Skip to main content

Komt de Ziggo Go app ook beschikbaar als app bij apps op TV zodat ik geen laptop o.i.d. hoef aan te sluiten op mijn televisie. Ik heb nl. geen smart TV.

De Ziggo GO app is van Ziggo, niet van KPN. KPN heeft dan ook niets te zeggen over het wel of niet aanbieden van die app op een smart TV. KPN zal er uiteraard ook niet voor kiezen om die app op haar TV ontvangers aan te bieden.


Bij KPN TV+ is deze als app toe te voegen. 
Als je geen TV+ hebt kun je je laptop misschien ook met een HDMI kabel aansluiten op je TV. 


En anders koop je een Chromecast Google TV en zet je de Ziggo GO app daar op.


KPN heeft ook apps van andere aanbieder geïnstalleerd. (Disney+, Youtube, Netflix, etc.). Dus ik zou niet weten waarom KPN de Ziggo GO app niet zou willen installeren.

Ik heb een Google TV Chromecast, Maar dat is geen goed idee @wjb , want dan moet je een Ziggo verbinding hebben. Casten kan wel vanaf de app op je telefoon, want dan geldt die restrictie niet.

Het aansluiten van een laptop vind ik teveel gedoe voor een potje voetbal. Het zou zo gemakkelijk zijn als je met de afstandbediening van KPN de app kan starten en voetbal kan kijken. Maar misschien moet ik overstappen naar KPN TV+


KPN heeft ook apps van andere aanbieder geïnstalleerd. (Disney+, Youtube, Netflix, etc.). Dus ik zou niet weten waarom KPN de Ziggo GO app niet zou willen installeren.

Ik wel. Ziggo is een directe concurrent van KPN. Disney+, Youtube, Netflix niet.

Bovendien zou Ziggo die app zelf moeten maken. Die kan KPN niet zomaar ergens downloaden ofzo, die moet voor die oudere tv ontvangers specifiek gemaakt worden. Ziet u het al gebeuren dat Ziggo dat gaat doen? Nee toch?


Zoals ik al leest, je hebt helaas geen Smart tv, maar er zijn legio oplossingen (gelukkig). 

 

  1. Zet je abonnement om naar KPN tv+

  Dan krijg je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

  Dat is een Android Mediabox en daar kan je hem downloaden en toevoegen (zo heb ik   het gedaan)

 

  1.  En / of zet hem op de Chromecast Google TV gezet.
  1. En op de Mobiel en / of tablet. (dan kan je hem casten naar de “oudere” Chromecast, maar ook naar de nieuwe. 

 

En KPN heeft hier geen invloed op.

En Ziggo is natuurlijk de grootste concurrent van KPN.😉

 

P.S.

Welke KPN tv ontvanger heeft u @Vinfo 


Of zet je abonnement om naar KPN tv+

Dan krijg je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

De Ziggo GO app zal, zonder VPN verbinding naar een Ziggo thuisnetwerk, niet werken op de TV+ Box van KPN. @Vinfo geeft immers al aan dat de Ziggo GO app ook niet werkt op een Chromecast Google TV. Dat is ook wel logisch want, net als KPN met de smart TV app, wil Ziggo dat die app alleen thuis gebruikt wordt.


Of zet je abonnement om naar KPN tv+

Dan krijg je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

De Ziggo GO app zal, zonder VPN verbinding naar een Ziggo thuisnetwerk, niet werken op de TV+ Box van KPN.@Vinfo geeft immers al aan dat de Ziggo GO app ook niet werkt op een Chromecast Google TV. Dat is ook wel logisch want, net als KPN met de smart TV app, wil Ziggo dat die app alleen thuis gebruikt wordt.

 

Wat bedoel je @wjb 

 

Ik heb hem perfect werkend op de Sagemcom DIW7022.

Ik heb me aangemeld op de Ziggo Go Free. 

 

En hij werkt ook perfect bij mij op de Chromecast Google tv, daar heb ik hem ook al opgezet.

 

Ook op de Samsung Tablet werkt hij perfect.

 

P.S.

Ik werk niet met een VPN of zo. 


Ziggo GO free werkt inderdaad maar verder niet. Je kunt daarmee dus alleen die voetbal zenders kijken, verder niet.


Bij mij werkt de Ziggo Go app ook prima op de TV+. Aanbod is minimaal maar wel leuk om te hebben voor het geval dat. Als vanaf augustus alle Europese voetbal inderdaad alleen op Ziggo te zien is, dan zit er voor mij niks anders op dan het Ziggo Sport pakket weer te activeren, zodat ik zelf kan kiezen welke wedstrijd ik wil zien. 


Ziggo GO free werkt inderdaad maar verder niet. Je kunt daarmee dus alleen die voetbalzenders kijken, verder niet.

 

Meer hoef ik ook niet te zien.

Ik ga er absoluut niet voor betalen, ook al hou ik van voetbal.

 

Wat kan je zien, via de Ziggo Go Free app:

De Champions League, Eufa league Cup en Conference league kan je de wedstrijden zien waar de Nederlandse clubs in spelen en de finale.

(pas na 1 augustus 2024)

 

Meer niet helaas, maar het is een slimme zet van Ziggo.

Hoewel ik me afvraag of ze er echt veel klanten door winnen.

Toekomst zal het leren. 

 


joop2011 schreef:

Meer niet helaas, maar het is een slimme zet van Ziggo.

Hoewel ik me afvraag of ze er echt veel klanten door winnen.

Het is geen slimme zet van Ziggo maar een verplichting waar Ziggo aan moet voldoen.

Wedstrijden van Nederlandse clubs uit de UEFA Champions League en UEFA Europa League moeten immers verplicht op een open net te zien zijn. Als die verplichting er niet was geweest dan hadden ze Ziggo GO free ook vast niet aangeboden.


@joop2011 Ik heb nog een Arcadyan mediabox van KPN. Dus de overstap naar de KPN+ mediabox is zeker het overwegen waard als ik dat zo lees. Weet je soms of de opnames behouden blijven als je overstapt naar KPN+ met TV zenders?


Opnames blijven bewaard.

Maar je kunt de Ziggo GO app dus ook op jouw Chromecast Google TV plaatsen en je voor Ziggo GO free aanmelden om die UEFA voetbalwedstrijden te zien.


joop2011 schreef:

Meer niet helaas, maar het is een slimme zet van Ziggo.

Hoewel ik me afvraag of ze er echt veel klanten door winnen.

Het is geen slimme zet van Ziggo maar een verplichting waar Ziggo aan moet voldoen.

Wedstrijden van Nederlandse clubs uit de UEFA Champions League en UEFA Europa League moeten immers verplicht op een open net te zien zijn. Als die verplichting er niet was geweest dan hadden ze Ziggo GO free ook vast niet aangeboden.

 

@wjb

Sorry, dat bedoelde ik er niet mee.

Ik bedoelde dat Ziggo op deze manier klanten erbij hoopt te krijgen die dan gratis wel de overige Europese wedstrijden van niet Nederlandse clubs kunnen zien. 

 

Je hebt 3 keuzes (denk ik)

  1. Ziggo Go Free en alleen de wedstrijden met Nederlandse clubs (zie ook boven) en de 3 finales.
  2. Ziggo Sport abonnement nemen om alles te kunnen zien en zelfs meerdere sproten.
  3. Overstappen naar Ziggo om meer voetbalwedstrijden te kunnen zien (of je dan wel alles gratis kan zien weet ik niet 100% zeker. 

joop2011 schreef:

Sorry, dat bedoelde ik er niet mee.

Ik bedoelde dat Ziggo op deze manier klanten erbij hoopt te krijgen die dan gratis wel de overige Europese wedstrijden van niet Nederlandse clubs kunnen zien.

Dat had ik ook precies zo begrepen.

Maar dat is dus niet de reden van Ziggo geweest om Ziggo GO free te starten. De enige reden is dat Ziggo verplicht is om voetbalwedstrijden van Nederlandse clubs in de UEFA competities op een open netwerk beschikbaar te stellen. Als die verplichting er niet was geweest dan was er ook nooit een Ziggo GO free gekomen.

 

joop2011 schreef:

Je hebt 3 keuzes (denk ik)

  1. Ziggo Go Free en alleen de wedstrijden met Nederlandse clubs (zie ook boven) en de 3 finales.
  2. Ziggo Sport abonnement nemen om alles te kunnen zien en zelfs meerdere sproten.
  3. Overstappen naar Ziggo om meer voetbalwedstrijden te kunnen zien (of je dan wel alles gratis kan zien weet ik niet 100% zeker.

Als absolute voetbalhater kies ik voor de vierde optie en dat is "links laten liggen".


Hoi @wjb 

Het eerste deel, helemaal mee eens.

het tweede deel, dat wist ik. 😉


Reageer