Skip to main content

Sinds een goede week zijn we overgeschakeld naar de nieuwe TV+ service van KPN.

Los van wat onhandige keuzes qua lay-out van de afstandsbediening, springen ergere zaken in het oog.
Zo erg dat ik overweeg de oude boxen weer terug te plaatsen. Wat is het zoal:

  1. Geen zenderlijsten in te stellen, waardoor je langs 100+ ongewenste zenders moet zappen;
  2. Alternatief van zenders favoriet maken is monnikenwerk en werkt dan nog steeds niet;
  3. Zappen gaat tergend traag, duurt 4-5 seconden voordat er beeld is en dan ook vaak geen geluid;
  4. Kijk je in de gids dan stopt het beeld en vaak ook geluid van de zender in de bovenhoek;
  5. Geluid is regelmatig niet aanwezig of hapert;
  6. Bediening van gids terug naar de zender die je keek is niet logisch, pijl terug werkt dan niet;
  7. Opnames moeilijk te bereiken, eerst home, dan pijl boven, dan pijl rechts. Terug ook niet in 1 klik mogelijk. UX design regels vergeten te doorlopen?
  8. Tijdens kijken naar opgenomen programma, slaat alles vast. Daarna is opname weer aan het begin in plaats van waar ik was gebleven;
  9. Opstarten van box duurt ook lang, deze schakelt uit in een bepaalde stand terwijl ik dat heb uitgezet; blijkbaar werkt dat niet;

Ik heb hierover gebeld en gevraagd waar ik deze info kwijt kan. Eerste reactie is dat ik de eerste ben die dit nu zo ervaart. (Klopt niet met wat ik lees op dit forum) Er is een klacht aangemaakt, dus bellen ze me. Ik gaf aan dat ik intussen nog even wacht maar mogelijk de oude boxen terugplaats. Hoe lang het zou duren om iets aan deze klachten te doen was niet te zeggen.

Het leek me handig om dit toch maar alvast aan het ‘papier’ toe te vertrouwen. Misschien ziet een KPN TV+-er het en kan hij of zij er alvast iets mee.

Met vriendelijke groet,

Martin de Bree (Een teleurgestelde en betalende klant)

Beste allemaal, goed om te zien dat de discussie weer naar TV+ ging. Natuurlijk wel heel jammer dat dit nodig is. Mocht je een inhoudelijke vraag/klacht over jouw TV+ ervaring hebben, maak dan even, net als joop2011 gedaan heeft, een nieuw/eigen topic aan. Dan kan de community meedenken en verder helpen. 

Is alang gebeurd. Wel jammer dat het zo onoverzichtelijk aan het worden is op het forum op deze manier. Ik zou graag eens  een keuze zien in het forum ‘TV+ ‘maakt zoeken al weer iets eenvoudiger. 

Ook oude topics onder mapje old of zo. Je zoekt je een ongeluk naar dezelfde klachten ,waar evt. een oplossing in staat. En nee niet alle oplossingen staan apart vermeld….


Beste allemaal, goed om te zien dat de discussie weer naar TV+ ging. Natuurlijk wel heel jammer dat dit nodig is. Mocht je een inhoudelijke vraag/klacht over jouw TV+ ervaring hebben, maak dan even, net als joop2011 gedaan heeft, een nieuw/eigen topic aan. Dan kan de community meedenken en verder helpen. 

Is alang gebeurd. Wel jammer dat het zo onoverzichtelijk aan het worden is op het forum op deze manier. Ik zou graag eens  een keuze zien in het forum ‘TV+ ‘maakt zoeken al weer iets eenvoudiger. 

Ook oude topics onder mapje old of zo. Je zoekt je een ongeluk naar dezelfde klachten ,waar evt. een oplossing in staat. En nee niet alle oplossingen staan apart vermeld….

ps onder kennisbank.


wat ik weet:

kpn gaat alle oude kpn kastjes eruit halen op termijn ivm de bandbreedte ed. (technisch moeilijk verhaal) dit gaan alle providers doen. dit is ook de toekomst tv kijken op de ,ouderwetse manier, is bij de genreratie die komt bingwatchen

 dit gaat via oa netflix youtube enz. zodoende de 7022. kpn wilde voorop lopen en heeft deze te vroeg uitgebracht met te weinig technische testen.

de programeurs zitten niet 8n nederland dus taalisseus zijn er.. (ps geen provider laat iets in nederland ontwikkelen)

grootste probleem 8s de 8nterne communicatie tussen klantemservice service+ en oa forum ed.

en ja kpn heeft ook moeite met personeel met kennis te krijgen. dus de ervaringen met moeilijke klantenservice is verklaarbaar, net als bij alle providers. kpn loopt zelfs voor met de klanttevredenheid..... 

nu een oplossing:

bij genoeg gegronde klachten die duidelijk aangeven dat het bij kpn licht mag je altijd naar een andere provider. ik mocht het in het begin ook. ik heb gekozen om bij kpn te blijven en feedback proberen te geven. ik heb zelfs een van de engineers van de 7022 hier thuis gehad. helaas is het zo: veel klanten zeggen veel maar ondernemen pas te laat actie. oa geluidsverhog8ng waren te weinig klachten over dus geen prio. zodoende loopt dit al een lange tijd. 

Ik wil hier nog even op reageren, @steffen1: dit zijn veel aannames die je doet! Er is geen sprake van dat we oude ontvangers eruit gaan halen. Ook zijn er geen problemen met programmeurs of met de klantenservice. Natuurlijk kan het wel zo zijn dat een gesprek via de klantenservice niet helemaal vlekkeloos verloopt, maar om nou te beweren dat er grote problemen zijn..

Daarnaast vind je de meeste bekende bevindingen in dit topic, om even op jouw laatste vraag terug te komen. 

 


@steffen1

Ik maak vaak gebruik van de zoekoptie.

 


wat ik weet:

kpn gaat alle oude kpn kastjes eruit halen op termijn ivm de bandbreedte ed. (technisch moeilijk verhaal) dit gaan alle providers doen. dit is ook de toekomst tv kijken op de ,ouderwetse manier, is bij de genreratie die komt bingwatchen

 dit gaat via oa netflix youtube enz. zodoende de 7022. kpn wilde voorop lopen en heeft deze te vroeg uitgebracht met te weinig technische testen.

de programeurs zitten niet 8n nederland dus taalisseus zijn er.. (ps geen provider laat iets in nederland ontwikkelen)

grootste probleem 8s de 8nterne communicatie tussen klantemservice service+ en oa forum ed.

en ja kpn heeft ook moeite met personeel met kennis te krijgen. dus de ervaringen met moeilijke klantenservice is verklaarbaar, net als bij alle providers. kpn loopt zelfs voor met de klanttevredenheid..... 

nu een oplossing:

bij genoeg gegronde klachten die duidelijk aangeven dat het bij kpn licht mag je altijd naar een andere provider. ik mocht het in het begin ook. ik heb gekozen om bij kpn te blijven en feedback proberen te geven. ik heb zelfs een van de engineers van de 7022 hier thuis gehad. helaas is het zo: veel klanten zeggen veel maar ondernemen pas te laat actie. oa geluidsverhog8ng waren te weinig klachten over dus geen prio. zodoende loopt dit al een lange tijd. 

Ik wil hier nog even op reageren, @steffen1: dit zijn veel aannames die je doet! Er is geen sprake van dat we oude ontvangers eruit gaan halen. Ook zijn er geen problemen met programmeurs of met de klantenservice. Natuurlijk kan het wel zo zijn dat een gesprek via de klantenservice niet helemaal vlekkeloos verloopt, maar om nou te beweren dat er grote problemen zijn..

Daarnaast vind je de meeste bekende bevindingen in dit topic, om even op jouw laatste vraag terug te komen. 

 

zeker zijn er problemen met mensen met vakkennis bij de klantenservice. en ja de pudere ontvanger gaan eruit. beiden weet ik. ga er verder niet op in. dit zijn namelijk geen aannames. 

en doe die link eens weg. daar staat de helft niet in . elke keer geef ik het aan dat die niet kompleet is.ps grote problemen? waar staat dat. wel blijft mensen met kennis een probleem. daar kunt u niet om heen. 


@steffen1 en anderen.

TIP:

Als je op quote klikt, haal dan zoveel mogelijk weg en laat alleen staan waarop je wilt reageren.

Je maakt anders de topic onnodig lang en onozichtelijk.


pudere = oudere

Ik vind “oudere” mooier en duidelijker.


Ik maak vaak gebruik van de zoekoptie.

Die zoekfunctionaliteit is toch rampzalig, daarmee kan je toch vrijwel niets vinden op het forum.

Als je echt goed wilt zoeken op het forum gebruik dan Google en voeg site:forum.kpn.com toe aan de zoekopdracht.


@wjb 

Ik gebruik beide en kan in meer dan 90% van de gevallen het antwoord vinden.

 

Op zich heeft @steffen1 wel een punt.

Toen ik nog bij Ziggo zat en op het Ziggo forum hadden ze daar voor elke decoder (tv ontvanger) een eigen rubriek. 


@wjb

Ik gebruik beide en kan in meer dan 90% van de gevallen het antwoord vinden.

 

Op zich heeft @steffen1 wel een punt.

Toen ik nog bij Ziggo zat en op het Ziggo forum hadden ze daar voor elke decoder (tv ontvanger) een eigen rubriek. 

thnx.

 


Ik wil hier nog even op reageren, @steffen1: dit zijn veel aannames die je doet! Er is geen sprake van dat we oude ontvangers eruit gaan halen. Ook zijn er geen problemen met programmeurs of met de klantenservice. Natuurlijk kan het wel zo zijn dat een gesprek via de klantenservice niet helemaal vlekkeloos verloopt, maar om nou te beweren dat er grote problemen zijn..

Daarnaast vind je de meeste bekende bevindingen in dit topic, om even op jouw laatste vraag terug te komen. 

 

o ja aannames , als je vanaf dag 1 volop actief bent oa forum en buiten forum om weet je genoeg.. er k9mt niet zomaar een engineer bij huis


@Miriella maar waarom stap je dan niet naar een andere provider als het allemaal zo'n ramp is. Bij testen van de consumentenbond staat kpn altijd in de top 5. Dat zegt toch wel wat lijkt me. 90% van de problemen worden veroorzaakt door iets na het modem dus in het domein van de klant. 

Ga ik ook zeker doen. In december is het jaar om en jan ik weg. Ga ik zeker doen, ben helemaal klaar met kpn. Ik ben nu 6 maanden bij kpn en er heeft nog niks ook maar 1 dag goed gewerkt. Klantenservice heb ik ook niks aan. Oplossen doen ze niet.


Maar wat gaat er dan mis @Harry73? In het begin waren er veel opstartproblemen maar die zijn inmiddels wel voorbij. 


Ha @Harry73,

Maar wat gaat er dan mis @Harry73? In het begin waren er veel opstartproblemen maar die zijn inmiddels wel voorbij. 

Dit klopt als een bus! Mocht jij nog tegen problemen aanlopen en niet verder komen met de klantenservice, maak dan gerust een eigen topic aan. De community helpt je graag verder. 


@Miriella maar waarom stap je dan niet naar een andere provider als het allemaal zo'n ramp is. Bij testen van de consumentenbond staat kpn altijd in de top 5. Dat zegt toch wel wat lijkt me. 90% van de problemen worden veroorzaakt door iets na het modem dus in het domein van de klant. 

Ga ik ook zeker doen. In december is het jaar om en jan ik weg. Ga ik zeker doen, ben helemaal klaar met kpn. Ik ben nu 6 maanden bij kpn en er heeft nog niks ook maar 1 dag goed gewerkt. Klantenservice heb ik ook niks aan. Oplossen doen ze niet.

 

Deze topic is 1 jaar oud.

Advies, zie ook boven, maak een eigen topic.

En vermeld wat jouw problemen zijn.

Want de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) werkt momenteel best goed.

Vermeld in je eigen (nieuwe) topic) ook hoe hij is verbonden met de KPN modem / router (Experiabox of Box12) en uiteraard wat precies jouw problemen zijn.


Reageer