Skip to main content

Beste KPN,

 

Onlangs een nieuw abbonnement  op 26 februari afgesloten met een nieuwe modum en nieuwe TV kastje.    Wat een ramp na direct aansluiten van alles,  niets werkte,  gebeld met KPN een uur aan de telefoon gehangen, modem werkte eindelijk maar we komen geen films kijken en geen netflix.   Weer gebeld probleem kon KPN niet direct oplossen ze wisten niet wat de storing was.  Na bijna 4 uur aan de telefoon te hebben gezeten blijkt dat het nieuwe kastje serie DIW 7022 landelijk veel dezelfde klachten waren afgelopen vrijdag weer gebeld en er werd verteld dat we een nieuw kastje zouden krijgen en afstand bediening.  En er zou een afspraak worden ingepland met monteur om te laten komen.  De dag erna gebeld door KPN of de monteur afspraak was gemaakt want stond niet in hun systeem,  weer vreemd maar er werd opnieuw een afspraak gemaakt , zouden vandaag  tussen 17.00 - 19.00 uur komen helaas weer afgebeld monteur ziek.  Wat was ik boos, weer gebeld nu komen ze morgen, maar heb nog steeds het nieuwe kastje niet binnen,  inmiddels wel de afstandbediening.   Dus als kastje er morgen niet is komt de monteur voor niets.   We zijn echt niet meer tevreden over KPN.  Ben benieuwd hoe dit nu wordt opgelost zodat we weer Netflix en films kunnen kijken, en er voor alle ellende een goede vergoeding komt.  Groet Joop 

Hoi @TV BOX, welkom! Jammer te horen dat je eerste ervaringen met de TV+ Box niet optimaal zijn. Is de monteur inmiddels wel geweest, en heeft deze een kastje nieuw kunnen installeren?


“Beste KPN” 

@TV BOX  op een forum helpen vooral klanten elkaar.😉

 

En KPN kennende, worden alle problemen opgelost.

Er staan vele updates geplant en in ontwikkeling.

Het is een compleet nieuwe decoder.😉

 


Hallo,  nu ruim 3 maanden verder en TV werkt nog steeds niet goed met nieuw kastje van KPN en experia box.  We iedere dag dat het synchroniseren niet goed loopt.  Wat ontzettend slecht, heb spijt dat ik toen een nieuw abbonnement heb afgesloten met iers dat totaal niet goed is.  Hoe gaat KPN dit oplossen, zie er ontzettend veel klachten over.

  Vriendelijke groet Joop 


Hoe kan dat nou toch?? Ik heb de tv+box al maanden en na het aansluiten heb ik er nooit meer wat aan hoeven doen. Werkt prima. Wat gaat er zoal mis?


Werkt prima. Wat gaat er zoal mis?

Dit gaat nog niet goed.


Sorry werkt echt niet goed,, singronisatie loopt nier gelijk.  Heb bekabelde wifi en ontvanger   wat kun je daarmee om het goed te krijgen. Ook al meerdere keren opnieuw opgestart 


Ik had eerst problemen maar na het verwijderen van een splitter en wat aanpassen van instellingen is het nu een topervaring. Schitterend beeld gelijk aan de glasvezel situatie met de "oude" kastjes.

Ik wil hiermee zeggen het kan dus wel 


Werkt prima. Wat gaat er zoal mis?

Dit gaat nog niet goed.

Ach de wensen verschillen enorm @wjb 
Mijn enige twee wensen zijn:
De ondertiteling verbeteren.
De verticale gids beschikbaar maken.
Verder werkt het hier wel goed.

 


Er is vorige week een update geweest, @TV BOX waarbij verbeteringen zijn doorgevoerd rondom (onder andere) de synchronisatie. Meer over wat er in de update zat lees je hier:

 

Merk je ook verbetering sindsdien?


Ja inmiddels is het Isra punt bij mij vervangen,  soms slecht contact ,dan vallen meer dingen samen.

Het draaid nu al een paar dagen  goed!!


Sinds ik een nieuw kastje KPN heb niets anders dan ellende, nu steeds bij alle zenders blijft hij vastlopen of synchroniseren is niet goed. Wat 'n ramp 


Sinds ik een nieuw kastje KPN heb niets anders dan ellende, nu steeds bij alle zenders blijft hij vastlopen of synchroniseren is niet goed. Wat 'n ramp 

 

Beste kan je een eigen topic starten.

En wat zijn de problemen?

Hoe is hij verbonden met de Experiabox of box12?

Dus eigen topic met meer info.😉


Hoe bedoel u beste eigen topic starten.  Hij is met internet kabel vanuit modem aangesloten 


Hoe bedoel u beste eigen topic starten.  Hij is met internet kabel vanuit modem aangesloten 

 

Zie rechtsboven in de groene balk.

In het blauw rechts.

Stel je vraag.


Welkom terug, @TV BOX. Jammer te horen dat je nog steeds problemen ervaart. Er zijn in de afgelopen tijd updates geweest die verbetering hebben gebracht in de synchronisatie. Zie ook verder naar boven mijn eerdere reactie. Maar dit heeft bij jou nog niet voldoende verbetering gebracht begrijp ik. 

Je geeft ook aan dat hij vastloopt, wat gebeurt er precies?

 

Verder is het nuttig om te weten hoe het precies is aangesloten. Je zegt al met een kabel vanuit het modem. Maar ik wil dan ook nog graag weten:

  • welk modem heb je?
  • is die kabel van modem naar TV+ Box rechtstreeks of zit er misschien een switch of draadloze verbindingsset tussen?
  • heb je ook geluidsapparatuur in gebruik zoals een versterker, soundbar of home cinema set?
  • als dat zo is, hoe is dat aangesloten op je TV+ Box?

 

(dit was zijn topic al, Joop 🙂 )


Ik heb een kastje DIW7022  kabel is rechtstreeks aangesloten op kastje. En heb een kpn box 12b

 

Vanmorgen was weer het synchroniseren niet goed dat is vreemd kijken je ziet iemand praten maar klopt niet.

 

Heb echt spijt dat ik op dit nieuwe kpn kastje ben overgestapt.   Wanneer worden al die problemen echt opgelost door KPN


Zou je ook jouw forumprofiel willen invullen? Dan kan ik aan deze kant even meekijken 🙂 Reageer hier weer als je dit gedaan hebt. 


Wat een verschrikkelijk kastje!! We wilden niet eens een nieuwe alleen een verlenging van het contract. Nu loopt de tv regelmatig vast, synchronisatie loopt regelmatig verkeerd. Tweede kaartje heeft een afstandsbediening die het niet doet. 
Bel je… krijg je iemand aan de tel die je 6 dingen laat doen die je al tig keer hebt geprobeerd… grrrr. 
Loopt bij hun de comp vast en zullen ze terug bellen.. 4 dagen later nog niet gebeld en alleen maar gezeur met het kastje!!

 We willen gewoon de oude terug!!


Ik kan me je reactie goed voorstellen...ook ik ben niet gelukkig met deze verandering bij KPN.

Het is een niet goed uitge-engineerd product.

Verschil van beeldkwaliteit kan per dag verschillen..en opgenomen programma's willen ook nog weleens haperen.

KPN heeft nog een hoop werk te doen om een betrouwbaar product in de markt te zetten.

 


Het is inderdaad geen vooruitgang het nieuwe TV kastje,  of het beeld staat steeds stil, synchroniseren niet goed. Al met al zeer slecht, wanneer lost KPN dit probleem nu eens echt op.


Het is inderdaad geen vooruitgang het nieuwe TV kastje,  of het beeld staat steeds stil, synchroniseren niet goed. Al met al zeer slecht, wanneer lost KPN dit probleem nu eens echt op.

 

Hoe is de DIW7022 met de Expeeriabox of Box12 verbonden? (wat zit er allemaal tussen)


Is met kabel rechtstreeks aan kastje verbonden vanuit modem


Gewoon met kabel verbonden rechtstreeks met de experiabox. Met wifi verbonden geeft dezelfde klachten. 


Toevoeging maart 2024: In de update naar 0.26.4 zitten geluidsverbeteringen die, onder andere, lip sync problemen verhelpen. 

 

 

Ik heb naar je verbinding gekeken, @TV BOX, en die ziet er goed uit. Mooi stabiel, en ook een goede snelheid. Dus daar zit het probleem in ieder geval niet. Verder geef je aan dat je de TV+ Box rechtstreeks bekabeld hebt aangesloten op je Box 12. Dat is ook prima. Dus zo op het eerste gezicht ziet dat er allemaal goed uit.

Ik ben dan nog benieuwd naar of je ook nog geluidsapparatuur hebt aangesloten op de TV+ Box? En wat het merk en type van je tv en eventuele geluidsapparatuur is.

 

Je ervaart dat de lip sync niet goed gaat. Dat is een van de dingen op onze lijst met bekende bevindingen. Wat we zien is dat dit grotendeels opgelost is. Maar het blijft op de radar om verder te verbeteren. De volgende dingen kun je proberen om de lip sync te verbeteren:

  • Experimenteer met de geluidsvertraging instellingen
  • Zet je geluid op stereo
  • Als je tv HDMI poorten heeft die een verschillend Hz hebben (60 of 120), zorg er dan voor dat zowel TV+ Box als je geluidsapparatuur op een poort met dezelfde waarde zijn aangesloten.
  • Zap naar een ander kanaal en weer terug
  • Herstart de TV+ Box

 

Daarnaast valt je beeld ook stil. begrijp ik? Is dat bij het kijken naar live tv? Of gebeurt dit juist met name bij opnames of Terugkijken? Als dit bij Terugkijken zo is, dan zit hiervoor een oplossing in de Update naar 1.111.1 die woendag komt.

 

@MartinWesterb, ik wil je vragen om een eigen topic aan te maken. Het is niet de bedoeling om in andermans topic in te breken. In een eigen topic kunnen we kijken naar de problemen die jij ervaart. 


Sinds een week KPN en na veel ellende met de TVbox een nieuw kastje gekregen dat wel werkte. Helaas ijlt het geluid na van mijn soundbar. Van alles geprobeerd en alleen als ik deze aansluit op optisch geluid, werkt het. Met HDMI niet dus heb ik meerdere afstandsbedieningen nodig. Overigens kijk ik via wifi omdat ik geen directe aansluiting kan verwezenlijken i.v.m. de lengte van de kabel. Duw ik een usb-stik in het kastje om een opgenomen film te kijken dan zegt de box dat mijn stick is beschadigd hetgeen niet het geval is.

De hele rottroep er uit getrokken en een Nokia 8000 aangesloten. Plug and play, even inloggen en alle problemen opgelost. Usb-stick werkt prima en geluid ijlt niet na met HDMI. 

De tvbox van KPN is gewoon goedkope Chinese rommel of in ieder geval van gelijkwaardige inferieure kwaliteit. Helemaal klaar mee! Het internet is goed en snel en is voor mij de enige reden dat ik nog niet naar Ziggo ben teruggegaan.