Skip to main content

Beste KPN,

 

Onlangs een nieuw abbonnement  op 26 februari afgesloten met een nieuwe modum en nieuwe TV kastje.    Wat een ramp na direct aansluiten van alles,  niets werkte,  gebeld met KPN een uur aan de telefoon gehangen, modem werkte eindelijk maar we komen geen films kijken en geen netflix.   Weer gebeld probleem kon KPN niet direct oplossen ze wisten niet wat de storing was.  Na bijna 4 uur aan de telefoon te hebben gezeten blijkt dat het nieuwe kastje serie DIW 7022 landelijk veel dezelfde klachten waren afgelopen vrijdag weer gebeld en er werd verteld dat we een nieuw kastje zouden krijgen en afstand bediening.  En er zou een afspraak worden ingepland met monteur om te laten komen.  De dag erna gebeld door KPN of de monteur afspraak was gemaakt want stond niet in hun systeem,  weer vreemd maar er werd opnieuw een afspraak gemaakt , zouden vandaag  tussen 17.00 - 19.00 uur komen helaas weer afgebeld monteur ziek.  Wat was ik boos, weer gebeld nu komen ze morgen, maar heb nog steeds het nieuwe kastje niet binnen,  inmiddels wel de afstandbediening.   Dus als kastje er morgen niet is komt de monteur voor niets.   We zijn echt niet meer tevreden over KPN.  Ben benieuwd hoe dit nu wordt opgelost zodat we weer Netflix en films kunnen kijken, en er voor alle ellende een goede vergoeding komt.  Groet Joop 

De tvbox van KPN is gewoon goedkope Chinese rommel of in ieder geval van gelijkwaardige inferieure kwaliteit.

Het is een Frans merk. Ik denk overigens dat software en server platform veel bepalender zijn voor de kwaliteit en gebruiksgemak.


De tvbox van KPN is gewoon goedkope Chinese rommel of in ieder geval van gelijkwaardige inferieure kwaliteit.

Het is een Frans merk. Ik denk overigens dat software en server platform veel bepalender is voor de kwaliteit en gebruiksgemak.

Dat kan ook, dan is het dus met de Franse slag gemaakt. ;-)


Helemaal mee eens al sinds begin van het jaar het nieuwe KPN kastje en al een keer vernieuwd en nieuwe HDMI kabel gekregen.  Maar helaas wat een rot ding, singronisatie  kloot steeds niet en staat steeds vast. Dan moet je de stroom weer een aantal minuten van stroom af halen en doet het weer even.   Snap niet dat er een goede oplossing komt maar KPN weet het ook niet.  Wel steeds zeggen doet dit en dat maar geen oplossing.  Was ik mar bij het oude gebleven.   Raad dit zeker aan niemand aan.  Komen zelfs niet eens met een vergoeding voorstel voor al het ongemak 


Ik lees dat de klachten al vanaf begin dit jaar beschreven staan. Het is nu de 11de maand en ik heb sinds 1 week 4 nieuwe boxen  DIW 7022. Laat ik vertellen dat de klachten er nog steeds zijn. Het geluid synchroniseert niet ondanks de instellingen wat je kunt doen en het geluid is ook verschrikkelijk. Ook ik heb een soundbar aangesloten en als ik deze uitzet dan is het probleem er nog via het geluid van de tv. De beeldkwaliteit is ook minder. Daarbij vinden wij het menu en de afstandsbediening ook waardeloos. Het gemak van de oude kastjes en afstandsbedieningen is ver te zoeken in deze nieuwe uitvoering. Het beeld blijft ook regelmatig hangen en dan moet ik de box opnieuw opstarten. Ook heb ik een netwerk switch, maar dit mag het probleem niet zijn want ik heb mijn oude kastjes weer aangesloten en alles loopt weer zoals het lopen moet. Gelukkig had ik deze nog niet gestuurd. De nieuwe boxen gaan retour. 

Waarom iets wat het goed doet vervangen met veel poespas erbij als het oude nog goed functioneerd vraag je je af.


Ben het met het bovenstaande helemaal mee eens, nadat de kpn besliste dat er een nieuwe TV BOX moest komen, hebben wij dezelfde klachten als hierboven, het is kommer en kwel.