reacties

Had twee TV boxen met de mogelijkheid om op te nemen zonder extra kosten. Nu 1 box opgezegd. Nu blijkt dat KPN heeft besloten de mogelijkheid om op toenemen dan te laten vervallen of tegen betaling € 5,00 weer te activeren.

Heb gebeld met klanten”service”. Kan niet meer hersteld worden. Ik heb het kastje hier nog met afstandsbediening!

Heb nu spijt van de overstap van Ziggo naar KPN.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Kezon, welkom op onze community! Het is helaas zoals Marlon en JanD zeggen. Het opnemenpakket was net zo duur maar ook inbegrepen bij een tweede TV ontvanger. Maar onlangs zijn deze abonnementen ook gewijzigd.
Ik denk dat je het beste toch even met ons kunt bellen om te kijken welke oplossing nu het beste bij jou past. Je kunt daar online een belafspraak voor maken.

Bekijk origineel

17 reacties

• 3322 reacties
  • 17 februari 2025
Kezon schreef:

Had twee TV boxen met de mogelijkheid om op te nemen zonder extra kosten. Nu 1 box opgezegd. Nu blijkt dat KPN heeft besloten de mogelijkheid om op toenemen dan te laten vervallen of tegen betaling € 5,00 weer te activeren.

Dat is altijd al zo geweest.

Recent is het nog gewijzigd. Nu is het voor nieuwe klanten helemaal niet meer gratis. En ook voor bestaande klanten die hun abonnement wijzigen niet meer.

En nu sinds een week bestaat er een nieuw voordelen systeem bij KPN. Als je 2 mobiele abonnementen hebt is het wel weer gratis. Zelfs bij 1 ontvanger 😊

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 17 februari 2025

Beste Marlon,

Waarom zou ik 1 box inleveren als ik vervolgens het Opnemen Pakket moet aanschaffen.

Waarom kan KPN deze omzetting niet annuleren. Ik heb dit gisteren online geregeld.

De box met de daarbij behorende afstandsbediening is nog in mijn bezit.

Als KPN mij hierop had geattendeerd zou ik deze wijziging nooit hebben voortgezet.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8361 reacties
  • 17 februari 2025

Beste ​@Kezon je bent per definitie niet duurder uit, een 2e tv-decoder kostte €5 per maand en dan had je in de oude propositie het opnemen-pakket gratis.

Nu heb je geen behoefte meer aan een 2e decoder, maar wel het opnemen-pakket, dan blijf je dus gewoon €5 per maand betalen.

Zoals ​@Marlon92 schreef, is nooit anders geweest.

Het enigste dat nu veranderd is, is dat je nu bij 2 tv-decoders geen gratis opnemen meer hebt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 17 februari 2025

Beste Jan, 

Bedankt voor je gedeeltelijke antwoord. Op mijn vraag waarom KPN het niet kan herstellen heb ik geen antwoord gekregen. Om het weer te activeren duurt 2 uur a 4,99 pm.

Ik heb de tweede decoder opgezegd omdat ik gisteren daarvoor in de plaats Digitenne heb besteld!

Het is voor mij een principe kwestie.

Waarom wil KPN een klant verliezen voor € 4,99??? 

• 3322 reacties
  • 17 februari 2025
Kezon schreef:

Beste Marlon,

Waarom zou ik 1 box inleveren als ik vervolgens het Opnemen Pakket moet aanschaffen.

Die vraag moet je aan jezelf stellen. Niet aan mij 🤡

Om deze reden heb ik ook 2 ontvangers. En heel veel andere klanten ook.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15466 reacties
  • Antwoord
  • 20 februari 2025

Hoi ​@Kezon, welkom op onze community! Het is helaas zoals Marlon en JanD zeggen. Het opnemenpakket was net zo duur maar ook inbegrepen bij een tweede TV ontvanger. Maar onlangs zijn deze abonnementen ook gewijzigd.
Ik denk dat je het beste toch even met ons kunt bellen om te kijken welke oplossing nu het beste bij jou past. Je kunt daar online een belafspraak voor maken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 20 februari 2025

Beste Thomas, bedankt voor je reactie. 
Dat abonnementen onlangs zijn gewijzigd doet niet terzake. Ik had een abonnement met het opnemen pakket. Ik heb alleen een tweede TV ontvanger omgeruild voor een Digitenne aansluiting. Per saldo geen wijziging in de kosten. Helaas bleek het lopende abonnement voor het opnemen pakket door KPN is geschrapt. Gelet op het aantal teleurgestelde zou KPN de informatie over dit onderwerp kunnen verbeteren. 

ps ik heb een dag na de online omzetting contact gehad met “klantenservice” waarbij ik niet het gevoel had dat de medewerker de behoefte had om mijn verzoek te honoreren.

DennisA78
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+11
  • KPN Monteur
  • 2570 reacties
  • 20 februari 2025

Hoe heb je die 2e tv ontvanger opgezegd, via mijnKPN?

Dan krijg je toch een overzicht van alle wijzigingen te zien voordat je die bevestigd? 

Oude abonnementen/voordelen kunnen volgens mij nooit teruggedraaid worden.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15466 reacties
  • 24 februari 2025

Een KPN TV ontvanger en Digitenne ontvanger worden hier als verschillende dingen gezien. Een digitenne ontvanger telt dan dus ook niet als een tweede ontvanger dus bleef het opnemenpakket ook niet gratis.

Ik vrees dat hier simpelweg geen oplossing voor is.

• 368 reacties
  • 24 februari 2025

Beste ​@Kezon, In de eerste reactie heeft ​@Marlon92 het nieuwe KPN Combivoordeel genoemd. Bij de reacties daarna is dit wat op de achtergrond geraakt. Dat nieuwe voordeel is heel interessant als je toevallig ook een mobiel abonnement hebt bij KPN. 
Als jij level 2 of level 3 hebt dan is opnemen weer gratis. Indien dit voor jou van toepassing is moet je dat wel zelf activeren. Hoe e.e.a werkt zie je in onderstaande link.

Heb je geen mobiel abonnement of level 1 dan sluit ik me aan bij de andere forumleden.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12962 reacties
  • 24 februari 2025

Bij Ziggo is opnemen tot 5 uur gratis.

Dit vond ik:

Bij Alles-in-1 Instap 5 euro extra per maand. **** Standaard tot 5 uur opnemen. Tot 100 uur opnemen voor 5 euro extra per maand. ***** Alleen mogelijk bij Ziggo TV Complete en Ziggo TV Max.

• 3322 reacties
  • 24 februari 2025
joop2011 schreef:

Bij Ziggo is opnemen tot 5 uur gratis.

😱 echt? Dat zijn maar 2 of 3 films ofzo.

• Topper
  • 18 reacties
  • 17 maart 2025

Al ik op abonnement aanpassen klik en de tweede ontvanger eruit knikker dan staat opnemen blijft gratis  zie abbo vergelijker dus ga er van uit dat dat dan ook gratis blijft  klopt dit ? want als zoals boven beschreven word dat je ineens voor opnemen moet betalen dan voel ik mij gepiepelt en zou kpn niet transparant zijn moet duidelijk zijn en het staat er gewoon in abbo vergelijker  opnemen blijft gratis toch ?

• Topper
  • 18 reacties
  • 17 maart 2025

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Davski, het kan zijn dat je m nu dus gratis krijgt vanwege het combivoordeel, je zult daarvoor wel level 3 moeten halen: 

Om er zeker van te zijn dat dit goed loopt kun je ook altijd even met ons bellen, je kunt daarvoor een belafspraak maken

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12962 reacties
  • 17 maart 2025
Davski schreef:

Al ik op abonnement aanpassen klik en de tweede ontvanger eruit knikker dan staat opnemen blijft gratis  zie abbo vergelijker dus ga er van uit dat dat dan ook gratis blijft  klopt dit ? want als zoals boven beschreven word dat je ineens voor opnemen moet betalen dan voel ik mij gepiepelt en zou kpn niet transparant zijn moet duidelijk zijn en het staat er gewoon in abbo vergelijker  opnemen blijft gratis toch ?

Dan heb je Level 3 bij KPN, als ik het goed heb.

Zie ook de link van Thomas.

• Topper
  • 18 reacties
  • 17 maart 2025

Ik heb level 2 terwijl ik wel 3 mobiels heb en 1 mobiel heeft maar 3 gb internet rest 10gb ook daar zal je wel weer aan iets moeten voldoen (kan ik nergens vinden) mb delen lukt ook maar bij 2 mobiels alles erg ver weg verstopt in de kleine lettertjes word er knettergek van ook contact maken op een normale manier ipv van die gestoorde chatbot  helemaal dol word je ervan vordat je iemand kan bereiken (even mopperen hoor) geld voor alle grte bedrijven en ook energie bedrijven 

Reageer