Skip to main content
Beantwoord

Koppelen Harmony Hub via bluetooth aan DIW7022 lukt niet

• November 6, 2025
  • 4 reacties
  • 50 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Aan de DIW7022 kan via Bluetooth een afstandbediening of accessoire worden gekoppeld. De Harmony hub kan echter niet aan de DIW7022 worden gekoppeld om zodoende als afstandbediening voor de DIW7022 te fungeren. Het lukt wel om de Harmony hub te koppelen aan mijn gsm of tablet, deze wordt direct herkend.

Ik ben in de veronderstelling dat de Harmony hub gelijk is aan de KPN afstandbediening die ook alleen maar via Bluetooth met de KPN-box (DIW7022) communiceert.

Wat is het verschil?

Beste antwoord door Rowi.

De genoemde hub werkt wel degelijk met Bluetooth. Alleen zover ik  weet om op deze manier de hub in te stellen niet voor de aansturing van apparaten.

https://support.myharmony.com/nl-cz/hub

Het is helaas wel zo dat voor veel oudere modellen sinds dit jaar de ondersteuning wordt gestopt.

Bron

4 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 8, 2025

Waarom kan een Harmony hub niet worden gekoppeld aan de KPN DIW7022 en als zodanig fungeren als afstandbediening?

In diverse artikelen lees ik dat de DIW7022 slechts één bluetooth koppeling toestaat, en die wordt al gebruikt door de standaard KPN AB. De vraag is dus: waarom staat de DIW7022 slects één bluetooth koppeling toe? Is dat een restrictie die KPN heeft toegevoegd?

Via instellingen > afstandbediening >afstandbediening en accessoires is het mogelijk om een bluetooth accessoire toe te voegen, maar dat lukt dus niet met de Harmony hub!

Ik heb het volgende geprobeerd: de Harmony hub in koppelmodus gezet en vervolgens de KPN AB ontkoppeld (via instellingen, etc.), maar ook dat lukt niet.

Is er een oplossing?

Admin: samengevoegd met je bestaande topic

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • November 8, 2025

Beste ​@HSt48 de DIW staat wel meerdere BT koppelingen toe, het moet alleen niet hetzelfde apparaat zijn.

Je kunt bijvoorbeeld niet 2 dezelfde AB's koppelen, maar je kunt bijvoorbeeld wel de standaard AB plus de simpele versie van de AB, verkrijgbaar in de winkel of de webshop, koppelen en een keyboard en mouse etc.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 8, 2025

Logitech Harmony is ondertussen heel oud en wordt al jaren niet meer gemaakt.

En alles gaat via infrarood.

De Sagemcom DIW7022 is veel moderner en de ab werkt met bleutooth.

• Antwoord
  • November 8, 2025

De genoemde hub werkt wel degelijk met Bluetooth. Alleen zover ik  weet om op deze manier de hub in te stellen niet voor de aansturing van apparaten.

https://support.myharmony.com/nl-cz/hub

Het is helaas wel zo dat voor veel oudere modellen sinds dit jaar de ondersteuning wordt gestopt.

Bron