Skip to main content

Regelmatig zie ik hier topics waarin gevraagd wordt om zenders die momenteel niet (overal) bij KPN te zien zijn. 

Jaarlijks zijn er in de zomer (periode juni/juli) zenderwijzigingen. Welke zenders zouden jullie graag willen zien bij KPN TV en/of bij Digitenne? En welke zenders kun je wel missen?    

Geef ook vooral aan welke zenders jullie wel kunnen missen. Want de ruimte is beperkt en elke nieuwe zender kost ook geld wat uiteindelijk door de abonnees betaald moet worden.

 

Dus een gewenste zender noemen en een zender die dan daarvoor moet verdwijnen. 

 

 

WWE network en wat mij betreft turkse  ,marokaanse italiaanse franse spaanse duitse tv zenders eruit


WWE network en wat mij betreft turkse  ,marokaanse italiaanse franse spaanse duitse tv zenders eruit

 

Dat is heel erg egoïstisch.

Er zijn kijkers voor deze zenders.

Vooral de Duitse zenders worden veel bekeken.

(niet door ons, wij geven de voorkeur aan Engelstalige zenders. 😉


Hier wordt het wel tijd voor:

NPO 1 Extra (81) in het basispakket (heel fijn voor de vele slechthorenden met het journaal in gebarentaal om 20:00 uur!)

Terugkijken beschikbaar stellen op de Vlaamse zenders. Dit is voor Nederland niet verboden. Andere providers doen het al jaren. (Ziggo, T-mobile, NLziet)


Stingray Lite TV is ook wel een lekker muziekzendertje. Afwisseling van de jaren 80 tot aan nu. Sluit een nieuw contract af met Stingray en geef nog meer door aan je klanten dan alleen de thema radiozenders. 

En SD is niet meer van deze tijd. Dus (indien beschikbaar bij de zenders) opwaarderen naar HD.

Zullen we het horen voor aankomende donderdag of gaan ze ons weer negeren. Het wordt spannend!


"En SD is niet meer van deze tijd. Dus (indien beschikbaar bij de zenders) opwaarderen naar HD."

Welke zenders nu in SD denk je daarbij aan @Sebas14 ?

Alle zenders die kpn in HD binnenkrijgt geven ze bij mijn weten ook HD door. Daar is momenteel maar één uitzondering op: TV Oranje. Die kan in HD, maar kpn heeft (krijgt) 'm SD nog.

 


100%nl is ook nog in sd  niet in HD zou leuk zijn als deze zender ook in HD komt. 


"En SD is niet meer van deze tijd. Dus (indien beschikbaar bij de zenders) opwaarderen naar HD."

Welke zenders nu in SD denk je daarbij aan @Sebas14 ?

Alle zenders die kpn in HD binnenkrijgt geven ze bij mijn weten ook HD door. Daar is momenteel maar één uitzondering op: TV Oranje. Die kan in HD, maar kpn heeft (krijgt) 'm SD nog.

 

ONS is ook in HD beschikbaar en wordt niet in HD door gegeven. Dus er zijn meer uitzonderingen. 


Welke zenders nu in SD denk je daarbij aan @Sebas14 ?

Alle zenders die kpn in HD binnenkrijgt geven ze bij mijn weten ook HD door. Daar is momenteel maar één uitzondering op: TV Oranje. Die kan in HD, maar kpn heeft (krijgt) 'm SD nog.

 

Inderdaad wat @Gertjan Woudenberg ook al zegt is ONS ook in HD. Dat zijn dus al 2 zenders die naar HD kunnen. Mag wel hoor na 1,5 jaar geen wijzigingen bij KPN TV 😊


En hoeveel zin heeft HD bij ONS @Gertjan Woudenberg en @Sebas14 ?

Die programma's uit de jaren 80 en 90 worden er niet scherper van. 

Kijk maar naar 192TV. HD maar clips van de vorige eeuw. 


En hoeveel zin heeft HD bij ONS @Gertjan Woudenberg en @Sebas14 ?

Die programma's uit de jaren 80 en 90 worden er niet scherper van. 

Kijk maar naar 192TV. HD maar clips van de vorige eeuw. 

Je hebt wel gelijk @PeterG 
Maar het beeld wordt sowieso beter als het in HD wordt uitgezonden, 'heb het zelf gezien bij onze oranje vriend.
Ook ik ben er voorstander van, maar ja wie ben ik?...😋

off topic verwijderd


En hoeveel zin heeft HD bij ONS @Gertjan Woudenberg en @Sebas14 ?

Die programma's uit de jaren 80 en 90 worden er niet scherper van. 

Kijk maar naar 192TV. HD maar clips van de vorige eeuw. 

Het beeld wordt er inderdaad wel beter op, net zoals @huistijger ook al aangaf. De resolutie gaat omhoog dus het beeld wordt zeker beter. Ik zie het verschil ook duidelijk bij Ziggo dat ik wekelijks eens even bekijk bij anderen.

Het gaat erom dat de provider de hoogst mogelijke kwaliteit doorgeeft aan de klant. Is de aanvoer van de zender HD, dan doorzetten in HD naar de klant.


Ik zou graag een Hard Rock tv zender erbij willen.

En zoals ik al een paar keer had vermeld op Radio KINK  toevoegen.


WWE network en wat mij betreft turkse  ,marokaanse italiaanse franse spaanse duitse tv zenders eruit

 

Dat is heel erg egoïstisch.

Er zijn kijkers voor deze zenders.

Vooral de Duitse zenders worden veel bekeken.

(niet door ons, wij geven de voorkeur aan Engelstalige zenders. 😉

Maar wel de bedoeling van dit topic. Geef gewenste nieuwe zenders aan en dan ook zenders die wat jou betreft wegkunnen.

Zo heb ik in de eerste reactie van dit topic TLC, Comedy Central en True Amateurs opgegeven als zenders die wat mij betreft mogen verdwijnen uit het zenderpakket. En die zenders zullen vast ook kijkers hebben. 

KPN kan niet 10.000 zenders doorgeven, dat wordt onbetaalbaar. 


Joop2011: Ik zou graag een Hard Rock tv zender erbij willen.

Misschien handig er 1 of 2 bij naam te noemen. En de zender moet ook in Nederland doorgegeven willen worden. Kost ze namelijk wel extra muziek rechten. 

Ook voor KINK geldt hetzelfde. Extra kosten aan rechten. Ze hebben al heel veel mogelijkheden. De app van TuneIn kun je direct op de box zetten van uit de Google Play Store. 

https://kink.nl/luister-naar-kink

Welkom in de 21-ste eeuw. Het hoeft niet meer ouderwets via een provider. 

Via internet en ook via deze Android-TV box kun je 10.000-en radiozenders van de wereld binnen halen!

Zelf heb ik ook FIP radio, best populair bij provider Ziggo, aan via de app MyTuner die ik heb gedownload. 

Dit topic is mijns inziens het handigst voor televisie zenders. 

 


En weer blijft het verdacht stil van de klant van KPN. Dus waarschijnlijk weer geen zenderwijzigingen, net als vorig jaar. Valt me erg tegen van KPN. 


Waarom zouden er zenderwijzigingen móeten zijn?

Het aanbod is een beetje verzadigd t.o.v. wat er ingekocht kan worden. En wat kpn wil betalen aan de zenders.

Ook bij de grote concullega wordt er geen zender toegevoegd. Alleen 2 fzenders (Tommy Teleshoppen 24/7 en CGTN) verwijderd en één zender (NPO 1 Extra) gaat naar hun basispakket.

Bij T-mobile vind ik ze ook niet.

Er gaan i.i.g. geen zenders weg per 1 juli. Dat dient een maand tevoren worden aangekondigd. Erbij kan op kortere termijn.


Dan moet je er wel bij vertellen dat Ziggo vorig jaar al meerdere zenders heeft toegevoegd. Met name Filmbox en The Curiosity Channel zou ik graag toegevoegd zien. Bovendien is het basispakket bij Ziggo sowieso groter. Dan is de vergelijking pas eerlijk. 


France2 mag van mij vervangen worden voor TV5. Onbegrijpelijk dat die wijziging enkele jaren terug is gedaan. Franse audiospoor bij Arte zou ook fijn zijn.


TV5 Monde terug in het basispakket! (zoals overigens ook bij de andere Nederlandse (van KPN onafhankelijke) providers.


TV5 Monde terug in het basispakket! (zoals overigens ook bij de andere Nederlandse (van KPN onafhankelijke) providers.

 

Begrijp ik niet.

Zie ook hier.

Zo te zien is TV5 Monde alleen via Ziggo en T-mobile te zien. 

Bij Ziggo in SD en bij T-mobile ook in HD.

 

P.S.

Wij keken nooit naar TV5.

 

 


Op tv graag tv5, omdat de films daar ondertiteld worden. Mijn Frans is niet goed genoeg om het zonder ondertiteling te volgen.

Verder een muziekzender met Indie / Alternatieve Rock.

BBC3 en 4

Ons inderdaad in HD, de beeldkwaliteit is belabberd.

Zo mogelijk ook de Waalse zenders met ondertiteling (als die er is).

Op de radio Morow Classic Rock, Kink en Waterstad FM. Maar dat is wat mij betreft minder belangrijk, met een internetradio kun je vrijwel alle zenders ter wereld ontvangen.


Ik kan geen Morow Classic Rock via Google vinden @makzzz .

Bedoel je misschien Arrow Classic Rock? Die zit op kanaal 814.


@PeterG Oh, de naam is weer eens veranderd. Heet nu Morow The Progressive Rock Radio.

https://www.morow.com/


@PeterG Oh, de naam is weer eens veranderd. Heet nu Morow The Progressive Rock Radio.

https://www.morow.com/

Wel gek dat het via google nog 0 resultaat geeft.

https://www.google.com/search?q=morow+classic+rock

Maar goed, hij zit er dus al op.


@PeterG Misschien houdt jouw Google niet van Symfonische Rock 😉