Skip to main content
Vraag

Koppelen afstandbediening met TV lukt niet

• April 26, 2025
  • 11 reacties
  • 57 keer bekeken

ik heb net nieuwe batterijen in de afstandsbediening gedaan, maar kan niet koppelen. Het tv-scherm geeft onduidelijke instructies.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

• April 26, 2025

Hallo ​@gifdraek 

Lukt het misschien wel als je de afstandbediening eerst reset, daarna zou hij automatisch moeten koppelen met de TV ontvanger:

De KPN afstandsbediening resetten

Heb je onze bluetooth afstandsbediening? Dan kan je de afstandsbediening resetten. Als je 'm bijvoorbeeld niet met het goede apparaat gekoppeld hebt, of als het niet goed werkt.

1. Druk 5 seconden tegelijk op de rode en blauwe knop onderaan de afstandsbediening
  2. Het LED-lampje brandt nu rood. Druk vervolgens op de OK-knop
    De rode en groene lampjes knipperen 2 keer. De afstandsbediening is gereset.
  3. De afstandsbediening probeert nu automatisch opnieuw te koppelen met de tv-ontvanger.
    Er mag niets tussen de afstandsbediening en de tv-ontvanger staan tijdens het koppelen. Zorg er dus voor dat de tv-ontvanger nog niet is weggewerkt in of achter een tv-meubel.
  4. Ga zappen met de afstandsbediening door bijvoorbeeld naar een aantal andere zenders te gaan.
    Ondertussen wordt de bluetoothverbinding opgezet tussen de afstandsbediening en de tv-ontvanger.
  5. Stem vervolgens de afstandsbediening opnieuw af op de televisie, zie stappenplan hierboven

Bron:

Als het niet lukt, welke TV ontvanger en afstandsbediening heb je?

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 26, 2025

Helaas. 
TV ontvanger DIW7022

afstandbediening heeft rode en blauwe knop bovenaan

• April 26, 2025

Daar is maar 1 type bijgeleverde afstandsbediening van: 

Het enige wat daarin staat over koppelen is onderstaande quote, maar met stap 3 lukt het dus niet vanwege onduidelijk instructies?
Kan je anders een afbeelding plaatsen van de instructie die je te zien krijgt.

Afstandsbediening koppelen aan de KPN TV+ Box (bluetooth)

Tijdens de installatie van de TV+ Box moet je de afstandsbediening koppelen volgens de instructie op het scherm. Is de koppeling om wat voor reden dan ook is verbroken? Dan kun je de volgende stappen doorlopen om de koppeling opnieuw tot stand te brengen.

1. Druk 7 seconden de stand-by knop op de bovenkant van de TV+ Box in
  2. Het koppelscherm verschijnt
  3. Volg instructies op het scherm

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 26, 2025

ik heb de ± knop niet op de afstandbediening. ik heb geprobeerd met de -knop van volume en - knop van programma, en ook samen, maar geven geen enkele keer resultaat.

• April 26, 2025

Dit is niet iets van de TV+ Box, dat lijkt meer op het koppelen van een Chromecast afstandsbediening o.i.d.

Heb je wel de juiste HDMI poort geselecteerd op de TV, dat moet je dan doen via de afstandsbediening van de TV.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 26, 2025

ik had inderdaad niet de juiste HDMI-poort. Zal het nog eens proberen. Moet ik dan de afstandsbediening richten naar de tv-box of naar het koppelapparaatje aan de achterzijde van de TV?

• April 26, 2025

De afstandsbediening moet vrij ‘zicht’ hebben naar de TV+ Box, dus als je hem daarop richt zou het goed moeten gaan.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 26, 2025

thx.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@gifdraek is het nog gelukt met te tips in dit topic?

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 30, 2025

Ja hoor. Alles werkt weer. Bedankt. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Top ​@gifdraek! Fijn dat alles gelukt is. Ik wens je een goed weekend en post gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen betekenen!Â