Skip to main content

Komt er ooit een afstandsbediening waar ik en mijn hele Samsung smart tv en de tv+ box kan bedienen? Dus ook de apps op mijn Samsung smart tv aangezien ik deze prefereer boven de apps op de box ( om de inmiddels bekende redenen 😉)

Euh, welke box heb je dan?

De Arris VIP2952 en de Arcadyan HMB2260 zijn volledig met de Samsung afstandsbediening te gebruiken.

Een kpn afstandsbediening zal wat betreft een tv-toestel nooit meer dan aan/uit, volume en bronkeuze ondersteunen.


Staat toch echt in mijn bericht welke box ik heb 😉

ik hoop dus op ondersteuning voor de Samsung remote voor de 7022. Steeds wisselen van AB is ruk.


Oh, ik schrijf het met hoofdletters TV+ dus overheen gelezen. Gelezen als tv box.

De apps in de TV+ box zijn prima. Ik zie het bezwaar niet om dan juist de kpn ab te gebruiken en de tv alleen als scherm/speaker.

Overigens ligt het niet aan KPN dat de plus box niet via CEC werkt met Samsung. Ook met mijn Nokia 8000 werkt dat niet. Beide boxen doen het wel op de Sony (2016) en Philips (2012) tv.

Mijn volgende tv zal ook zeker geen Samsung zijn. Diverse apps die ik gebruik zijn alleen voor Android-TV beschikbaar en heb ik dus op de Sagemcom en de Nokia 8000.

Sterker nog: eerst had ik de Nokia op de Samsung (omdat ik Tizen beperkt vind) met de Arris VIP2952. Nu kan dat dus alleen de KPN TV+ box zijn! En is dat ook zo.

 

Je zegt bekende redenen om de apps in de Android-TV box van kpn niet te gebruiken. Ik weet echter geen '’bekende'’ redenen.

De apps in de HD-ontvangers zijn juist brak. Daarom indertijd de Nokia. Die in de 4k ontvangers van kpn werken prima.


Ik heb dat al eens eerder uitgelegd, de apps zijn niet prima. Ik denk dat ik iets veeleisender ben dan de gemiddelde gebruiker.

-je moet HDR weer inschakelen in de opties als je switched van lineair  tv kijken naar bv Netflix om te kunnen genieten van HDR in Netflix en andere streaming diensten.

-ik moet het geluid terugzetten van passthrough naar automatisch omdat anders dolby atmos niet naar voren komt in oa Netflix 

-dynamische refresh rate wordt niet ondersteund in Android 11

 

alle bovenstaande problemen heb je niet als je de interne smart tv apps gebruikt. Vandaar dat ik ongelofelijk graag de 7022 zou willen bedienen met mijn Samsung afstandsbediening zodat ik niet steeds hoef te switchen.

 

edit: -

ik zou pas de apps op de box gebruiken als dynamische refresh rate ondersteund wordt (dat betekent update naar Android 12)

-de lipsync problemen verholpen worden met geluid op automatisch zodat dolby atmos direct zichtbaar is in Netflix 

-automatisch HDR goed werkt (ik begreep dat hieraan gewerkt wordt.

 


Ach, je hoeft nooit 2 afstandsbedieningen tegelijk te gebruiken.

Als je de apps in je Samsung gebruikt is die van de tv voldoende.

Als je de ontvanger gebruikt is die van kpn voldoende. Want regelt ook geluid en aan/uit van de tv.

Ik denk dat het sneller is om een nieuwe tv te kopen dan dat Samsung het mogelijk heeft gemaakt om Android-TV boxen via CEC goed te bedienen. Want dat is knudde. Mijn volgende TV is zeker geen Samsung meer. Maar hij is pas 4 jaar oud en werkt nog prima. Mijn 2 vorige smart-tv's zijn qua smart over datum. Philips uit 2012 en Sony uit 2016.

Mijn huidige keuze zou dan een Sony zijn met Android-TV. Want dan is de box ook ondersteund. Of er een smart-loze tv is met goede CEC ondersteuning voor Android-TV boxen heb ik nooit uitgezocht.

Ik heb nooit frame rate problemen gezien op de Nokia 8000.


Maar jouw Nokia 8000 heeft als het goed is inmiddels Android 12

 https://www.reddit.com/r/AndroidTV/comments/17az3sa/update_nokia_streaming_box_8000_to_android_12/

ik weet dat bij de shield tv drr wel werkt ondanks Android tv 11.

Maar het is wel prettig om 1 afstandsbediening te hebben voor alles hoor, dat moet je niet bagataliseren.


Ik bagetelliseer niks. Ik vind het alleen prettiger om in de hand te hebben, letterlijk, wat ik ook bedien.

En zoals ik zei: het zijn er nooit 2 tegelijk.


Tja ik kijk niet de hele avond lineaire tv en ook niet de hele avond streaming, daarom zou ivm het swtchen 1 ab erg handig zijn.


Euh, tja. De KPN iTV app in je Samsung?


Het lijkt erop dat kpn een eeuwig durende overeenkomst met Tech4home heeft om tot het einde der tijden de lange witte, inmiddels wat ouderwets ogende, en imho spuuglelijke en niet erg handige afstandsbedieningen af te nemen, maar over smaak valt te twisten. Tech4home maakt ook erg mooie afstandsbedieningen, die qua uiterlijk veel beter passen bij de nieuwe TV+ Box (en ook bij de oudere).

Of kpn ooit met een afstandsbediening komt, waarmee de televisie volledig valt te bedienen? Ik zou daar niet op wachten. Ik denk dat het beter is, rond te kijken voor een goede universele afstandsbediening.


Euh, tja. De KPN iTV app in je Samsung?

Heb ik wel maar ja dan heb je geen stream van 14mb en geen 5.1 geluid

 zou dat beschikbaar komen via de app dan zou ik het kastje in de kast zetten.


@PeterG werkt de kpn afstandsbediening trouwens wel op de Nokia 8010? Of de Nokia afstandsbediening op de tv plus box ?


Mogelijk wel. Beide Android-TV boxen. 

Een forummer gebruikt een kpn afstandsbediening op de Chromecast Google-TV. Ik weet even niet meer wie.


Ik ben eigenlijk heel benieuwd of je met 1 afstandsbediening beide boxen zou kunnen bedienen. Aangezien de Nokia Android 12 krijgt zou dat wel een leuke optie ernaast zijn.


Een afstandsbediening voor beide boxen gaat echt niet lukken Piet. Ook op de nokiabox kan maar één afstandsbediening gekoppeld worden met Bluetooth en die afstandsbediening kan dan niet ook met een andere box gekoppeld worden. Omdat niet alleen de Nokia of kpn Box maar één afstandsbediening toelaat; andersom is ook het geval.


Was ik al bang voor, ik hoopte dat dit Nokia wellicht ook een extra IR zou hebben voor de Nokia zelf.. en cec werkt denk ik ook niet

Hopelijk komt er spoedig Android 12 tv maar de box en juiste lipsync op automatische instelling zodat Dolby Atmos ook werkt.