Skip to main content

Vanmiddag een monteur gehad die had ik online geregeld nu zijn de kosten 70 euro als het probleem bij mij ligt .

de kleuren van de tv vindt ik slecht na een nieuwe tv ontvanger de monteur zei het ligt aan in ogen ?hij vindt de kleuren defect en moet er aar aan wennen de nieuwe tv ontvanger die iedereen gaat ontvangen geeft eer kleuren dan mij tv waar Schijndel ijk an uitzenden ? Heb een LG drie oud heb de tv in de winkel die zijden de keuren zijn goed ,

maar nu moet ik wel 70 euro stelen en daar ben ik het niet mee eens mij tv is prima maar dus het ligt aan de ontvanger die is ons op gedrongen door de kpn .

wat hier mee te doen .

Gr Joop 

En zo gek lang gaan ze niet meer mee tegenwoordig.

Wow, een televisie kan gemakkelijk 10 jaar mee.

En zo gek lang gaan ze niet meer mee tegenwoordig.

Wow, een televisie kan gemakkelijk 10 jaar mee.

Ik hoop dat je gelijk hebt: https://www.consumentenbond.nl/tv/tv-reparatie#  


Ik vindt het advies om die €70 niet te betalen wel bijzonder slecht.

Die €70,- is/wordt absoluut onterecht in rekening gebracht en die "monteur" moet wat mij betreft op het matje geroepen worden want die is met zijn uitspraken  ("het ligt aan uw ogen" en "u moet er maar aan wennen") zijn boekje ver te buiten gegaan. De foto's die @Europaa geplaatst heeft spreken voor zich. Uiteraard doet @Europaa er verstandig aan om de factuur gewoon te betalen maar het terugvorderen van die onterechte kosten is mijns inziens volkomen legitiem.

Ik hoop oprecht dat er snel een moderator zal reageren die hier achteraan zal gaan.

 

Dank je .👍ga mijn best er voor doen .


En zo gek lang gaan ze niet meer mee tegenwoordig.

Wow, een televisie kan gemakkelijk 10 jaar mee.

 

Wow, was dat maar waar.

Mijn vorige tv, een Samsung, had het na 8 jaar begeven.

 

Ben het wel met je eens, dat een tv minimaal 10 jaar zou moeten kunnen meegaan. 


En zo gek lang gaan ze niet meer mee tegenwoordig.

Wow, een televisie kan gemakkelijk 10 jaar mee.

 

Wow, was dat maar waar.

Mijn vorige tv, een Samsung, had het na 8 jaar begeven.

 

Ben het wel met je eens, dat een tv minimaal 10 jaar zou moeten kunnen meegaan. 

ja mijn Samsung haalde dat niet eens volgens mij, het is overigens wat verwarrend levensduur en gebruiksduur van een tv. Als ik de gebruiksduur zo mag interpreteren dat het het de tijd is dat de tv echt in gebruik is, dan krijg ik weer hoop:-) 


@RobvdPoel De TV fabrikanten geven meestal alleen informatie over levensduur van het scherm (tussen 30000 en 60000 uur), dus met 24u per dag kan een scherm makkelijk 3-4 jaren vol houden. Maar als een klein onderdeel van 1ct na 2 jaren kapot gaat, kan je ook de TV weg gooien.


joop2011 schreef:

Mijn vorige tv, een Samsung, had het na 8 jaar begeven.

Ja, er zullen altijd wel televisies zijn die het eerder begeven maar dat wil niet zeggen dat de levensduur van een televisie niet gemakkelijk 10 jaar zou kunnen zijn.

In dat door @RobvdPoel aangehaalde artikel zie je dat de gemiddelde gebruiksduur van een Sony televisie 9 jaar is en dan praten we dus over een gemiddelde gebruiksduur. Daarbij is de reden van vervangen ook lang niet altijd dat de televisie het begeven heeft. Ze kunnen dus nog wel langer mee.

Bron


joop2011 schreef:

Mijn vorige tv, een Samsung, had het na 8 jaar begeven.

Ja, er zullen altijd wel televisies zijn die het eerder begeven maar dat wil niet zeggen dat de levensduur van een televisie niet gemakkelijk 10 jaar zou kunnen zijn.

In dat door @RobvdPoel aangehaalde artikel zie je dat de gemiddelde gebruiksduur van een Sony televisie 9 jaar is en dan praten we dus over een gemiddelde gebruiksduur. Daarbij is de reden van vervangen ook lang niet altijd dat de televisie het begeven heeft. Ze kunnen dus nog wel langer mee.

Bron

 

Wat wil je hiermee zeggen?

 

Die Samsung begaf het bij ons echt na 8 jaar.

En het was niet de goedkoopste model die we hadden.

Een Smart LCD tv met LED achtergrond verlichting (LED tv genoemd) 46”.

En toen werkte we allebei nog 40 uur per week, dus was hij niet zo vaak aan.

Gemiddeld denk ik ongeveer 4 uur per dag.

 

Gemiddelden zijn leuk, maar je hebt er niets aan.


joop2011 schreef:

Gemiddelden zijn leuk, maar je hebt er niets aan.

Het zijn mijns inziens juist de gemiddelden waar je een oordeel op kunt baseren en niet op het individuele geval.

Als je de recensies leest voor een artikel dan is er altijd wel iemand die maar 1 ster geeft, maar dat zegt natuurlijk niet zoveel als de gemiddelde score bijvoorbeeld 8 uit 10 sterren is. En als de gemiddelde score 4 sterren is en er een enkeling is die 9 sterren geeft, waar baseer je jouw keuze dan op? Ik ga sowieso voor het gemiddelde en niet voor die enkeling.


Vanmiddag een monteur gehad die had ik online geregeld nu zijn de kosten 70 euro als het probleem bij mij ligt .

de kleuren van de tv vindt ik slecht na een nieuwe tv ontvanger de monteur zei het ligt aan in ogen ?hij vindt de kleuren perfect  en moet er  aan wennen de nieuwe tv ontvanger die iedereen gaat ontvangen geeft meer  kleuren dan mij tv waarschijndelijk  niet kan uitzenden ? Heb een LG tv drie jaar oud heb de tv in de winkel  getest en daar waren de kleuren goed .

maar nu moet ik wel 70 euro betalen en daar ben ik het niet mee eens mij tv is prima maar dus het ligt aan de ontvanger die is ons op gedrongen door de kpn .

wat hier mee te doen .

Gr Joop 

 


Hallo @Europaa, welkom bij de KPN Community!

Ik moet je eerlijk zeggen, dat ik het ‘probleem’ niet zie. Maar ik geloof op het oordeel van alle community leden die actief zijn in dit topic. Als zij zeggen dat het beeld niet klopt, dan zal het zo zijn. Er zijn al een aantal hele goede tips gegeven! Is het inmiddels gelukt om daar naar te kijken?

Ook snap ik heel goed dat je de monteurskosten niet wilt betalen, omdat er niets is opgelost. Ik raad je aan om dit met de telefonische klantenservice te bespreken. Je kunt hen bereiken op 0800 0402.


Ik moet je eerlijk zeggen, dat ik het ‘probleem’ niet zie.

Dus jij ziet niet dat dit beeld echt verschrikkelijk is?

 


Hallo @Europaa, welkom bij de KPN Community!

Ik moet je eerlijk zeggen, dat ik het ‘probleem’ niet zie. Maar ik geloof op het oordeel van alle community leden die actief zijn in dit topic. Als zij zeggen dat het beeld niet klopt, dan zal het zo zijn. Er zijn al een aantal hele goede tips gegeven! Is het inmiddels gelukt om daar naar te kijken?

Ook snap ik heel goed dat je de monteurskosten niet wilt betalen, omdat er niets is opgelost. Ik raad je aan om dit met de telefonische klantenservice te bespreken. Je kunt hen bereiken op 0800 0402.

Ik kan het moeilijk uitleggen zo de monteur zij dat de ontvanger zo veel meer kleuren door geven hij noemde getallen waar ik niks mee kan het beeld was altijd normaal voor de nieuwe ontvanger in mijn ogen nu er fel . De monteur heb verder nergens naar gekeken lag aan mijn ogen 👀😎


Die monteur die moeten ze echt eens op cursus gaan sturen. Als jouw beeld zo is als in jouw bovenste screenshot dan Is dat werkelijk rampzalig, dat lijkt echt helemaal nergens op.

Hoe staan de beeldinstellingen op jouw TV+ Box.

Instellingen -> Beeld:

 

Instellingen -> Apparaat -> Apparaatvoorkeuren -> Weergave en geluid -> Schermresolutie:

 


@wjb Ik weet niet hoe het zou moeten zijn, dus vind het lastig te zeggen. Mijn vriend klaagt ook altijd over mijn PC monitor, maar ik zie het niet… Maar het gaat er niet om wat ik vind. Zoals ik al zei: ik vertrouw op het oordeel van anderen.

Het lijkt me inderdaad goed om de instellingen van @Europaa onder de loep te nemen. Kan je ons vertellen hoe jouw instellingen staan?


@wjb Ik weet niet hoe het zou moeten zijn, dus vind het lastig te zeggen. Mijn vriend klaagt ook altijd over mijn PC monitor, maar ik zie het niet… Maar het gaat er niet om wat ik vind. Zoals ik al zei: ik vertrouw op het oordeel van anderen.

Het lijkt me inderdaad goed om de instellingen van @Europaa onder de loep te nemen. Kan je ons vertellen hoe jouw instellingen staan?

Alles staat goed zij de monteur 


@wjb Ik weet niet hoe het zou moeten zijn, dus vind het lastig te zeggen. Mijn vriend klaagt ook altijd over mijn PC monitor, maar ik zie het niet… Maar het gaat er niet om wat ik vind. Zoals ik al zei: ik vertrouw op het oordeel van anderen.

Het lijkt me inderdaad goed om de instellingen van @Europaa onder de loep te nemen. Kan je ons vertellen hoe jouw instellingen staan?

Alles staat goed zij de monteur 

Maar hoe staat het nu echt ingesteld. Als die monteur zo'n erbarmelijke beeldkwaliteit bij je achterlaat en zegt dat je er maar aan moet wennen dan heb ik een hoge pet op van die monteur.

 

Heb je al eens een TV ontvanger van één van jouw buren aangesloten gehad?


@Europaa  Heb je inmiddels dit al geprobeerd?


@Europaa  Heb je inmiddels dit al geprobeerd?

Nog niet wacht op een nieuwe HDMI kabel van de kpn 


@Europaa  Heb je inmiddels dit al geprobeerd?

Nog niet wacht op een nieuwe HDMI kabel van de kpn 

Gewoon proberen. We zijn in digitaal tijdperk, dwz er bestaat 2 standen 0 - het werkt niet of 1 - het werkt. Een kabel heb geen invloed op beeld kwaliteit, wel of de bandbreedte. 


Reageer