Skip to main content

Regelmatig zie ik hier topics waarin gevraagd wordt om zenders die momenteel niet (overal) bij KPN te zien zijn. 

Jaarlijks zijn er in de zomer (periode juni/juli) zenderwijzigingen. Welke zenders zouden jullie graag willen zien bij KPN TV en/of bij Digitenne? En welke zenders kun je wel missen?    

Geef ook vooral aan welke zenders jullie wel kunnen missen. Want de ruimte is beperkt en elke nieuwe zender kost ook geld wat uiteindelijk door de abonnees betaald moet worden.

 

Dus een gewenste zender noemen en een zender die dan daarvoor moet verdwijnen. 

 

 

@Berrie_Kaas 

Er zijn meer mensen die tv kijken en wel naar die zenders kijken.

Mag dat van jou niet? 

Je betaald maar € 10,-- per maand voor het basispakket van KPN met 65 zenders.

Dat is toch niet zoveel? 


@Berrie_Kaas

Er zijn meer mensen die tv kijken en wel naar die zenders kijken.

Mag dat van jou niet? 

Natuurlijk mag dat dat van mij, maar dat was de vraag van @Noordzee niet. Hij vroeg welke zenders voor jou (ik dus) mogen vervallen en welke je graag toegevoegd wilt zien. Die vraag heb ik beantwoordt.  Ik spreek zeker geen oordeel uit over wat anderen willen zien én horen.


Het is door meerdere mensen in diverse, eerdere topics al aangegeven: Een Spaanse zender zoals TVE toevoegen is heel wenselijk en eigenlijk zeer opmerkelijk dat dat ontbreekt. Dat mag bijv. in plaats van een Duitse zender in het Plus-pakket, aangezien het ook mogelijk is een extra Duits pakket aan te vragen...


100%NL tv in HD.dat zou nu ook nog kunnen. Graag dus die zender naar HD.is nu SD


Het is door meerdere mensen in diverse, eerdere topics al aangegeven: Een Spaanse zender zoals TVE toevoegen is heel wenselijk en eigenlijk zeer opmerkelijk dat dat ontbreekt. Dat mag bijv. in plaats van een Duitse zender in het Plus-pakket, aangezien het ook mogelijk is een extra Duits pakket aan te vragen...

Ik denk dat het KPN zou sieren als ze een EU pakket op zouden nemen. We leven toch niet meer in 1945. 


@dommeke 

Wat versta jij onder een EU pakket?


@dommeke

Wat versta jij onder een EU pakket?

De EU is een afkorting van de Europese Gemeenschap. Voor 1795 was er de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden een samengaan van 7 provincies (landen) 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Republiek_der_Zeven_Verenigde_Nederlanden

Dit vormde de basis van het huidige Nederland. De EU is net zo iets. 

Er is (gelukkig) geen uniforme EU zender, maar binnen onze huidige gemeenschap zijn er wel heel veel zenders die een beeld geven van de gemeenschap waarin wij leven. Het zijn onze medeburgers. De UK is uit de EU getreden en is nu een 3e Wereldland. 

De buurlanden hebben alle zenders (net als Nederland en Belgie samen), die een beeld van hun land geven), vaak hebben deze ook ondertiteling en soms zelfs in het Nederlands.

Laat KPN in Nederland nu eens niet achterop lopen en mee willen werken aan de totstand komen van een beter begrip met onze EU medeburgers door een EU pakket aan te bieden. 
 


@dommeke 

Bedankt voor de geschiedenis les, maar dat wist ik al.😉

Maar wat bedoel je met een EU pakket voor televisie?

 

Welke zenders mis jij en welke wil je er graag bij hebben?


@dommeke

Bedankt voor de geschiedenis les, maar dat wist ik al.😉

Maar wat bedoel je met een EU pakket voor televisie?

 

Welke zenders mis jij en welke wil je er graag bij hebben?

Zouden we dat niet in eerste instantie aan KPN overlaten. Ik ga er niet van uit dat ze geen verstand van TV zenders hebben. Die kennis heb ik momenteel niet en ik heb geen sataliet meer. Ik weet echter dat er velen zijn. Mensen als @Noordzee kan als de tijd daar voor is, de KPN als dat toch nodig zou zijn best ondersteunen.  Maar ik bedoel geen zenders zoals het Franse TV2 dat een overdaad aan nagesynchroniseerde Engelstalige films uitzend. 


@dommeke 

KPN weet graag wat wij als klanten willen zien.

Ze kijken ook naar deze topic.

De kans is groot dat ze enkele of een paar suggesties overnemen.

 

Op mijn lijstje staat:

Meer Engelstalige zenders. o.a. graag BBC3 en BBC4 en indien mogelijk meer (ook Ierse bijvoorbeeld).

Meer 4K zenders (ook al heb zelf het 4K pakket niet)😉

En voor de radio KINK.


Mag wel wat meer Duitse zenders bij en Belgie zenders bij muziek zit er genoeg op 


Mag wel wat meer Duitse zenders bij en Belgie zenders bij muziek zit er genoeg op 

Vind je 15 Duitse zenders (bij afname Duits zenderpakket) niet genoeg, @JansIe h ??? Geen enkele provider heeft er zo veel.
Welke Duitse zender mis je nog? Het is makkelijker als je zenders noemt.

https://www.kpn.com/televisie/pakketten/duits-pakket.htm

Verder zouden eventueel nog de Franstalige publieke zenders kunnen inderdaad.


 

Ze kijken ook naar deze topic.

De kans is groot dat ze enkele of een paar suggesties overnemen.

Dan hebben ze in 2022 er niet veel mee gedaan met dat topic. Er is geen zender bijgekomen en geen HD opwaardering na 1 juli.

Zullen ze dan dit jaar wel gaan kijken naar dit topic en er iets mee doen? 😉


Van mij mogen verdwijnen: Al jazeera, france 2, rtv-7

Ik zie graag NHK World Japan en TVE komen.

https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/

Veel variatie zoals reizen, koken, sport, wetenschappelijke, maatschappelijke programma’s over Japan en de rest van de wereld. Ik kijk deze zender nu via de telefoon en de smart tv. 

#neverziggo


TVE (Television Española) erin en True Amateurs eruit 🙏🏻


Ik zou graag History 2 (als dat kan natuurlijk) toegevoegd zien worden. Ben nu wel uitgekeken op alle herhalingen op History Channel zelf. Bijna geen history meer te zien op dat kanaal..


Ik ben met je eens dat History weinig met historie van doen heeft. Dan kan je beter op National Geographic kijken. 

Ik zou graag History 2 (als dat kan natuurlijk)

Helaas kan dat niet, @Lucie1972 . Eigenaar A&E stelt deze niet beschikbaar in de Benelux.

Quote van die site

Het aanbod in de Benelux bestaat uit HISTORY Channel, HISTORY Channel HD en Crime + Investigation.

Het is dus helaas geen realistisch verzoek. 


Ik zit met internet op KPN (voorheen XS4ALL). Ik overweeg ook om met tv naar KPN te gaan, en zit nu bij ZIGGO. Maar ik mis bij KPN TV5 monde. Iedere maandagavond is er een interessant programma waar ik vaak naar kijk. Zolang KPN TV5 monde niet opneemt in het pakket blijf ik toch maar bij ZIGGO.


@Noordzee 

Kan jij, als je tijd hebt, een lijstje maken met de wensen?

Dan staat alles weer mooi overzichtelijk bij elkaar.

Alvast mijn hartelijke dank. 


Hallo @pieterb27 ik zit nu sinds 2018 bij Telfort/KPN en niet meer bij Ziggo, maar heb nog steeds tv-signaal van Ziggo, dat zal bij jou straks niet anders en kun je toch TV5 blijven kijken.

 


Maar het houdt wel een keer op @JanD . Hier is het Ziggo signaal bij iedereen die geen Ziggo had in maart 2021 afgesloten.


Hallo @pieterb27 ik zit nu sinds 2018 bij Telfort/KPN en niet meer bij Ziggo, maar heb nog steeds tv-signaal van Ziggo, dat zal bij jou straks niet anders en kun je toch TV5 blijven kijken.

 

Ik wil jullie niet verontrusten maar als in ons appartementencomplex iemand Ziggo opzegt komt men enkele weken nadien de betreffende aansluiting in de centrale kast 'afdoppen' waarmee het signaal definitief stopt, incl. TV5 uiteraard 😉.

Ps. We zijn wel een beetje off topic geraakt 😞


Zie ook hier.

Je kan ook TV5 hier kijken, als ik het goed heb.

 

Als het goed is, maakt KPN in mei of juni bekend welke zenders erbij komen en welke zenders er verdwijnen per 1 juli 2023.


Eh, wat is ‘hier’ @joop2011 . Link vergeten?


Sorry @PeterG 

 

zie hier.