Skip to main content

Geachte heer/mevrouw,

Graag wil ik mijn teleurstelling uiten over een recent telefoongesprek met een van uw medewerksters van de klantenservice. Het gesprek verliep niet naar wens, en ik wil u hier graag over informeren zodat dit wellicht in de toekomst voorkomen kan worden.

Ik heb contact opgenomen met een vraag over mijn TV-ontvanger, waarbij de fysieke aan/uit-knop niet naar behoren werkt. Mijn verzoek was simpel: ik wilde graag weten wat de mogelijkheden zijn om deze 1-op-1 om te ruilen, omdat ik ervan uitga dat een knop op het apparaat naar behoren hoort te functioneren, ongeacht de mogelijkheid om het apparaat met een afstandsbediening aan of uit te zetten. Daarnaast stelde ik een aanvullende vraag over de mogelijkheid om bij een omruiling meteen een nieuw type ontvanger te ontvangen.

De medewerkster gaf aan dat ik de aan/uit-knop maar moest vermijden door de afstandsbediening te gebruiken en dat een aanvraag voor omruiling waarschijnlijk zou worden afgewezen. Toen ik benadrukte dat een defecte knop simpelweg niet acceptabel is en dat ik mijn vraag over de nieuwe ontvanger puur informatief stelde, had ik het gevoel dat ik mij continu moest verdedigen. Ik gaf daarbij aan dat ik de aanvraag eventueel via de app zou doen, zodat het gesprek niet onnodig belast zou worden. Desondanks voelde het gesprek voor mij onprettig, omdat ik geen duidelijke en klantgerichte antwoorden kreeg.

Wat mij het meest stoorde, was dat toen ik aangaf dat ik mij niet fijn geholpen voelde, de medewerkster abrupt de telefoon ophing. Dit gedrag vind ik onacceptabel en absoluut niet passend bij de service die ik van KPN gewend ben.

Ik hoop dat u deze klacht serieus neemt en dat hier actie op wordt ondernomen. Verder zou ik het op prijs stellen als u mij kunt laten weten wat de voorwaarden zijn om mijn huidige TV-ontvanger (met defecte knop) om te ruilen en wat de mogelijkheden zijn om bij vervanging een nieuw type ontvanger te ontvangen.

Bij voorbaat dank voor uw reactie.,

Met vriendelijke groet,

C.Hartman

Ik ga ervan uit dat u 0800-0402 had gebeld.

En dat u momenteel de Arris VIP 2952 of Arcadyan HMB 2260 hebt.

Uiteraard hoort een helpdesk medewerker altijd goed en perfect te helpen.

Lijn verbreken is uit den boze.

Ik ga ervan uit dat u uiteraard beleeft was.

Vul je gegevens van in je profiel zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderater (KPN medewerker) het voor u nakijken.

P.S.

Op de nieuwe KPN tv ontvangers zit geen aan / uit knop meer. 

Bij omruilen krijgt u de Arris VIP 5202 (deze heeft dus geen schakelaar meer).

De andere (‘oude modellen”) worden niet meer geleverd.

Beste,

Bedankt voor uw reactie en de uitleg over de TV-ontvangers.

Ik heb nummer 1200 vanaf mijn iPhone gebeld en heb momenteel een Arcadyan HMB 2260 in gebruik. Goed om te weten dat bij omruilen de Arris VIP 5202 geleverd wordt en dat deze geen fysieke aan/uit-knop meer heeft.

Ik waardeer dat u aangeeft dat het verbreken van de lijn niet hoort. Ik heb mij uiteraard tijdens het gesprek netjes opgesteld en wilde gewoon informatie over het omruilen van mijn huidige apparaat en de mogelijkheden daarbij. Helaas voelde ik me niet goed geholpen en vond ik het gesprek onprettig verlopen.

Ik zal mijn gegevens in mijn profiel aanvullen zodat een KPN-medewerker het verder kan nakijken. Als er nog meer nodig is, hoor ik het graag.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

C.Hartman

Beste ​@CHartman 

De Arcadyan HMB 2260 is ondertussen een heel erg oud beestje.

Als je weer 1200 via de mobiel of 0800-0402 belt, geef dan aan dat hij defect is.

Dan wordt hij meteen omgeruild. 

Als ze de reden vragen, zeg dan dat de aan/uit schakelaar defect is en dat de HMB2260 daardoor niet meer (goed) werkt. 

OF

Als je contractvrij bent:

Bel 0800-0402 en zet je abonnement om naar KPN tv+

Meestal ben je dan ook nog goedkoper uit.

Je krijgt dan de nieuwste mediabox Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Helaas heb je bij het nieuwe abonnement geen gratis opname pakket bij 2 KPN decoders meer.

Goedemorgen ​@CHartman, welkom op de KPN Community! Dat is uiteraard niet hoe wij wensen dat jouw contact verloopt met KPN. Het minste wat je van ons mag verwachten is dat een gesprek op een beleefde en professionele wijze verloopt, mijn excuses daarvoor.

Zoals je ziet helpen wij op deze Community graag. Ben je inmiddels in het bezit gekomen van een nieuwe ontvanger? Als ik nog iets kan doen laat het dan gerust weten! 

Wellicht heb je wat aan deze pagina voor een apparatuur ruil?

Hoi Remco,

bedankt voor reactie en ja, heb inmiddels voor een omruiling gevraagd en heb zojuist vernomen dat ik het pakket al kan ophalen bij een aflever punt. 

Dit ga ik zometeen doen. Wel nog even een vraag hierover… het kapotte kastje moet ik inleveren om het nieuwe mee te kunnen krijgen. Echter heb ik hiervoor geen doos zoals gevraagd. Wat doe ik hiermee?

Zit er bij jou in de buurt een KPN winkel ​@CHartman? Dan zou ik hem daar afleveren maar je kan hem ook onder vermelding van een antwoordnummer gratis op sturen in een willekeurige doos. Zie daarvoor ook deze pagina.

Reageer