Skip to main content

Ik heb 2 tv ontvangers en op eentje heb ik niet het kopje “Opgenomen” ….

Dit was eerst wel zo maar is ineens weg….

Welke tv ontvangers heb je? Beide dezelfde? 

Ja allebei dezelfde die nieuwe kleine zwarte

Goedemorgen @JanStaring , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)
We zijn inmiddels een paar dagen verder, speelt dit nog steeds? Heb je de desbetreffende tv ontvanger al eens een herstart gegeven? Vermoed dat dit vrij eenvoudig moet zijn op te lossen (en hopelijk is dat inmiddels ook al het geval). Laat je het ons even weten?

Heb het nog niet geprobeerd maar had al herstart gedaan.

Als het vrij eenvoudig op te lossen is, hoor ik graag hoe ;-)

Heb je geen “opgeslagen” meer bovenin het menu bij één (...) van de ontvangers?

Zijn de beide wel aangemeld op hetzelfde abonnementsnummer?

Bedankt voor de reactie. Ja zelfde abo nummer.. 

En het is nog steeds niet opgelost… al vaker herstart gedaan.

Gekke is, ik had eerst de app van kpn… maar die speelde destijds geen opnames af… dus toch maar een kabel getrokken naar de slaapkamer en toen kon het via de ontvanger wel….

Nu niet meer… maar … nu kan ik het op de app WEL weer…

Goedemorgen @JanStaring , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)
We zijn inmiddels een paar dagen verder, speelt dit nog steeds? Heb je de desbetreffende tv ontvanger al eens een herstart gegeven? Vermoed dat dit vrij eenvoudig moet zijn op te lossen (en hopelijk is dat inmiddels ook al het geval). Laat je het ons even weten?

Nog steeds niet opgelost helaas

Plaats eens een foto van het startmenu van die ontvanger:

Hij is precies zoals de foto hier, alleen dan zonder OPGESLAGEN

Heb even foto gemaakt

Tjee….

Zeker weten dat het abonnementsnummer op beide ontvangers hetzelfde is?

Check en vergelijk dit absoluut even via het tandwiel en dan informatie. Het abonnementsnummer staat dan bovenaan. Dat moet bij beide absoluut hetzelfde zijn. Om aan hetzelfde abonnement (het jouwe) gekoppeld te zijn.

Ik heb gecheckt en het abonnementsnummer is op beide ontvangers hetzelfde 

@JanStaring Dat is dan wel een vreemde combinatie inderdaad. Het opname pakket zit gekoppeld aan het accountnummer en staat los van de ontvangers. Staat het accountnummer ingevuld in het profiel? En mag een moderator deze aan mij doorsturen? Dan kijk ik graag op de achtergrond even mee. Als het mogelijk is graag ook de serienummers van beide ontvangers.

Hallo

Ja wat mij betreft mag een moderator dat doorsturen. 

De serienummers zijn : 722444012329  (deze heeft NIET opgeslagen in menu)

722445011446  (deze heeft WEL opgeslagen in menu)

Bedankt voor de inzet

Ik zie zo op het eerste oog geen bijzonderheden in de systemen staan waardoor dit zou kunnen gebeuren. Vanuit de administratie zouden beide ontvangers gewoon het opgeslagen mapje moeten hebben…

Ik heb net de ontvanger (zonder 'opgeslagen’ in het menu) verwijderd van het account en weer toegevoegd. Als deze een herstart krijgt, dan ontvangt deze weer opnieuw de gegevens en zou opgeslagen er weer tussen moeten staan (stand-by knop 6 seconden ingedrukt houden (wanneer de ontvanger aan staat) en dan in het menu kiezen voor herstarten). Mocht onverhoopt het menu item 'opgeslagen’ er nog steeds niet tussen staan na de herstart, dan kijk ik maandag met een collega verder. 

Moet ik beslist op de stand by knop drukken.. de ontvanger zit ingebouwd en dat is erg lastig..

Kan het ook via het menu daar staat ook de optie “herstart” ?

Of de stekker eruit?

Ik doelde op de knop van de afstandsbediening, maar via het menu een herstart uitvoeren is precies hetzelfde. Vooral lekker ingebouwd laten staan hoor :)

de ontvanger zit ingebouwd en dat is erg lastig..

Er is natuurlijk wel een kans dat het een omruil moet worden. Dan moet ie er toch uit. En waar(in) ingebouwd vraag ik me af. Hij zit m.i. in het kastje onder de tv of achter het scherm met de dubbelzijdige plaktape.

Workaround (denk ik tenminste) for the time being.

Als die ontvanger is aangemeld op je Google Acccount ga dan naar de Play Store. En download de app “KPN iTV”. Log in met abonnementsnummer en pincode. Benieuwd of dan wel opgeslagen beschikbaar is…. maar dat denk ik wel. (helaas zijn opnames van BBC First, VRT, ARD en ZDF niet beschikbaar via de losse app, maar de rest wel).

“Opgeslagen” staat er nog steeds niet tussen ;-(

De app werkt wel dat had ik als eerste, maar toen ineens werkte dat niet meer en heb ik weer kabel getrokken… dat ging tijdje goed maar nu niet meer dus….

De app moet het in principe dus ook kunnen blijven doen? Want dat doe ik het via de app….

Want de app heeft nu wel weer “opgeslagen” er tussen staan…

Zou toch het liefst een oplossing willen zodat beide kan, wat ook zou moeten toch?

Dat is dus de app die gewoon voor alle Android-TV en Google-TV apparaten beschikbaar is. En daardoor ook, naast de gewone TV+ launcher, op die box te zetten is.

Je hebt op de DIW7022 dan 2 mogelijkheden. Of via de TV+ LAUNCHER of via de los te downloaden KPN iTV app. Het is die app waar bij opstarten de groene golf omhoog gaat.

Ja die app heb ik

Wat bedoel je met TV+ Launcher… is dat ook een app op de tv?

TV+ launcher is de “ontvanger” waarmee gestart wordt. 

Ander herkenbaar verschil: in de launcher zitten radiokanalen. In de app zitten die niet.

De ontvanger die dus geen “opgeslagen” heeft? Of is er dan nog een andere manier?

Zie dat bijv ID opnames ook niet via app kunnen worden gekeken, moet dus echt via de ontvanger… 

Hoop dat er toch nog een oplossing voor is… zo'n kopje is ineens toch niet zomaar weg voorgoed??

Reageer