Skip to main content

Sinds een goede week zijn we overgeschakeld naar de nieuwe TV+ service van KPN.

Los van wat onhandige keuzes qua lay-out van de afstandsbediening, springen ergere zaken in het oog.
Zo erg dat ik overweeg de oude boxen weer terug te plaatsen. Wat is het zoal:

  1. Geen zenderlijsten in te stellen, waardoor je langs 100+ ongewenste zenders moet zappen;
  2. Alternatief van zenders favoriet maken is monnikenwerk en werkt dan nog steeds niet;
  3. Zappen gaat tergend traag, duurt 4-5 seconden voordat er beeld is en dan ook vaak geen geluid;
  4. Kijk je in de gids dan stopt het beeld en vaak ook geluid van de zender in de bovenhoek;
  5. Geluid is regelmatig niet aanwezig of hapert;
  6. Bediening van gids terug naar de zender die je keek is niet logisch, pijl terug werkt dan niet;
  7. Opnames moeilijk te bereiken, eerst home, dan pijl boven, dan pijl rechts. Terug ook niet in 1 klik mogelijk. UX design regels vergeten te doorlopen?
  8. Tijdens kijken naar opgenomen programma, slaat alles vast. Daarna is opname weer aan het begin in plaats van waar ik was gebleven;
  9. Opstarten van box duurt ook lang, deze schakelt uit in een bepaalde stand terwijl ik dat heb uitgezet; blijkbaar werkt dat niet;

Ik heb hierover gebeld en gevraagd waar ik deze info kwijt kan. Eerste reactie is dat ik de eerste ben die dit nu zo ervaart. (Klopt niet met wat ik lees op dit forum) Er is een klacht aangemaakt, dus bellen ze me. Ik gaf aan dat ik intussen nog even wacht maar mogelijk de oude boxen terugplaats. Hoe lang het zou duren om iets aan deze klachten te doen was niet te zeggen.

Het leek me handig om dit toch maar alvast aan het ‘papier’ toe te vertrouwen. Misschien ziet een KPN TV+-er het en kan hij of zij er alvast iets mee.

Met vriendelijke groet,

Martin de Bree (Een teleurgestelde en betalende klant)

---

Eerste reactie is dat ik de eerste ben die dit nu zo ervaart.

---

Wat een giller dat die medewerker van de helpdesk dat durft te stellen.

@Martin1969 Je bent inderdaad niet de enige met klachten. Dat heb je goed gezien hier op het forum.

Toch zijn er wel wat dingen die je zelf kunt doen, om een en ander beter te krijgen. Ik denk dat dadelijk de tips vanzelf wel zullen komen van de mede-forumleden.

Overigens functioneert hier de tv+ box best goed. Maar ik heb wel flinke bezwaren tegen de interface en layout.


Ha @Martin1969, dat zijn nogal wat punten! Goed dat je het hier meldt. Eigenlijk is alles wat je noemt al wél bekend. Je kunt in het topic over de bekende bevindingen lezen wat we daar genoteerd hebben. Alleen het punt: Tijdens kijken naar opgenomen programma, slaat alles vast. Daarna is opname weer aan het begin in plaats van waar ik was gebleven, is niet iets wat voor zou moeten komen. Ik wil daarom toch even bij je controleren of je de TV+ Box conform het aansluitbeleid aangesloten hebt? Zo ja, wil je dat eens doen? Zo nee, kan je een voorbeeld geven van een opname (kanaal/tijd/datum) waarbij zich dit voordoet?

 


Ik herken niet alle punten uit jullie lijstje.

vraag me wel af wie dit product heeft vrij gegeven met zoveel nog niet werkende zaken erin? Dit had met testen toch gevonden kunnen worden. Zenderlijsten is echt een Top1 ding en zie ik niet terug. Instabiliteit (geluid, app) is 2.

Het is een betaalde dienst….


Ik ben onderdeel van de testgroep geweest, mag je raden wat de mening was onder de testers....in ieder geval diegene die actief waren op het forum.

 

Doosje is sinds begin van de test echt wel een heel eind gekomen. Maar optimaal is het nog steeds niet. Ik kom hier dus ook om te kijken wat er nu weer aan de hand is, want die van mij komt de laatste tijd niet tot nauwelijks uit stand by. Staat nu ook al 10 minuten op opstarten KPN TV+ te draaien.


Ook een herkenbaar punt. Heb ook al enkele keren het doosje spanningsloos moeten maken om op te starten


Ha @Martin1969, dat zijn nogal wat punten! Goed dat je het hier meldt. Eigenlijk is alles wat je noemt al wél bekend. Je kunt in het topic over de bekende bevindingen lezen wat we daar genoteerd hebben. Alleen het punt: Tijdens kijken naar opgenomen programma, slaat alles vast. Daarna is opname weer aan het begin in plaats van waar ik was gebleven, is niet iets wat voor zou moeten komen. Ik wil daarom toch even bij je controleren of je de TV+ Box conform het aansluitbeleid aangesloten hebt? Zo ja, wil je dat eens doen? Zo nee, kan je een voorbeeld geven van een opname (kanaal/tijd/datum) waarbij zich dit voordoet?

 

Kastje is bedraad aangesloten, geen WiFi.

Ging om Spider-Man Homecoming do 2 met 20:25uur Veronica


Sinds een goede week zijn we overgeschakeld naar de nieuwe TV+ service van KPN.

Los van wat onhandige keuzes qua lay-out van de afstandsbediening, springen ergere zaken in het oog.
Zo erg dat ik overweeg de oude boxen weer terug te plaatsen. Wat is het zoal:

  1. Geen zenderlijsten in te stellen, waardoor je langs 100+ ongewenste zenders moet zappen;
  2. Alternatief van zenders favoriet maken is monnikenwerk en werkt dan nog steeds niet;
  3. Zappen gaat tergend traag, duurt 4-5 seconden voordat er beeld is en dan ook vaak geen geluid;
  4. Kijk je in de gids dan stopt het beeld en vaak ook geluid van de zender in de bovenhoek;
  5. Geluid is regelmatig niet aanwezig of hapert;
  6. Bediening van gids terug naar de zender die je keek is niet logisch, pijl terug werkt dan niet;
  7. Opnames moeilijk te bereiken, eerst home, dan pijl boven, dan pijl rechts. Terug ook niet in 1 klik mogelijk. UX design regels vergeten te doorlopen?
  8. Tijdens kijken naar opgenomen programma, slaat alles vast. Daarna is opname weer aan het begin in plaats van waar ik was gebleven;
  9. Opstarten van box duurt ook lang, deze schakelt uit in een bepaalde stand terwijl ik dat heb uitgezet; blijkbaar werkt dat niet;

Ik heb hierover gebeld en gevraagd waar ik deze info kwijt kan. Eerste reactie is dat ik de eerste ben die dit nu zo ervaart. (Klopt niet met wat ik lees op dit forum) Er is een klacht aangemaakt, dus bellen ze me. Ik gaf aan dat ik intussen nog even wacht maar mogelijk de oude boxen terugplaats. Hoe lang het zou duren om iets aan deze klachten te doen was niet te zeggen.

Het leek me handig om dit toch maar alvast aan het ‘papier’ toe te vertrouwen. Misschien ziet een KPN TV+-er het en kan hij of zij er alvast iets mee.

Met vriendelijke groet,

Martin de Bree (Een teleurgestelde en betalende klant)

Ik zou deze tekst kunnen knippen en plakken in een nieuw bericht. Alle klachten die genoemd worden zijn bij mij ook aanwezig.

 


Zie ook hier.

Misschien daarbij zetten.


Ha @Martin1969, dat zijn nogal wat punten! Goed dat je het hier meldt. Eigenlijk is alles wat je noemt al wél bekend. Je kunt in het topic over de bekende bevindingen lezen wat we daar genoteerd hebben. Alleen het punt: Tijdens kijken naar opgenomen programma, slaat alles vast. Daarna is opname weer aan het begin in plaats van waar ik was gebleven, is niet iets wat voor zou moeten komen. Ik wil daarom toch even bij je controleren of je de TV+ Box conform het aansluitbeleid aangesloten hebt? Zo ja, wil je dat eens doen? Zo nee, kan je een voorbeeld geven van een opname (kanaal/tijd/datum) waarbij zich dit voordoet?

 

Kastje is bedraad aangesloten, geen WiFi.

Ging om Spider-Man Homecoming do 2 met 20:25uur Veronica

Dat is dan inderdaad goed aangesloten! Je hebt er geen eigen router/switch o.i.d. erachter? En merk je dit bij enkele opnames of bij alle opnames?


Net super geholpen door KPN. Het probleem van de verbinding lag hier, bij ons zelf!!! Super goede uitleg, geduldig en alles werkt weer. Dank KPN en excuus voor de overlast!


Ik heb vandaag de nieuwe kpn tv+box geïnstalleerd dat ging wel goed maar wat een simpele afstandsbediening de oude was beter en overzichtelijker ook de keuze van de zenders is apart ga denk ik de nieuwe box terug sturen de oude beviel best eigenlijk 


waardeloos ding.. als ie al een keer is opgestart (blijft vaak hangen idd) dan loopt na een tijdje het geluid en beeld niet synchroon, even zappen heen en terug biedt weer even uitkomst. Ding leidt eigen leven.. NLziet als app geinstalleerd en en die komt dan ineens in beeld en begint een willekeurige (ongewenste) uitzending af te spelen, dus weer terug met de home toets. Weer eeuwigheid wachten op opstarten kpntv plus… wordt er beetje (veel) moe van.


@Phm70 

Hoe is hij bij jouw verbonden met de Experiabox of Box12?

Daar zit meestal het probleem.

 

Het is zeker geen waardeloos ding.


@joop2011 alles bekabeld via experiabox. geen draadloze apparatuur ernaast zoals een soundbar oid.


@joop2011 alles bekabeld via experiabox. geen draadloze apparatuur ernaast zoals een soundbar oid.

 

Vul je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderator (KPN medewerker) het voor je nakijken.

i.v.m. drukte kan dat een paar dagen duren.


Het is zeker geen waardeloos ding.

Daarover verschillen wij dan van mening.


Goedemorgen,

 

ik zie veel klachten over KPN. Ik ben niet de enige die rekeningen betaal en een slechte verbinding heeft. Wat gaan wij hieraan doen mensen. Moeten wij niet samen bundelen en juridische acties nemen. Dit kan zo niet langer. Ik ben zorgverlener en kom bij cliënten thuis die ook kpn hebben en die dit ook ervaren. En daar heb ik al stemmen voor! Wil hier aan sluiten. DIT KAN ZO NIET LANGER!!!’ Ze zijn ook erg slecht bereikbaar!!!! En willen steeds maar de stappen door nemen om te kijken waar het aan ligt!!! Maar dit wil ik niet langer!!!!!! 


@Miriella maar waarom stap je dan niet naar een andere provider als het allemaal zo'n ramp is. Bij testen van de consumentenbond staat kpn altijd in de top 5. Dat zegt toch wel wat lijkt me. 90% van de problemen worden veroorzaakt door iets na het modem dus in het domein van de klant. 


Het is zeker geen waardeloos ding.

Daarover verschillen wij dan van mening.

De DIW7022 is een prima ontvanger, zit nog wat in de kinderschoenen, maar ook hier werkt het probleemloos.
Goed aansluiten en geen DVS er tussen en geen switch die IGMP snooping niet ondersteund.


Dat wil ik ook maar je zit aan een contract verbonden. En dat jij dit bericht schrijft betekent dat jij dit niet mee maakt of jij hebt er schijnbaar geen last van! Nogmaals ik ben niet de enige die er last van heeft! Dus mensen, burgers die er wel last van hebben neem contact op met mij hoe meer stemmen hoe meer kans wij maken om het te verbeteren! Dit kan zo niet langer!


Voor elk probleem is een oplossing.

Dat is het probleem niet.

De oplossing, dat is het probleem.

 

Ongeveer om de 2 weken komt er een nieuwe update voor de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Zie via deze link.

Product Updates | KPN Community

 

Hier vind je de problemen waar KPN mee bezig is.

Zie via deze link.

 

Hier vind je een wensenlijst gemaakt door @wjb 

Zie via deze link.


Dat wil ik ook maar je zit aan een contract verbonden. En dat jij dit bericht schrijft betekent dat jij dit niet mee maakt of jij hebt er schijnbaar geen last van! Nogmaals ik ben niet de enige die er last van heeft! Dus mensen, burgers die er wel last van hebben neem contact op met mij hoe meer stemmen hoe meer kans wij maken om het te verbeteren! Dit kan zo niet langer!

HIer ook alleen maar zwart beeld, blokjes en andere ellende.

Ik moet minstens 3 x per dag alle stekkers erin en eruit halen.

Wat heb ik een spijt dat ik tvplus heb genomen!

Gelukkig kon ik van iemand een 'oud' kastje krijgen, en kijk ik nu weer zonder al die problemen, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling!


@Feetje1893 

Deze topic is al 10 maanden oud.

Je had beter een eigen nieuwe topic kunnen maken.

 

  1. Je hebt de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) begrijp ik.
  2. Hoe is deze verbonden met de experiabox of Box12? (of te wel wat zit daar precies allemaal tussen).
  3. Wat is jouw echte downloadsnelheid?
  4. Welke Experiabox of box12 heb je? 
  5. Staan alle instellingen goed?
  6. Zie ook hier.

Dat wil ik ook maar je zit aan een contract verbonden. En dat jij dit bericht schrijft betekent dat jij dit niet mee maakt of jij hebt er schijnbaar geen last van! Nogmaals ik ben niet de enige die er last van heeft! Dus mensen, burgers die er wel last van hebben neem contact op met mij hoe meer stemmen hoe meer kans wij maken om het te verbeteren! Dit kan zo niet langer!

HIer ook alleen maar zwart beeld, blokjes en andere ellende.

Ik moet minstens 3 x per dag alle stekkers erin en eruit halen.

Wat heb ik een spijt dat ik tvplus heb genomen!

Gelukkig kon ik van iemand een 'oud' kastje krijgen, en kijk ik nu weer zonder al die problemen, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling!



 

 

Mee eens Mirella, hier ook steeds problemen zie mijn berichtjes.

Ondanks alle problemen kom je niet van het contract af en gezien alle problemen die eraf waren en nog steeds zijn mag je concluderen dat KPN klantvriendelijkheid niet erg hoog in het vaandel heeft.

Overigens vraag ik mij af hoe het mogelijk is dat er mensen zijn die zeggen totaal geen problemen te hebben, ik geloof er eerlijk gezegd niet veel van.


 

Overigens vraag ik mij af hoe het mogelijk is dat er mensen zijn die zeggen totaal geen problemen te hebben, ik geloof er eerlijk gezegd niet veel van.

 

@AbH 

Ik heb geen enkele reden om te liegen.

De anderen die dit zeggen ook niet.

Maar jij zegt toch dat wij een leugenaar zijn, dat is niet netjes.

Zie ook de huisregels @AbH 

 

Het probleem kan ook ergens anders in zitten, maar dan hebben wij wel meer informatie nodig.

Ik ben net zoals jij klant bij KPN en ik werk niet bij KPN @AbH 

 

Bij ons werkt ze beide gelukkig goed.

En gelukkig ken ik nog enkele mensen die hem hebben en ook daar werkt hij goed @AbH 


Reageer