Skip to main content

Ik zie dat Viaplay via de kpn beschikbaar komt, maar ik zie  alleen aankondigingen via een smart TV of extra box van Apple/Google.

Komt deze niet via de gewone KPN box beschikbaar zoals Ziggo sport?

 

Tja, noem het opstart problemen, alles moet ergens beginnen, die app komt er vanzelf en als je je een beetje ingelezen had had je alles al geweten over hoe het nu gaat en verder moet.


Het is een klein kunstje om Viaplay op de decoder te zetten, YouTube,Netflix, Videoland enz

staat er toch ook op. Jullie doen hier veel abonnee’s van Kpn een enorm plezier mee. 

Ik heb een oudere tv, en ga echt niet voor Viaplay een nieuwe tv kopen.

Ik houd mijn abonnement tot augustus aan, en mocht het dan nog niet op de decoder staan dan stop ik er mee.

Dus Kpn zet Viaplay op de decoder jullie doen daar heel veel mensen een plezier mee

KPN gaat echt niet investeren in hun ouderwetse decoder (tv-ontvanger).
KPN kan niet op tegen Google TV (Chromecast V4 tv-ontvanger) of Apple TV
Waar jezelf je app's  kan op installeren die je zelf gebruikt.                                         
KPN kan niet op tegen TV-leveranciers die een moderne tv-ontvanger standaard installeren op hun tv's
Waar jezelf ook app's  kan op installeren die je zelf gebruikt. 


Ik denk juist dat het een ontwikkeling is die je de komende jaren steeds meer zal zien. Er komen steeds meer streamingsdiensten. Het is voor KPN een doodlopende weg om die allemaal op de ontvanger aan te bieden. Het kost veel te veel om de apps te ontwikkelen en steeds weer bij te houden. Niet alleen voor KPN, maar ook voor de streamingsdiensten zelf. Want die moeten daar ook ondersteuning voor leveren. 

Doodlopende weg? Waarom lukt wel bij Google met hun TV-Ontvanger (Chromecast V4)
KPN hoeft alleen hun ouderwetse TV-ontvanger een goeie face lift geven dat ze straks met de grote jongens mee kunnen zoals Liberty Global


Ik denk juist dat het een ontwikkeling is die je de komende jaren steeds meer zal zien. Er komen steeds meer streamingsdiensten. Het is voor KPN een doodlopende weg om die allemaal op de ontvanger aan te bieden. Het kost veel te veel om de apps te ontwikkelen en steeds weer bij te houden. Niet alleen voor KPN, maar ook voor de streamingsdiensten zelf. Want die moeten daar ook ondersteuning voor leveren. 

Doodlopende weg? Waarom lukt wel bij Google met hun TV-Ontvanger (Chromecast V4)
KPN hoeft alleen hun ouderwetse TV-ontvanger een goeie face lift geven dat ze straks met de grote jongens mee kunnen zoals Liberty Global

Omdat Google een multinational is die dat apparaatje wereldwijd verkoopt. Een app die daarop werkt, die werkt dus ook wereldwijd bij potentieel vele miljarden mensen in de huiskamer. Voor streamingsdiensten heel interessant dus. 

Een app maken voor een lokale provider die maar een paar miljoen klanten heeft is dan naar verhouding veel te kostbaar. En totaal overbodig. Want die klanten kunnen gewoon een Chromecast kopen.

Dus waarom zou men tijd en geld steken in een app op de tv ontvanger van KPN? En apps op alle andere ontvangers van andere providers in Nederland en de rest van de wereld? Dat is toch onlogisch? Totaal niet efficiënt.

Bedenk je ook even dat Google een app store heeft. Daar vandaan kun je apps installeren op de Chromecast. Zo kies je alleen de apps die je nodig hebt. KPN heeft dat helemaal niet. Bij KPN staan alle apps op de ontvanger. Ook de apps die je niet gebruikt. Al die apps nemen dus ruimte in beslag. Ook op deze manier is het dus een doodlopende weg, want op een gegeven moment is de ruimte op de ontvanger op.

KPN zou nog heel heel heel veel werk moeten verzetten voordat het enigsinds in de buurt komt van een constructie met een app store zoals Google. Dat gaat KPN nooit meer inhalen. Als je het zo bekijkt loopt KPN 10 jaar achter. 


Ik zie dat Viaplay via de kpn beschikbaar komt, maar ik zie  alleen aankondigingen via een smart TV of extra box van Apple/Google.

Komt deze niet via de gewone KPN box beschikbaar zoals Ziggo sport?

 

Het is allemaal erg misleidend. 2 maart viaplay via kpn aangeschaft, maar nu blijkt dan ik alleen  op za zo via 225 kan kijken naar formule 1. Want voor de rest moet ik streamen, maar dan moet je dat ook kunnen. Als je geen apple tv of chromecast hebt is zelfs € 9,99 een erg duur abonnement. Slecht hoor. 😒


Ik zie dat Viaplay via de kpn beschikbaar komt, maar ik zie  alleen aankondigingen via een smart TV of extra box van Apple/Google.

Komt deze niet via de gewone KPN box beschikbaar zoals Ziggo sport?

 

Het is allemaal erg misleidend. 2 maart viaplay via kpn aangeschaft, maar nu blijkt dan ik alleen  op za zo via 225 kan kijken naar formule 1. Want voor de rest moet ik streamen, maar dan moet je dat ook kunnen. Als je geen apple tv of chromecast hebt is zelfs € 9,99 een erg duur abonnement. Slecht hoor. 😒

Ik ben het volledig met je eens...!!


Ik zou het geheel met jullie eens kunnen zijn, alleen is het zo dat jullie de redelijk duidelijke omschrijving die er bij staat niet hebben gelezen, daar staat het naar mijn bescheiden mening toch duidelijk in, dus toch een beetje eigen schuld.


Het is een klein kunstje om Viaplay op de decoder te zetten, YouTube,Netflix, Videoland enz

staat er toch ook op. Jullie doen hier veel abonnee’s van Kpn een enorm plezier mee. 

Ik heb een oudere tv, en ga echt niet voor Viaplay een nieuwe tv kopen.

Ik houd mijn abonnement tot augustus aan, en mocht het dan nog niet op de decoder staan dan stop ik er mee.

Dus Kpn zet Viaplay op de decoder jullie doen daar heel veel mensen een plezier mee

Voor iedereen die iets soortgelijks zegt: KPN is niet degene de de app voor de decoder moet bouwen/ontwikkelen. Dat moet Viaplay zelf doen want het is hun app. 

En dus niet alleen voor decoders van KPN maar ook die van Ziggo en eventueel andere aanbieders. KPN kan momenteel niks doen. Zodra Viaplay een app voor de decoder klaar heeft, zal KPN die zo snel mogelijk gaan testen en pas dan kan er een update komen voor decoders.


smart tv 6 jaar oud maar geen viaplay kan er op

kpn is al duurder en nu dit weer 

ik zoek nu ook een andere provider 

wel jammer ik vond kpn zeer goed 


LET OP als je een TV hebt van voor 2016 (dus pas zes jaar oud). Kan de KPN al toezeggen wanneer de APP op de Experiabox komt ?

Zolang de KPN namelijk geen APP op haar Experiabox heeft is Viaplay een (te) dure optie. Tenzij je veel geld wil betalen voor die ene zender die  voorlopig nog een paar dagen per maand F1 uitzendt. Of je moet natuurlijk alles willen streamen (dus Chromecast kopen) ; maar dan zijn er goedkopere manieren om F1 te kijken.  (Ook ?) dit heeft Ziggo dus beter geregeld.


Misschien had KPN voor de nieuwe ontvangers toch voor het Android platform moeten kiezen, dan hadden ze de apps er (zo goed als) gratis bij gekregen.


smart tv 6 jaar oud maar geen viaplay kan er op

kpn is al duurder en nu dit weer 

ik zoek nu ook een andere provider 

wel jammer ik vond kpn zeer goed 

Met een geschikte tv kun je ook buiten KPN om een abonnement op Viaplay nemen.

 


LET OP als je een TV hebt van voor 2016 (dus pas zes jaar oud). Kan de KPN al toezeggen wanneer de APP op de Experiabox komt ?

Zolang de KPN namelijk geen APP op haar Experiabox heeft is Viaplay een (te) dure optie. Tenzij je veel geld wil betalen voor die ene zender die  voorlopig nog een paar dagen per maand F1 uitzendt. Of je moet natuurlijk alles willen streamen (dus Chromecast kopen) ; maar dan zijn er goedkopere manieren om F1 te kijken.  (Ook ?) dit heeft Ziggo dus beter geregeld.

Een Experiabox is een modem, daar kunnen geen apps op geïnstalleerd worden.

 


Je hebt gelijk ; lees voor Experiabox dus interactive TV ontvanger,


Het is vanaf maart nog niet mogelijk om Viaplay ook via de KPN tv-ontvanger te kunnen kijken. Mochten hier ontwikkelingen in zijn, dan laten we het uiteraard weten staat al bij meerdere aangedragen verbeteringen genoemd.  :-(


Beste @Jan vK,

Hoe kan ik Viaplay kijken vanaf maart?

 

Viaplay kun je straks kijken via smart TV's, iOS en Android smartphones en tablets, Chromecast en Apple TV, en PC en Mac. Het is vanaf maart nog niet mogelijk om Viaplay ook via de KPN tv-ontvanger te kunnen kijken. Mochten hier ontwikkelingen in zijn, dan laten we het uiteraard weten. Meer info over ViaPlay, klik hieronder:

 

Het zou klanten én de servicedesk van KPN veel tijd en frustratie besparen als de app (net als netflix, YouTube etc.) gewoon is als app via de KPN-ontvanger zou zijn te selecteren. Dat zou pas service zijn. Waarom weer mensen wegjagen naar Ziggo of ander alternatief?


Hallo KPN ; Het kan toch niet zo zijn dat er niets bekend is over ontwikkelingen.
Vrij vertaalt betekent dit (net als vragen over andere verbeteringen zoals een slow motion mogelijkheid bij gemaakte opnames) gewoon "KPN doet er helemaal niets aan en is dat voorlopig ook niet van plan”.
Op naar ZIggo dus bij de eerstvolgende mogelijkheid ….


Hallo KPN ; Het kan toch niet zo zijn dat er niets bekend is over ontwikkelingen.
Vrij vertaalt betekent dit (net als vragen over andere verbeteringen zoals een slow motion mogelijkheid bij gemaakte opnames) gewoon "KPN doet er helemaal niets aan en is dat voorlopig ook niet van plan”.
Op naar ZIggo dus bij de eerstvolgende mogelijkheid ….

KPN doet er inderdaad niets aan. KPN kan er ook niets aan doen, viaplay moet die app maken. Niet KPN. 


Conclusie :

KPN app gaat er nooit komen net als vele andere apps nog missen.

Hou je van F1 met Nederlands commentaar en heb je een "oude" TV ga dan voor Ziggo.

Of neem een abonnement op F1.com voor nog geen €5,50 per maand. Dan krijg je nog veel meer F1 voor je geld.


Conclusie :

KPN app gaat er nooit komen net als vele andere apps nog missen.

Waarom is dat uw conclusie? 


Zaterdag 13:09 F1 training in volle gang.  Kanaal 225 vd KPN niets te zien. :tired_face:

 


Lijkt inderdaad op misleiding aan de kant van KPN. Het is niet duidelijk gemaakt dat het geen (permanente) TV kanaal betreft. Na onderzoek te doen wordt duidelijk dat het via de apps bekeken kan worden, maar dat KPN nog niet klaar is met de app voor de TV ontvanger, vandaar de tijdelijke kanaal op 225. Nu blijkt dat volgens de informatie in dit topic niet te kloppen en is er dus geen app voor de TV ontvanger in de maak.

 

Of verplicht een dure aanschaf doen (nieuwe TV), of abonnement opzeggen en geen F1 meer (al kosten gemaakt). Zou wel zo eerlijk zijn dat KPN in het geval van opzeggen in ieder geval het geld terug stort… Aan de huidige situatie hebben we dus helemaal niets aan.


Nu blijkt dat volgens de informatie in dit topic niet te kloppen en is er dus geen app voor de TV ontvanger in de maak.

Hoe komt u daar nu toch weer bij?


Het is vanaf maart nog niet mogelijk om Viaplay ook via de KPN tv-ontvanger te kunnen kijken. Mochten hier ontwikkelingen in zijn, dan laten we het uiteraard weten.

 

De opbouw van deze zin is typisch om “nee" te zeggen zonder “nee” te zeggen. Het komt er gewoon niet. Anders had er wel gestaan “we zijn er hard mee aan de slag” of “we hopen dit uiterlijk in Juli te kunnen leveren”.


Iedereen die het woord misleiding heeft laten vallen moet zich toch even afvragen of die wel goed heeft gelezen en zichzelf voldoende heeft geïnformeerd.