Skip to main content

Koppelen afstandsbediening lukt niet meer goed

• April 23, 2025
  • 4 reacties
  • 78 keer bekeken

Heb sinds februari dit jaar nieuwe TV+box plus dito AB. Alles werkte, inclusief aanmelden AB bij TV. Op een gegeven moment is die aanmelding verloren gegaan (digitale dementie) en doen sommige toetsen het niet meer. Ik moet dus het systeem in en uitschakelen via de AB van mijn Samsung-TV en het geluid regel ik met de AB van mijn soundbar. Bij de fastforwardtoets en de OK-toets tijdens het opnieuw aanmelden zie ik niet 1x of 2x rood knipperen maar continu groen.

Een tweede AB volgde per kerende post en toonde exact dezelfde problemen.

Helpdesk doet suggestie om TV-ontvanger lang stroomloos te maken en instelling op TV scherm (7 seconden op bovenste knop drukken plus 7&9 indrukken). Volgt menu met vraag of drukken op geluidstoets werkt. Er is dan echter geen geluid te horen! Hoe kan ik dan de werking van een geluidstoets vaststellen?

LANG VERHAAL KORT: IK BEN HELEMAAL NIETS NADA OPGESCHOTEN!!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • April 28, 2025

Hi ​@Herman Kuik, welkom bij onze community. 

Ik denk graag mee. Voor de zekerheid: je hebt de afstandsbediening ingesteld zoals hieronder aangegeven?

Zo ja, dan kan het zijn dat de afstandsbediening vervangen moet worden als deze eerder goed heeft gewerkt op dezelfde televisie. Dit kun je zelf doen via onze website

Lukt dit niet? Neem dan even contact met ons op. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 28, 2025

Gisteren heb ik geprobeerd via Mijn KPN een topic te starten , maar dat is mislukt. Heb schermafdrukken gemaakt en geprint:

Onderwerp: Hardnekkig falen van het systeem bij opnieuw aanmelden bij de TV

Sinds februari dit jaar in bezit van KPN TV+ Box. Op een gegeven moment ging de koppeling met mijn Samsung-tv zonder opgaaf van redenen de mist in. Een probleem dat ook anderen hebben ervaren.

Mijn lijdensweg:

Tweede gratis witte AB gaf dezelfde problemen.

Diverse bezoeken helpdesk leverden nada op.

Hier een KPN Comfort+ AB gekocht in de KPN-winkel. Prima alternatief trouwens, maar lost het probleem niet op.

Gisteren heb ik de vier driecijferige codes voor Samsung via Comfort+ ingevoerd. Reacties van de rode led waren ok maar het uitschakelen van de tv met de knop linksboven op de KPN AB lukte niet.

Conclusie: ik moet nog steeds met drie AB’s werken: AB Samsung, AB sound bar en AB KPN.

Zeer waarschijnlijk werkt terug naar fabrieksinstellingen et cetera niet, maar mogelijk wel met een andere KPN TV+ Box.

Ik ben pessimistisch.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • April 29, 2025

Hi Herman, even dat ik het goed begrijp. Je hebt het over diverse bezoeken van de helpdesk? Is hier een monteur bij jou thuis geweest? 

Is het een idee om iemand te vragen die je hier mee kan helpen? Ik vermoed dat het toch ergens misgaat bij het koppelen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 30, 2025

Het betrof telefonische bezoeken aan de helpdesk. Een monteur aan huis is niet aan de orde, want voorrijkosten.

Er waren indertijd de nodige berichten van gebruikers over spontane ontkoppeling van AB en TV. Het vervangen van de KPN TV+ Box speelde daarin een rol. Dat spontaan ontkoppelen heb ook ik ervaren.

Bij mij speelt het dilemma van enerzijds alles met 1 AB; anderzijds bij een nieuwe TV-ontvanger Netflix en NPO Plus opnieuw installeren.

Is er bekend wat er speelt bij een spontane ontkoppeling? Als dit het geval is mag men hopen dat een een ander via updates wordt opgelost. Ongetwijfeld is er een Allesweter (“Even tot hier”) die een en ander toelicht.