Skip to main content
Beantwoord

Koppelen afstandsbediening bluetooth met tv ontvanger lukt niet

• November 22, 2025
  • 14 reacties
  • 145 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Van het een op het andere moment werkt Bluetooth verbinding afstandsbediening niet meer waardoor ik de tv ontvanger niet meer achter mijn tv kan plaatsen. Ik ben al weken onderweg met kpn: opnieuw opstarten, verbinden etc etc, nieuwe afstandsbediening, nieuwe tv ontvanger maar helaas de afstandsbedieningsknop gaat met geen mogelijkheid blauw knipperen. 
Wie weet wat de oplossing is??

Beste antwoord door Lvd91

Deze afstandsbediening werkt ook wel, maar via IR (infrarood).

Je kunt het beste de klantenservice (0800-0402) bellen, dan kan een medewerker de VIP5202 afstandsbediening (artikelnummer 849051.) toezenden.

14 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 22, 2025

Hi ​@Werker ,

Als je de batterijen in de afstandsbediening doet en vervolgens de MENU knop in drukt, zou de afstandsbediening blauw moeten knipperen. 

Als dat niet werkt, kun je dit proberen:

Hoe koppel ik de afstandsbediening met bluetooth aan de tv-ontvanger?

1. Richt de afstandsbediening direct op de tv-ontvanger.
  2. Druk 3 seconden tegelijkertijd op de [OK knop] en de [P- knop]. Het lampje op de afstandsbediening brandt nu blauw.
  3. Druk op de [OK knop]. Het lampje op de afstandsbediening knippert nu blauw.
  4. Gebruik de afstandsbediening: druk op de [TERUG knop]. Ondertussen wordt de bluetoothverbinding opgezet tussen de afstandsbediening en de tv-ontvanger.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 22, 2025

Allemaal al geprobeerd…..

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 22, 2025

Welke ontvanger heb je? Ik vermoed uit je tekst de Arris VIP5202. 

Hoe staat het met de batterijen? Al verse erin gedaan?

Anders zal de afstandsbediening wel stuk zijn. 

Dan deze vervangen 

https://www.kpn.com/service/ugs/afstandsbediening-werkt-niet 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 22, 2025

@Werker kun je eens een foto van de afstandsbediening delen?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 22, 2025

Ik heb al een nieuwe afstandsbediening gehaald en ook al een nieuwe ontvanger. Daarmee zou alles opgelost moeten zijn maar kan nog steeds geen blue tooth verbinding maken 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 22, 2025

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 22, 2025

@Werker dat verklaard veel🙂 De afstandsbediening van je foto is zonder Bluetooth.

Je kunt via deze link een nieuwe -met Bluetooth- bestellen. Let er wel op dat je tijdens het bestellen de VIP5202 aanklikt, mocht je meerdere ontvangers gebruiken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 22, 2025

Dank maar hij heeft het jaren wel gedaan… en als ik wil bestellen dan zegt ie dat alleen deze bij deze ontvanger hoort….

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • November 22, 2025

Deze afstandsbediening werkt ook wel, maar via IR (infrarood).

Je kunt het beste de klantenservice (0800-0402) bellen, dan kan een medewerker de VIP5202 afstandsbediening (artikelnummer 849051.) toezenden.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 22, 2025

Maak eens een foto van de ontvanger die je nu hebt. Als het systeem deze IR afstandsbediening stuurt staat je ontvanger misschien niet goed in het systeem. 

De Arris VIP5202 werkt met Bluetooth en ook nog Infrarood. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 22, 2025

Aan de ab foto te zien, heet ​@Werker nog een oude KPN tv ontvanger.

De Arcadyan HMB 2260 of de Arris VIP 2952

Of hij heeft de verkeerde afstandsbedening.

Zie hier om een nieuwe aan te vragen.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 24, 2025

Goedemiddag ​@Werker, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community!

Zie dat je al aardig wat goede reacties vanuit de Community hebt mogen ontvangen en hopelijk ben je hiermee verder gekomen 🙏🏻

Heb je hier inmiddels nog contact over gehad met onze Helpdesk en zo ja, heeft dit ook tot het gewenste resultaat geleid? Ben heel erg benieuwd en mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, laat dat dan ook vooral weten!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 24, 2025

Hallo, ik wacht op een nieuwe afstandsbediening en ga kijken of het daar wel mee gaat lukken. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 25, 2025

Top dat er een nieuwe afstandsbediening onderweg is ​@Werker en zie je bevindingen natuurlijk graag tegemoet!