Skip to main content
Beantwoord

Klopt het dat ik de TV app niet kan gebruiken in Noorwegen?

  • 17 March 2024
  • 16 reacties
  • 381 keer bekeken

Ik ben gisteren in de KPN winkel geweest, en daar werd mij verteld, dat voor mijn reis naar Scandinavië, Noorwegen NIET onder de EU valt en ik dus geen gebruik kan maken van de KPN+ app om tv te kijken.
klopt dat?

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Ja. Kijk maar op de site van de rijksoverheid:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/europese-unie/vraag-en-antwoord/welke-landen-horen-bij-de-europese-unie-eu

Noorwegen is geen EU.


...maar Noorwegen behoort wel tot de EER, de Europese Economische Ruimte, waardoor de meeste Europese regels er wel gelden, dacht ik @Krijg geen dagindeling, @Nick83.


EER of niet, Noorwegen is geen EU-land! De KPN TV App kun je niet gebruiken in Noorwegen. Dus antwoord op je vraag, ja, het klopt. Het is niet mogelijk.

'’Waarom krijg ik in de KPN TV app de melding dat het niet mogelijk is video’s te kijken buiten de EU?

Je kunt de KPN TV app overal openen en de gids bekijken, maar tv-kijken en video’s afspelen kan alleen in landen die bij de EU horen. Dat betekent dat het afspelen van video’s bijvoorbeeld niet kan in het Verenigd Koninkrijk (sinds 1 januari 2021 in verband met de Brexit), Noorwegen of Zwitserland. De landen van de EU zijn te vinden op de website van de Rijksoverheid.   '’

 

 


EER of niet, Noorwegen is geen EU-land!

Waarom krijg ik in de KPN TV app de melding dat het niet mogelijk is video’s te kijken buiten de EU?

Je kunt de KPN TV app overal openen en de gids bekijken, maar tv-kijken en video’s afspelen kan alleen in landen die bij de EU horen. Dat betekent dat het afspelen van video’s bijvoorbeeld niet kan in het Verenigd Koninkrijk (sinds 1 januari 2021 in verband met de Brexit), Noorwegen of Zwitserland. De landen van de EU zijn te vinden op de website van de Rijksoverheid.   

 

 

Klopt, het staat er inderdaad: kan dus niet. Helaas...


…. de vraag ging over TV kijken (en daar is verschil tussen EU en EER)

Je kunt de KPN TV app overal openen en de gids bekijken, maar tv-kijken en video’s afspelen kan alleen in landen die bij de EU horen. Dat betekent dat het afspelen van video’s bijvoorbeeld niet kan in het Verenigd Koninkrijk (sinds 1 januari 2021 in verband met de Brexit), Noorwegen of Zwitserland. De landen van de EU zijn te vinden op de website van de Rijksoverheid.   

 


Maakt niets uit. Video's of tv kijken via de KPN TV App kan niet in een land die geen onderdeel is van de EU. 


Klopt, zo was mijn reactie ook bedoeld. Het ging over het verschil tussen EU en EER.
Jij was alleen sneller 😅


De smart-TV app buitenshuis gebruiken | KPN Community


Hallo, ik heb een iets andere vraag.

ik lees dat je niet kan tv kijken in Noorwegen, maar wel de app kan openen en de gids kan bekijken.

kan ik dan ook opnames inplannen als ik in Noorwegen ben? Zodat ik dingen dan kan opnemen en later kan bekijken? 


Hoi @hannekie81 

Sinds 12 juni 2024 is ook tv en opnames kijken mogelijk in Noorwegen 👍😀

Wereldwijd kun je inderdaad opnames inplannen. 

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/2024/06/13/kpn-breidt-bereik-online-tv-met-3-landen-uit/

 


Dit is wat KPN er zelf over zegt.

Bron


Hoi @hannekie81 

Sinds 12 juni is ook tv en opnames kijken mogelijk in Noorwegen 👍😀

Wereldwijd kun je inderdaad opnames inplannen. 

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/2024/06/13/kpn-breidt-bereik-online-tv-met-3-landen-uit/

 

Wat goed om te horen!!

en ook fijn om te weten (als we ooit verder buiten Europa gaan) dat opnames inplannen altijd kan 😉


Wij zijn van de zomer in Noorwegen geweest en we hadden geen enkel probleem om te kijken via tv+.


Dan loopt die pagina van kpn achter op de realiteit @wjb .

Noorwegen kan inmiddels wel.

VK en Zwitserland zullen niet toegevoegd worden. 


Dan loopt die pagina van kpn achter op de realiteit @wjb .

Dat weet ik @PeterG , maar als KPN twee maanden terug aangeeft dat de teksten op de site en in de kennisbank aangepast zullen zijn zodra het mogelijk is om in alle EER landen televisie te kijken dan hoop ik dat KPN lering trekt uit mijn reactie en begrijpt waarom abonnees toch deze vraag blijven stellen,


We hadden er al achteraan gemaild dat deze info niet meer klopte. Helaas is het nog niet aangepast. Hier hebben we opnieuw melding van gemaakt. 


Reageer