Skip to main content
Beantwoord

Koppelen afstandsbediening: Functies werken niet goed

• January 31, 2025
  • 3 reacties
  • 37 keer bekeken

Heb een afstandsbediening met witte voorkant en zwarte achterkant.

heb de koppelprocedure uitgevoerd, afstandsbediening werkt maar iedere keer als ik de tv weer inschakel moet ik met de afstandsbediening van de Philips-tv de app TV-kijken drukken waarna ik de kpn-zenders kan selecteren en tv kan kijken.

Hoe zorg ik ervoor dat ik die Philips afstandsbediening niet meer hoef te gebruiken?

Beste antwoord door Jasper van KPN

Welkom op de community ​@Math1999, als de afstandsbediening is gekoppeld zou de tv-aan knop ook via onze afstandsbediening moeten gaan. Bij het koppelen wordt die tv-aan knop gekoppeld, net als de volume knoppen. Werken de volume knoppen wel, of ook niet?

Heb je de afstandsbediening al eens een keer een reset gegeven en daarna opnieuw gekoppeld? Dit beschrijven we in de Kennisbank: 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 3, 2025

Welkom op de community ​@Math1999, als de afstandsbediening is gekoppeld zou de tv-aan knop ook via onze afstandsbediening moeten gaan. Bij het koppelen wordt die tv-aan knop gekoppeld, net als de volume knoppen. Werken de volume knoppen wel, of ook niet?

Heb je de afstandsbediening al eens een keer een reset gegeven en daarna opnieuw gekoppeld? Dit beschrijven we in de Kennisbank: 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 7, 2025

Ik heb de afstandsbediening gereset. Nog steeds hetzelfde: ik kan de tv en box wel uitzetten met de afstandsbediening maar als ik de tv en box weer aanzet heb ik nog steeds de tv-afstandsbediening nodig om in het menu van kpn te komen door op TV-kijken te klikken. Harder en zachter zetten, het kiezen van kanalen via de kpn bediening is geen probleem. Wie weet raad?

Jasper van KPN
Moderator

Dat klinkt als iets anders, dat klinkt alsof de tv niet onthoudt welke invoer gekozen moet worden. De foto geeft dat ook aan dat de tv op het juiste HDMI kanaal gezet kan worden. Is er in de instellingen van de tv aan te geven welke HDMI poort standaard gekozen moet worden?