Sinds een goede week zijn we overgeschakeld naar de nieuwe TV+ service van KPN.
Los van wat onhandige keuzes qua lay-out van de afstandsbediening, springen ergere zaken in het oog.
Zo erg dat ik overweeg de oude boxen weer terug te plaatsen. Wat is het zoal:
- Geen zenderlijsten in te stellen, waardoor je langs 100+ ongewenste zenders moet zappen;
- Alternatief van zenders favoriet maken is monnikenwerk en werkt dan nog steeds niet;
- Zappen gaat tergend traag, duurt 4-5 seconden voordat er beeld is en dan ook vaak geen geluid;
- Kijk je in de gids dan stopt het beeld en vaak ook geluid van de zender in de bovenhoek;
- Geluid is regelmatig niet aanwezig of hapert;
- Bediening van gids terug naar de zender die je keek is niet logisch, pijl terug werkt dan niet;
- Opnames moeilijk te bereiken, eerst home, dan pijl boven, dan pijl rechts. Terug ook niet in 1 klik mogelijk. UX design regels vergeten te doorlopen?
- Tijdens kijken naar opgenomen programma, slaat alles vast. Daarna is opname weer aan het begin in plaats van waar ik was gebleven;
- Opstarten van box duurt ook lang, deze schakelt uit in een bepaalde stand terwijl ik dat heb uitgezet; blijkbaar werkt dat niet;
Ik heb hierover gebeld en gevraagd waar ik deze info kwijt kan. Eerste reactie is dat ik de eerste ben die dit nu zo ervaart. (Klopt niet met wat ik lees op dit forum) Er is een klacht aangemaakt, dus bellen ze me. Ik gaf aan dat ik intussen nog even wacht maar mogelijk de oude boxen terugplaats. Hoe lang het zou duren om iets aan deze klachten te doen was niet te zeggen.
Het leek me handig om dit toch maar alvast aan het ‘papier’ toe te vertrouwen. Misschien ziet een KPN TV+-er het en kan hij of zij er alvast iets mee.
Met vriendelijke groet,
Martin de Bree (Een teleurgestelde en betalende klant)