Er zijn nog geen reacties. Reageer als eerste.
Hoi @Hans4481, dit gaat helaas niet.
Er staat een tip in dit topic:
Maar we zien klanten hier aangeven dat ook daarmee kanaal wisselen toch niet werkt:
En van daaruit komen we dan op dit topic terecht, waarin de conclusie lijkt te zijn dat die toetsen simpelweg niet doorgestuurd worden door de LG remote. En dat er dus ook niets te koppelen valt:
Als alternatief zou je, naast het gebruiken van de KPN afstandsbediening, tv kunnen kijken via de smart tv app op je LG zelf. Dan kun je wel de Magic Remote gebruiken.
De DIW7022 wordt gewoon aangestuurd via HDMI CEC en zou derhalve gewoon moeten werken in een gesloten kastje.
😎 Ik vermoed dat je echter de Arris VIP5202 ontvanger hebt. Die heeft via de LG afstandsbediening infrarood nodig. Met de meegeleverde kpn afstandsbediening werkt het via Bluetooth en kan ie wel in een gesloten kastje.
De DIW7022 wordt gewoon aangestuurd via HDMI CEC en zou derhalve gewoon moeten werken in een gesloten kastje.
😎 Ik vermoed dat je echter de Arris VIP5202 ontvanger hebt. Die heeft via de LG afstandsbediening infrarood nodig. Met de meegeleverde kpn afstandsbediening werkt het via Bluetooth en kan ie wel in een gesloten kastje.
Nee, ik heb een DIW7022 .
De LG Magic Remote werkt wel, maar van kanaal wisselen gaat niet.
Als alternatief zou je, naast het gebruiken van de KPN afstandsbediening, tv kunnen kijken via de smart tv app op je LG zelf. Dan kun je wel de Magic Remote gebruiken.
Helaas is het alternatief om te kijken via de app niet 100%. De app kent t.o.v. de setup box vele beperkingen zoals onhandige gids, vooruit/terugspoelen en veel ontbrekende zenders. Als de app nu eens 100% identiek zou worden gemaakt aan de setup box was al dit gedoe niet nodig. Maar ja, dan verhuurt KPN weer geen setup boxen meer….
"Nee, ik heb een DIW7022 .
De LG Magic Remote werkt wel, maar van kanaal wisselen gaat niet."
Je bedoelt dat de zaptoetsen het niet doen. Niet alle merken ondersteunen dat via HDMI CEC. Samsung ook niet.
Met de cijfertoetsen zou je wel van zender moeten kunnen wisselen. En via de minigids, die is daarvoor bedacht.
Nee, helaas. Via de cijfertoetsen gaat het ook niet….
Dan heb je HDMI CEC niet ingesteld.…
Mogelijk heb je de LG zelfs nog ingesteld voor "kpn" maar dat werkt alleen voor de oudere ontvangers met Infrarood... 😉
Voor de TV+ is HDMI CEC voldoende.
Of je gebruikt gewoon de kpn afstandsbediening bij gebruik van de box.
HDMI CEC is ingesteld. En de TV is op de HDMI ingesteld voor KPN.
Het gebruik van de KPN afstandsbediening heeft wat nadelen tov de LG afstandsbediening. Je kunt de menu's van de TV niet bedienen. (Bijv. om even OK te geven bij een software update. ) En je bent dan gebonden aan de apps van de setup box ipv de TV.
"En de TV is op de HDMI ingesteld voor KPN."
En dát moet juist niet.
Als ik dat zo op de Samsung instel overruled dat de HDMI CEC. En dan werkt het niet met de DIW7022, die geen infrarood heeft.
O, dus die instelling moet ik laten vervallen.
Ben ik altijd wat huiverig voor, want de TV is geïnstalleerd en ingesteld door het bedrijf dat de TV heeft geleverd. De monteur gaf toen aan dat hij het niet werkend kreeg en dat het misschien na een update wél zou werken… (en die mensen zijn er dagelijks mee bezig denk ik dan..)
Maar als ik die instelling laat vervallen kan ik hem ook altijd weer terugzetten als er onverwachte dingen gebeuren.
Wat betekent überhaupt HDMI CEC?
Via HDMI CEC kunnen apparaten elkaar bedienen. Daar hoeft (moet) verder ook niks voor ingesteld te worden.
Via HDMI CEC kunnen apparaten elkaar bedienen. Daar hoeft (moet) verder ook niks voor ingesteld te worden.
FYI:
Heb de instelling voor KPN van de HDMI poort weg gehaald. Nu werkt het scrollen op de smart remote wél (up/down). De cijfertoetsen helaas nog niet.
Ook apart: de aan/uit knop werkt alleen met de TV in zicht en niet in de kast. Dus kennelijk wordt daarvoor IR gebruikt.
Met de knop … is nog een menu op te roepen waarmee wat shortcuts naar het KPN startscherm worden bediend. Maar dat kan nu ook op de smart remote.
Kortom: Ik vind het niet erg duidelijk en/of gemakkelijk allemaal. Maar ik beschouw dit als het maximaal haalbare.