Skip to main content

Ik probeer de afstandsbediening te koppelen aan mijn Samsung tv en dat lukt maar ten dele. Alle knoppen werken behalve de stand-by knop voor de tv (Samsung) en de volumeknoppen niet. Enig idee hoe dit kan en hoe los ik het op? Ik heb het al 10x geprobeerd en ook met de andere codes die kpn op de lijst heeft staan, maar niets lukt. Ik heb zelfs de ontvanger al terug op de fabrieksinstellingen gezet (gereset frisse start).

Alvast bedankt!

Hallo @Jessie56L 

 

Je hebt dit stappenplan voor instellen afstandsbediening al gevolgd?

Wat is het exacte type van je TV en welke van die afstandsbedieningen uit bovenstaande link heb je?


Het een Samsung led46smart uit 2014 ( ik ben nog even aan het zoeken naar het typenummer, maar kan hem zo snel niet vinden) en de afstandsbediening is de eerste van de plaatjes die met de zwarte achterkant


Heb hem gevonden: Samsung UE 46F 7000


Bedoel je de afstandsbediening die je via de source-knop instelt of die via het menu van de ontvanger, aangezien je het over codes hebt neem ik aan de 1ste?

Ik vind hier verder weinig informatie over dus ik vermoed dat het gewoon moet werken met die afstandsbediening, anders waren er wel meer vragen op het forum hierover geweest.

Je stelt de afstandsbediening in zodat hij codes van de TV kent, deze worden ook rechtstreeks naar de TV gezonden, de TV ontvanger doet dus niets met die codes.

Je moet tijdens het instellen de afstandsbediening op de TV richten en niet op de ontvanger.

Als je die procedure nu nogmaals uitvoert werkt het dan wel, dus eerst snelcode invoeren en dan de stappen onder controleren herhalen tot je er 1 tegenkomt die wel werkt.


Dank je voor je antwoord. Ik gebruik idd de source-knop met de snelcode voor Samsung en dat is toch 1? Die heb ik heel vaak geprobeerd en daarna alle codes die kpn geeft voor Samsung in de lijst waar naar verwezen wordt bij het installeren. Niets werkt. En ook het resetten naar fabrieksinstellingen heeft niets geholpen en opnieuw de snelcode geprobeerd. Mocht ook niet baten jammer genoeg. Zal ik toch 2 afstandsbedieningen moeten blijven gebruiken.

 


Ja klopt, snelcode 1.

Als je die gebruikt heb en het werkt dan niet druk je dan wel op de FastForward knop om de volgende instelling te proberen?

Op die manier probeer je alle ingebouwde codes uit, die in de lijst staan zijn extra codes die nog niet in de AB zelf zitten en zullen meer bedoeld zijn voor latere type TV's.


Ja heb op de  fastforwardknop gedrukt en geprobeerd. Alleen de volumeknop en de standbyknop van de tv blijven weigeren. De rest doet het allemaal. Heel vreemd vind ik. Ook al die andere codes voor Samsung geprobeerd.


Jammer dat het niet werkt.

Misschien dat 1 van de andere forumleden nog een code weten die je kunt proberen, anders wordt het toch werken met 2 afstandsbedieningen helaas.


Heel erg bedankt in ieder geval voor het meedenken en je hulp! Misschien kom ik er ooit nog achter waar het aan ligt 😊


Graag gedaan, 1 ding wat je ook nog kan proberen is om een nieuwe afstandsbediening aan te  vragen,
als je een nieuwer type krijgt werkt het misschien wel:
https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/kapot/nieuwe-afstandsbediening-aanvragen.htm


Hier een hele oude Samsung uit 2006 en eentje uit 2019. Die TV van 2019 werkt alleen goed met ab D3 en ab met Netflix-knop.

Eerste vraag: welke ab heb je van KPN? Al die met de Netflix knop.

C3 of D3 verschil alleen te zien in batterijvakje (onder de batterijen dus die even verwijderen).


Hoi Peter

Ja die met de netflixknop heb ik. Als ik de batterijen eruit haal, staat daar verder niets.


Nee, bij die staat het merk aan de binnenkant van het klepje: Tech4Home.

Met die ab werkt de mijne met de code 270.

Houdt source en OK tegelijk ingedrukt totdat het rode ledje oplicht. Type 270 in. Daarna OK knop. Wedden dat het dan wel werkt met volume, tv aan/uit en bron (source)?

Op kpn.com/afstandsbediening kun je een stappenplan vinden om je afstandsbediening te koppelen aan je TV.
We hebben hier ook nog een paar handige relevante topics over:

Admin: links en topics toegevoegd 


Yesss! Hij doet het idd. Ik had het vanmiddag met al die andere codes en ook deze geprobeerd en deed ie het niet en nu opeens pakt ie hem wel. Heel vreemd, maar ben blij. Dank jullie wel voor jullie input! Ik wens jullie een fijne avond!


Ook dank van mij. Die manier werkte prima op een Samsung 2016. 


Ik heb ook een nieuwe ab (zwarte achterkant) bij een wat oudere Samsung tv (UE40ES7000). Op mijn nieuwe Samsung QLED tv doet de ab het prima maar op de oudere zelfde probleem: geen volumeinstelling en mute, soms ook geen standby. Ik heb de 4 Samsung codes geprobeerd, ook de 270 maar tot nu toe geen resultaat. Volgens de KPN telefonische helpdesk is de instelling van de ab vwb volume een veel voorkomend probleem dat KPN nog niet heeft opgelost. Iemand een tip?


@Fliepo. Ik heb een heel oude Samsung (2005 of 2006 schat ik zo) en eentje van een jaar oud, gekocht in 2019.

Die doen het beide met code 270.

Houdt de knoppen voor source en de ok knop gelijktijdig 5 sec. ingedrukt totdat rode lampje op de ab brandt. Toets 270 in en druk op ok.


@Fliepo. Ik heb een heel oude Samsung (2005 of 2006 schat ik zo) en eentje van een jaar oud, gekocht in 2019.

Die doen het beide met code 270.

Houdt de knoppen voor source en de ok knop gelijktijdig 5 sec. ingedrukt totdat rode lampje op de ab brandt. Toets 270 in en druk op ok.

Helaas, nogmaals geprobeerd met code 270 (en daarna met 005, 200, 244 en 270) maar volume en mute doen het helaas nog steeds niet. 


Dat is wel heel raar, @Fliepo .

Afst.bed. met netflix knop. Hier met hele oude en hele nieuwe Samsung code 270. Vergeet je niet het laatste ok (????). OK indrukken na intypen 270. En doe het vooral niet te snel.


Hoi @PeterG , 

 

Nog een keer (langzaam) geprobeerd (mét OK ;-)). Maar helaas nog niets. Misschien heeft het te maken met de koppeling met mijn HEOS soundbar (via HDMI2 verbonden met de tv)? Wel vreemd want de oude afstandsbediening werkt wél gewoon met de HEOS…

 

Gr, Philip


Oh, je hebt de afst.bed. van KPN al ingesteld op de soundbar. Je hebt dus de Arris 5202 kennelijk. Ja, dan kan je 'm niet ook nog instellen voor de TV. Tenzij je 'm eerst reset, maar dan kan je de soundbar er niet mee bedienen. Het is het één of het ander.


Ik heb inderdaad de Arris 5202. Ik hoef niet per se de soundbar ermee te bedienen (wat ik bedoel is: als ik bijv. Spotify op de HEOS afspeel hoef ik niet per se het volume via de KPN ab te kunnen regelen) maar wel het volume van de tv. Dus ab resetten en niet koppelen aan mijn soundbar?).  


Dus ab resetten en niet koppelen aan mijn soundbar?).  

Jep. Als je de tv code (270 dus) hebt gebruikt is ie ingesteld voor de TV. Het kan niet beide.
Maar idd éérst resetten, dan pas source + ok-knop ingedrukt houden, 270 intoetsen en weer op OK.

En waarom men het toch koppelen noemt…. dat is met een radiografische verbinding als Bluetooth het geval. InfraRood, zoals voor de TV, dan is het gewoon instellen.

Succes (en fijne dagen).


Helaas was dit ook niet de oplossing :-(

Ik blijf verder zoeken…

 

Fijne dagen,

 

Philip


Ook ik heb een KPN afstandsbediening die ik niet volledig gekoppeld krijg met mijn Samsung TV (type UE55RU7100) dit is een redelijk nieuw model. Ik heb een witte afstandsbediening met zwarte achterkant, met netflix knop. Ik heb vaak problemen met de werking van de afstandsbediening, meerdere malen heb ik geprobeerd om de ab te koppelen via de source knop maar dat werkt steeds niet. Bij mij werkt meestal alleen de aan- uit knop en de cijfers. De navigatieknop voor kanalen werkt nooit bij mij, evenals de geluidsknop. Daarvoor moet ik per se de samsung afstandsbediening gebruiken. Af en toe werkt het nog wel om het KPN kastje te resetten, maar dat wil ik niet iedere keer hoeven doen. Heeft iemand tips?Â