Skip to main content
Vraag

Koppelen nieuwe afstandsbediening aan de KPN TV / bestaande Sharp TV

• August 26, 2026
  • 3 reacties
  • 61 keer bekeken

Hallo, Nieuw aangekregen de KPN TV + Box type DIW7022. Het installeren ging prima.

Helaas is de koppeling van de nieuwe afstandsbediening met de TV niet gelukt. Zowel de aan/ uit knop als de geluid knoppen krijg ik niet gekoppeld aan de TV. De TV is van het merk SHARP,  LCD COUR TV Model 40CF3E  Ref 2T-C40CFEE2NB. Kunnen jullie vertellen hoe de koppeling tot stand kan komen. De standaard aanwijzigen met de snelcode lijst werkt niet.

3 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 26, 2026

Welkom op de community! De vraagbaak voor kpn producten. 

Probeer dit eens:

Houdt de bronkeuze knop + ok ingedrukt totdat rode led brandt. Toets de eerste code in; ledje knippert 2 keer. Probeer de toetsen. 

Als het werkt is het oké. Anders procedure met volgende code.

Codes voor Sharp:

045 194 272 328 347 352 366 663 708 720

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 26, 2026

Helaas, die werkten ook niet, Toen las ik dat er een “automatischre wijze is waarop de koppeling kon worden verkregen. Via het opstart menu van de TV Box. Ook weer van alles met wel of niet knipperen lichtjes gedaan, Daarna een toets extra lang ingedrukt houden. Van alles voor mijn gevoel fout gedaan, maar tot mijn stomme verbazing en opluchting werkte ineens alles zoals gewenst. Kan je dus niet vertellen wat ik precies heb gedaan. Lees wel dat de problemen op dit gebied veelvuldig voorkomen. Een  algemene verbeterde update zou op zijn plaats zijn.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemorgen ​@Schoutina! Welkom op de KPN Community, dat is een vervelende situatie om mee te beginnen maar fijn dat je het hebt weten op te lossen! Toekomstige meelezers wijs ik ook graag even op het volgende categorie van onze kennisbank voor afstandsbedieningen.

Nogmaals welkom ​@Schoutina en ook bedankt voor jouw feedback. Post gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen betekenen!