Skip to main content

Sinds een goede week zijn we overgeschakeld naar de nieuwe TV+ service van KPN.

Los van wat onhandige keuzes qua lay-out van de afstandsbediening, springen ergere zaken in het oog.
Zo erg dat ik overweeg de oude boxen weer terug te plaatsen. Wat is het zoal:

  1. Geen zenderlijsten in te stellen, waardoor je langs 100+ ongewenste zenders moet zappen;
  2. Alternatief van zenders favoriet maken is monnikenwerk en werkt dan nog steeds niet;
  3. Zappen gaat tergend traag, duurt 4-5 seconden voordat er beeld is en dan ook vaak geen geluid;
  4. Kijk je in de gids dan stopt het beeld en vaak ook geluid van de zender in de bovenhoek;
  5. Geluid is regelmatig niet aanwezig of hapert;
  6. Bediening van gids terug naar de zender die je keek is niet logisch, pijl terug werkt dan niet;
  7. Opnames moeilijk te bereiken, eerst home, dan pijl boven, dan pijl rechts. Terug ook niet in 1 klik mogelijk. UX design regels vergeten te doorlopen?
  8. Tijdens kijken naar opgenomen programma, slaat alles vast. Daarna is opname weer aan het begin in plaats van waar ik was gebleven;
  9. Opstarten van box duurt ook lang, deze schakelt uit in een bepaalde stand terwijl ik dat heb uitgezet; blijkbaar werkt dat niet;

Ik heb hierover gebeld en gevraagd waar ik deze info kwijt kan. Eerste reactie is dat ik de eerste ben die dit nu zo ervaart. (Klopt niet met wat ik lees op dit forum) Er is een klacht aangemaakt, dus bellen ze me. Ik gaf aan dat ik intussen nog even wacht maar mogelijk de oude boxen terugplaats. Hoe lang het zou duren om iets aan deze klachten te doen was niet te zeggen.

Het leek me handig om dit toch maar alvast aan het ‘papier’ toe te vertrouwen. Misschien ziet een KPN TV+-er het en kan hij of zij er alvast iets mee.

Met vriendelijke groet,

Martin de Bree (Een teleurgestelde en betalende klant)

@Feetje1893

Deze topic is al 10 maanden oud.

Je had beter een eigen nieuwe topic kunnen maken.

 

  1. Je hebt de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) begrijp ik.
  2. Hoe is deze verbonden met de experiabox of Box12? (of te wel wat zit daar precies allemaal tussen).
  3. Wat is jouw echte downloadsnelheid?
  4. Welke Experiabox of box12 heb je? 
  5. Staan alle instellingen goed?
  6. Zie ook hier.

Beste Joop, bedankt voor uw antwoord.

Ik reageerde slechts op Mirella om aan te geven dat er echt veel mensen overhoop liggen met de KPN+ box, en  dat de problemen al een tijd duren, en dat het nog steeds niet opgelosd is.

Ik weet wel dat mijn vorige tv box probleemloos werkte, en het oude kastje wat ik nu heb werkt ook prima. Er is niets veranderd met kabels of instellingen, en er zit niks tussen.

 Er is mij verteld door de klantenservice dat ik niets aan instellingen/ kabels oid hoefde te veranderen.Gewoon plug en play...nou niet dus

 


Er zijn hier denk ik erg veel mensen te vinden ( ken ze niet persoonlijk) die hier met klachten komen en zielsgraag van jou en/ of KPN willen horen waar de problemen (ergens anders ) in kunnen zitten.

Ik ben zelf al dagen bezig met de ATS methode om te kijken of ik erachter kan komen wat de oorzaak is of wat het triggerd maar helaas ook nog geen positieve iets te melden.

 

 

 


AdH schreef:

Overigens vraag ik mij af hoe het mogelijk is dat er mensen zijn die zeggen totaal geen problemen te hebben, ik geloof er eerlijk gezegd niet veel van.

Ik denk ook niet dat @joop2011 totaal geen problemen ervaart maar het is wel zo dat bij eenvoudige configuraties (full HD televisie zonder soundbar/home cinema set) problemen zoals de lipsync veel minder frequent optreden. Wat de TV+ Box mijns inziens zo onbetrouwbaar maakt is dat de éne abonnee geen (nauwelijks) problemen ervaart terwijl de andere abonnee met een ogenschijnlijk dezelfde opstelling vele problemen ervaart.

Ook ik ervaar technisch nauwelijks problemen met de TV+ Box maar functioneel en qua gebruiksgemak heb ik nog altijd mijn bedenkingen.


AdH schreef:

Overigens vraag ik mij af hoe het mogelijk is dat er mensen zijn die zeggen totaal geen problemen te hebben, ik geloof er eerlijk gezegd niet veel van.

Ik denk ook niet dat @joop2011 totaal geen problemen ervaart maar het is wel zo dat bij eenvoudige configuraties (full HD televisie zonder soundbar/home cinema set) problemen zoals de lipsync veel minder frequent optreden. Wat de TV+ Box mijns inziens zo onbetrouwbaar maakt is dat de éne abonnee geen (nauwelijks) problemen ervaart terwijl de andere abonnee met een ogenschijnlijk dezelfde opstelling vele problemen ervaart.

Ook ik ervaar technisch nauwelijks problemen met de TV+ Box maar functioneel en qua gebruiksgemak heb ik nog altijd mijn bedenkingen.

 

Dat is onjuist.

 

Maar ik vind het heel erg jammer dat @AbH mij uitmaakt voor leugenaar en daar gewoon zonder excuus overheen gaat.😣😣

Dat stoort mij nog het meest.

 

Woonkamer.

Experiabox V10

UTP kabel 

Netgear switch GS105E

UTP kabel

Sagemcom DIW7022

3 meter 8K HDMI kabel

LG Oled 4K tv 48”

Via HDMI 2 eARC met HDMI kabel naar de soundbox

Samsung soundbar met draadloze woofer.

 

En verbeterpunten, zoals ik vaker heb vermeld, die zijn er zeker.

Maar verder moet ik zeggen dat hij t.o.v. eind april 2023 best wel goed werkt.

 

Staat op:

Multicast

Beste beeldkwaliteit aangevinkt

HDR staat op automatisch

Beeld op automatisch 

Geluid op Dolby en in tv ook op dolby gezet (Dolby Atmos geeft veel lipsync problemen en op deze stand is het veel beter)

 

Dus @wjb en anderen.

Ik heb een 4K tv en een soundbar.😉


AdH schreef:

Overigens vraag ik mij af hoe het mogelijk is dat er mensen zijn die zeggen totaal geen problemen te hebben, ik geloof er eerlijk gezegd niet veel van.

Ik denk ook niet dat @joop2011 totaal geen problemen ervaart maar het is wel zo dat bij eenvoudige configuraties (full HD televisie zonder soundbar/home cinema set) problemen zoals de lipsync veel minder frequent optreden. Wat de TV+ Box mijns inziens zo onbetrouwbaar maakt is dat de éne abonnee geen (nauwelijks) problemen ervaart terwijl de andere abonnee met een ogenschijnlijk dezelfde opstelling vele problemen ervaart.

Ook ik ervaar technisch nauwelijks problemen met de TV+ Box maar functioneel en qua gebruiksgemak heb ik nog altijd mijn bedenkingen.

Dat is onjuist.

Wat is er onjuist? Mijns inziens staan hier alleen maar juiste beweringen.

Er is echt helemaal niemand (ook jij niet) die geen enkel probleem(pje) ervaart met de TV+ Box.

Jij stoort je er waarschijnlijk niet aan maar vertel me nu niet het de TV+ Box bij jou helemaal vlekkeloos werkt want ik weet 100% zeker dat dat niet het geval is.


@wjb

Lees even wat je schrijft en wat ik heb s.v.p.

---------------------------------------  Dit schrijf jij: --------------- 

Ik denk ook niet dat @joop2011 totaal geen problemen ervaart maar het is wel zo dat bij eenvoudige configuraties (full HD televisie zonder soundbar/home cinema set) problemen zoals de lipsync veel minder frequent optreden

---------------------------------------  

Dit is onjuist.

Zoals je kan lezen in mijn antwoord heb ik een soundbar en een 4K tv en staat alles op 4K.

En dus geen eenvoudige confuguratie.

😣😣

 

Kleine aanvulling:

Ik gebruik ook de app's van de streamingdiensten op de DIW7022


@wjb

Lees even wat je schrijft en wat ik heb s.v.p.

---------------------------------------  Dit schrijf jij: --------------- 

Ik denk ook niet dat @joop2011 totaal geen problemen ervaart maar het is wel zo dat bij eenvoudige configuraties (full HD televisie zonder soundbar/home cinema set) problemen zoals de lipsync veel minder frequent optreden

---------------------------------------  

Dit is onjuist.

Zoals je kan lezen in mijn antwoord heb ik een soundbar en een 4K tv en staat alles op 4K.

En dus geen eenvoudige confuguratie.

😣😣

Dus jij stelt dat jij geen enkel probleem ervaart met de TV+ Box. Dat gaat er bij mij echt niet in, dat is vrijwel onmogelijk want er zijn nog voldoende "known bugs" die vast en zeker bij jou ook wel eens op zullen treden.

En dat jij geen eenvoudige configuratie hebt laat onverlet dat de lipsync problemen toch echt minder optreden bij eenvoudige configuraties waarbij gewoon PCM stereo naar de speakers van de televisie gestuurd wordt.


Hoi, Ik heb even wat grote schoonmaak gehouden en de niet-ter-zake doende/nare ondertoon comments verwijderd.  Nu graag weer on topic :-)


@wjb

Lees even wat je schrijft en wat ik heb s.v.p.

---------------------------------------  Dit schrijf jij: --------------- 

Ik denk ook niet dat @joop2011 totaal geen problemen ervaart maar het is wel zo dat bij eenvoudige configuraties (full HD televisie zonder soundbar/home cinema set) problemen zoals de lipsync veel minder frequent optreden

---------------------------------------  

Dit is onjuist.

Zoals je kan lezen in mijn antwoord heb ik een soundbar en een 4K tv en staat alles op 4K.

En dus geen eenvoudige confuguratie.

😣😣

Dus jij stelt dat jij geen enkel probleem ervaart met de TV+ Box. Dat gaat er bij mij echt niet in, dat is vrijwel onmogelijk want er zijn nog voldoende "known bugs" die vast en zeker bij jou ook wel eens op zullen treden.

En dat jij geen eenvoudige configuratie hebt laat onverlet dat de lipsync problemen toch echt minder optreden bij eenvoudige configuraties waarbij gewoon PCM stereo naar de speakers van de televisie gestuurd wordt.

 

@wjb 

Ik heb alleen wensen.

En helaas heeft elk product met software bugs.

En ik vertrouw erop dat KPN de problemen allemaal zo goed mogelijk (als kan) oplost.

In vergelijking met eind april 2023 draait hij bij ons aardig soepel en stabiel.😉

 

Voor elk probleem is een oplossing.

Dat is het probleem niet.

De oplossing, dat is het probleem.


joop2011 schreef:

En helaas heeft elk product met software bugs.

En ik vertrouw erop dat KPN de problemen allemaal zo goed mogelijk (als kan) oplost.

Mag ik hieruit concluderen dat ook jij nog wel eens een probleem(pje) ervaart met de TV+ Box?


joop2011 schreef:

En helaas heeft elk product met software bugs.

En ik vertrouw erop dat KPN de problemen allemaal zo goed mogelijk (als kan) oplost.

Mag ik hieruit concluderen dat ook jij nog wel eens een probleem(pje) ervaart met de TV+ Box?

 

Met de Arris VIP 2952 had ik meer problemen.😉


joop2011 schreef:

En helaas heeft elk product met software bugs.

En ik vertrouw erop dat KPN de problemen allemaal zo goed mogelijk (als kan) oplost.

Mag ik hieruit concluderen dat ook jij nog wel eens een probleem(pje) ervaart met de TV+ Box?

Met de Arris VIP 2952 had ik meer problemen.😉

Waarom geef je niet gewoon antwoord op mijn vraag?

Ik ervaar op mijn 5202 helemaal geen problemen, dat ding draait al vele vele vele maanden probleemloos, nooit maar dan ook echt nooit een storing.

Maar daar gaat deze discussie niet over, die gaat over het ervaren van problemen op de TV+ Box.

Dus nogmaals de vraag:

Mag ik hieruit concluderen dat ook jij nog wel eens een probleem(pje) ervaart met de TV+ Box?


joop2011 schreef:

En helaas heeft elk product met software bugs.

En ik vertrouw erop dat KPN de problemen allemaal zo goed mogelijk (als kan) oplost.

Mag ik hieruit concluderen dat ook jij nog wel eens een probleem(pje) ervaart met de TV+ Box?

 

Met de Arris VIP 2952 had ik meer problemen.😉

Dat bevreemd mij. Maar dat had dan - zoals je schrijft - een andere oorzaak dan software-issues en is daarom niet te vergelijken.

 


Goedemorgen,

 

ik zie veel klachten over KPN. Ik ben niet de enige die rekeningen betaal en een slechte verbinding heeft. Wat gaan wij hieraan doen mensen. Moeten wij niet samen bundelen en juridische acties nemen. Dit kan zo niet langer. Ik ben zorgverlener en kom bij cliënten thuis die ook kpn hebben en die dit ook ervaren. En daar heb ik al stemmen voor! Wil hier aan sluiten. DIT KAN ZO NIET LANGER!!!’ Ze zijn ook erg slecht bereikbaar!!!! En willen steeds maar de stappen door nemen om te kijken waar het aan ligt!!! Maar dit wil ik niet langer!!!!!! 

 

idee kan, maar.... doe eens onderzoek naar alle andere providers. je zal schrikken.  kastje is inderdaad niet perfect. maar voor basis gebruik werkt hij gewoon goed. zoals ik al las vaak zijn er nog aansluitproblemen. dus eerst het filteren van mensen met aansluitproblemen. succes. het is niet zo eenvoudig als het lijkt. wel helemaal mee eens tv+ is niet doordacht en helaas getest door ,klanten, dus veel leken die de techniek erachter niet weten. 


@wjb

Indirect gaf ik antwoord.

 

Soms heb ik wel eens een probleempje met de DIW7022.

Maar met opnieuw opstarten werkt alles weer goed.

En ja, hij heeft nog een paar goede updates nodig.

En er zijn ook veel wensen, zoals in jouw perfecte topic wordt vermeld.

 

Maar zoals ik al aangaf, met de Arris VIP 2952 had ik veel meer problemen.

De Arris 5202 heb ik nooit gehad.

 

@Berteman

Het kan met software te maken hebben of met het lage geheugen met de Arris VIP 2952

Om de zoveel tijd beelden die stil staan, vooral met opnames.

En spanning (volksmond stroom) eraf en hij deed het weer een paar weken.

 

En natuurlijk, de Sagemcom DIW7022 moet bij iedereen altijd goed werken.

En ook voor velen eenvoudig te bedienen zijn. 


Hoi Martin 1969,
Allereerst wat een woorden gebruikt de helpdesk tegen jou er zijn degelijk wel vele anderen die het probleem hebben met TV+ ook ik zijnde gek was overgestapt naar TV+ waar ik de grootste spijt van heb dit heb ik ook meerdere keren kenbaar gemaakt bij KPN.
Ik heb de grootste problemen met muziek voornamelijk kanaal 932/933 later is de televisie erbij gekomen waar soms het beeld stil blijft staan of je zit een opname te kijken stopt alles plotseling en je kunt de opname vanaf het begin weer starten.
Ook zou ik worden teruggebeld door een teamleider is dus niet gebeurd, dus weer bellen toen zeiden ze dat het probleem inmiddels bij de technische dienst zou liggen en dat deze mij zouden bellen je raad het al is dus niet gebeurd.
Ondertussen is de 14 dagen bedenktijd voorbij en ik zit er een jaar aan vast, de helpdesk zei wel dat de 14 dagen bedenkttijd niet zou werken bij TV+ alleen bij nieuwe klanten en niet bij KPN klanten die een andere abonnement heeft gehad je kunt namelijk niet het abonnement weer terugzetten en dat vind ik de grootste onzin die er is maar goed waar blijven onze rechten als consument….. Voor zo'n groot concern als KPN had ik dit zeker niet verwacht zoals het ernu voor staat willen zij de klanten ook niet binnen houden want ook ik ben aan het orienteren naar een andere leverancier die wel hun klanten behulpzaam zijn.

Ook een zeer teleurstellende klant van KPN 😞😡


...de helpdesk zei wel dat de 14 dagen bedenkttijd niet zou werken bij TV+ alleen bij nieuwe klanten en niet bij KPN klanten die een andere abonnement heeft gehad je kunt namelijk niet het abonnement weer terugzetten en dat vind ik de grootste onzin die er is maar goed waar blijven onze rechten als consument…..

Ik geef je groot gelijk dat je dit de grootste onzin vindt. Ook ik vind het een doorn in het oog dat spijtoptanten niet de mogelijkheid geboden wordt om terug te keren naar het oude abonnement.

Helaas is hier inderdaad geen juridische grond om terugkeer naar het voorgaande contract af te dwingen. Het enige is immers dat je binnen de 14 dagen bedenktermijn het recht hebt de overeenkomst kostenloos te beëindigen maar daarmee heb je jouw oude abonnement nog niet terug.

Ik snap ook niet waarom KPN niet de mogelijkheid biedt om de "oude" TV ontvanger te blijven gebruiken totdat de problemen verholpen zijn.


...de helpdesk zei wel dat de 14 dagen bedenkttijd niet zou werken bij TV+ alleen bij nieuwe klanten en niet bij KPN klanten die een andere abonnement heeft gehad je kunt namelijk niet het abonnement weer terugzetten en dat vind ik de grootste onzin die er is maar goed waar blijven onze rechten als consument…..

Ik geef je groot gelijk dat je dit de grootste onzin vindt. Ook ik vind het een doorn in het oog dat spijtoptanten niet de mogelijkheid geboden wordt om terug te keren naar het oude abonnement.

Helaas is hier inderdaad geen juridische grond om terugkeer naar het voorgaande contract af te dwingen. Het enige is immers dat je binnen de 14 dagen bedenktermijn het recht hebt de overeenkomst kostenloos te beëindigen maar daarmee heb je jouw oude abonnement nog niet terug.

Ik snap ook niet waarom KPN niet de mogelijkheid biedt om de "oude" TV ontvanger te blijven gebruiken totdat de problemen verholpen zijn.

wat ik weet:

kpn gaat alle oude kpn kastjes eruit halen op termijn ivm de bandbreedte ed. (technisch moeilijk verhaal) dit gaan alle providers doen. dit is ook de toekomst tv kijken op de ,ouderwetse manier, is bij de genreratie die komt bingwatchen

 dit gaat via oa netflix youtube enz. zodoende de 7022. kpn wilde voorop lopen en heeft deze te vroeg uitgebracht met te weinig technische testen.

de programeurs zitten niet 8n nederland dus taalisseus zijn er.. (ps geen provider laat iets in nederland ontwikkelen)

grootste probleem 8s de 8nterne communicatie tussen klantemservice service+ en oa forum ed.

en ja kpn heeft ook moeite met personeel met kennis te krijgen. dus de ervaringen met moeilijke klantenservice is verklaarbaar, net als bij alle providers. kpn loopt zelfs voor met de klanttevredenheid..... 

nu een oplossing:

bij genoeg gegronde klachten die duidelijk aangeven dat het bij kpn licht mag je altijd naar een andere provider. ik mocht het in het begin ook. ik heb gekozen om bij kpn te blijven en feedback proberen te geven. ik heb zelfs een van de engineers van de 7022 hier thuis gehad. helaas is het zo: veel klanten zeggen veel maar ondernemen pas te laat actie. oa geluidsverhog8ng waren te weinig klachten over dus geen prio. zodoende loopt dit al een lange tijd. 

 

0ok ik ben momenteel ook zwaar ontevreden over de diensten, heb bij alle providers die bij mij kunnen bekeken , geen kan tegen kpn op alleen odido maar ze beloven veel , en ,liegen, veel om je als klant te krijgen.

 

 


steffen1 schreef:

kpn gaat alle oude kpn kastjes eruit halen op termijn ivm de bandbreedte ed. (technisch moeilijk verhaal) dit gaan alle providers doen. dit is ook de toekomst tv kijken op de ,ouderwetse manier, is bij de genreratie die komt bingwatchen

Vreemd want de TV+ Box verbruikt bij live televisie kijken in unicast mode juist veel (heel veel) meer bandbreedte dan de "oude" TV ontvangers en bij uitgesteld kijken evenveel als de "oude" TV ontvangers.

Alleen bij de zenders 1 t/m 10 is het verbruik nu nog lager maar dat komt omdat de beeldkwaliteit van die zenders bij uitgesteld kijken teruggeschroefd is. Helaas is dit de trend die door meerdere providers ingezet is. Zo is de beeldkwaliteit bij Odido met de introductie van hun nieuwe TV platform enorm teruggelopen.


het gaat erom dat ze multicast alleen willen gebruiken. dit zou met de diw7022 anders te werken. 


het gaat erom dat ze multicast alleen willen gebruiken. dit zou met de diw7022 anders te werken. 

Het zijn juist de "oude" TV ontvangers die bij live televisie kijken alleen via het veel efficiëntere multicasting werken. Op de TV+ Box kan ook o.b.v. unicast live televisie gekeken worden maar dat verbruikt juist veel, heel veel, meer data en is dus veel minder efficiënt.

Uitgesteld kijken zal overigens nooit multicast kunnen gaan worden immers bij multicast gaat één en dezelfde stream naar alle daarop afgestemde TV ontvangers.


@wjb

Is H265 dan geen goed idee om door KPN op de DIW7022 en eventueel ook op de Arris VIP 5202 te gaan worden toegepast?

 

P.S.

En deze topic is nogal oud.

10 maanden.

Misschien iemand hier een nieuwe topic van maken, denk ik. 


Is H265 dan geen goed idee om door KPN op de DIW7022 en eventueel ook op de Arris VIP 5202 te gaan worden toegepast?

Zeker maar dat zal waarschijnlijk pas in gang gezet worden als de 2260 en 2952 uitgefaseerd zijn, ik zie niet dat KPN tegelijkertijd zowel h.264 als h.265 distributie gaat ondersteunen.


@wjb en anderen.

 

Zie deze topic.

Niet geschoten is altijd mis, wie weet.


Beste allemaal, goed om te zien dat de discussie weer naar TV+ ging. Natuurlijk wel heel jammer dat dit nodig is. Mocht je een inhoudelijke vraag/klacht over jouw TV+ ervaring hebben, maak dan even, net als joop2011 gedaan heeft, een nieuw/eigen topic aan. Dan kan de community meedenken en verder helpen. 


Reageer